Pagina 3 van de 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 139

Topic: handleiding composteren

  1. #31
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:handleiding composteren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Antheman: gooi je zelf die mest na 6 weken weer op de composthoop?
    Sanne, ik heb een aparte wormkurenhoop, die bijna verteerd is. Ik zou hem ook kunnen mengen met de andere hopen.
    Mijn shetlandveulen heeft de laatste 2 keer voor 100 kilo aan pasta gekregen en dit heb ik niet apart gehouden. Dit was zo weinig.

  2. #32
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:handleiding composteren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Ik heb het antwoord al gevonden . Er staat op paardnatuurlijk dat ze de fabrikant hebben gebeld en dat het drie weken duurt voor het middel uit het lichaam is, maar dat het ook drie weken duurt voordat het middel onschadelijk is geworden in het milieu.
    Misschien heeft Ron deze info overgenomen.

  3. #33

    Re:handleiding composteren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne


    @ Heidi: Je hebt me enthousiast gemaakt
    ik werd zo enthousiast door Hester d'r composthoop en haar beschrijving er toen al van toen ze nog op haar oude plekje stond. Nu ze er zelfs groentes op teelt ben ik alleen maar enthousiaster geworden en denk ik: dat wil ik ook! Dus eigenlijk is het gewoon het "Hestercomposteerteffect"

  4. #34
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:handleiding composteren

    Hestercomposteereffect, nieuw werkwoord
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #35

    Re:handleiding composteren

    Super die handleiding. Ik had al een aantal hopen, heb de boel nu maar wat open gertrokken en er wat hooi en afval door gekiept. Morgen wat kalk halen. Iemand toevallig ervaring met de zeewierkalk van de Aveve?

    Ik heb ook even gekeken naar het filmpje van die beluchter. En bedacht mij dat ik in de garage nog een ijzeren stroomdraadpaaltje heb staan. Daar zit aan de onderkant ook zo'n driehoek. Dat ga ik eens uitproberen. Als het iets is laat ik er een handvat op lassen.

    En in de oude hopen stikt het van de compostwormen. Ik had al op internet opgezocht dat die heel duur zijn om te kopen. kan je ze beter zelf kweken in je hoop


  6. #36

    Re:handleiding composteren

    Voor wie het heel erg leuk vinden, via een andere site kwam ik deze tegen

    http://www.makkelijkemoestuin.nl

    hoort er wel een beetje bij


  7. #37
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:handleiding composteren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Hestercomposteereffect, nieuw werkwoord


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door yvonne1303
    Super die handleiding. Ik had al een aantal hopen, heb de boel nu maar wat open gertrokken en er wat hooi en afval door gekiept. Morgen wat kalk halen. Iemand toevallig ervaring met de zeewierkalk van de Aveve?

    Ik heb ook even gekeken naar het filmpje van die beluchter. En bedacht mij dat ik in de garage nog een ijzeren stroomdraadpaaltje heb staan. Daar zit aan de onderkant ook zo'n driehoek. Dat ga ik eens uitproberen. Als het iets is laat ik er een handvat op lassen.

    En in de oude hopen stikt het van de compostwormen. Ik had al op internet opgezocht dat die heel duur zijn om te kopen. kan je ze beter zelf kweken in je hoop

    Mooi, creatief bezig

  8. #38

    Re:handleiding composteren

    Is het nodig dat de bult geheel vrij ligt? We willen hier ook graag een composthoop, ivm het zicht geen 'open' bult maar bv in een grote aardappel-kuubkist. En dan het liefst zo dat er aan de onderkant compost uitgeschept worden kan.. zou dat werken?

  9. #39
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:handleiding composteren

    Lijkt mij dat de beluchting dan vooral belangrijk is. Wel een fijn idee.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #40
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:handleiding composteren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wien
    Is het nodig dat de bult geheel vrij ligt? We willen hier ook graag een composthoop, ivm het zicht geen 'open' bult maar bv in een grote aardappel-kuubkist. En dan het liefst zo dat er aan de onderkant compost uitgeschept worden kan.. zou dat werken?
    Probeer het Het is belangrijk dat er voldoende zuurstof bij kan. Je kunt ook een gesloten vat/ton oid gebruiken. Dan fermenteer je het. Dit schijnt sneller te werken. Ik heb hier geen ervaring mee.

  11. #41
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re:Re: handleiding composteren

    Je hebt ook speciale composteerbakken. Zoeen heeft mn moeder voor de tuin. Je kunt kijken hoe de werking daarvan is en dat nabootsen.

  12. #42

    Re:handleiding composteren

    Ja hoor, dat kan prima. Er zijn op internet verschillende opties te vinden. Zowel containers als constructies van pallets of planken. Op mijn volkstuin heb ik sinds kort een container (die heeft bijna iedereen daar: lekker praktisch en netjes ) en bij ons huisje in Frankrijk wil ik iets maken met pallets en planken. Die containers hebben allemaal aan de onderkant een luikje waar je de compost die 'klaar' is makkelijk uit kunt scheppen.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  13. #43
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:handleiding composteren

    Wil nog even een fijne tip toevoegen

    Smeerwortel is nu aan het bloeien. Ik heb net geleerd dat smeerwortel van heel diep de mineralen uit de grond kan halen. Met name kalium. Wanneer je er gier van maakt en over de composthoop begiet, geef je de compost de juiste mineralen weer terug. Je kunt ook gewoon de bladeren op de hoop gooien. Er schijnt meer kalium in te zitten dan in brandnetel. Superwaardevol dus

  14. #44
    Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Delden, Twente
    Leeftijd
    60
    Berichten
    8.020
    Dagboek Berichten
    60

    Re:handleiding composteren

    Dank je!! Ik ga even googelen hoe smeerwortel eruit ziet Ik ben ook pas ( zeer toegeweid) begonnen met een composthoop!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

  15. #45
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:handleiding composteren

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Cora
    Dank je!! Ik ga even googelen hoe smeerwortel eruit ziet Ik ben ook pas ( zeer toegeweid) begonnen met een composthoop!
    Ik vind het een mooie plant

Pagina 3 van de 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •