Pagina 10 van de 10 EersteEerste ... 8910
Resultaten 136 tot 139 van de 139

Topic: handleiding composteren

  1. #136
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: handleiding composteren

    Ik heb 2 grote pony's dat maakt al wel uit, vooral als ze bijna niet op de wei staan heb je veel meer mest dan wanneer ze meer op de wei staan, hooi geeft veel meer volume in de mest. Als ik zie hoeveel hopen hier al liggen na een jaar, ik vind het best veel. Als je 2000 vierkante meter hebt, dan zal een deel daarvan uitloop en track zijn denk ik en daar doe je geen compost op, dan kom je met de helft van de compost ook al een heel eind denk ik. Je kunt er dan ook altijd voor kiezen om nog een andere bemesting toe te voegen. Ik heb meerdere hopen hier en daar ligen, maar dat word erg rommelig vind ik dus ik ga nu een vaste plaats maken voor de meeste mest, als ik er aan denk zal ik vanmiddag foto's maken van de hopen na 1 jaar met 2 e-pony's die 24 uur hooi eten (niet onbeperkt hoor).

    - - - Updated - - -

    o ja Gemma ,mannen moeten daar even aan wennen .
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #137
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: handleiding composteren

    Klopt paarden die hooi eten mesten veel meer dan paarden die gras eten; ik heb ook best verschil tussen zomer en winter hier.

    Van vliegen heb ik eigenlijk geen last bij mijn composthopen, ook niet bij de hoop die op dit moment dagelijks aangevuld wordt met verse mest... Terwijl er hier op de wei/rondom de paarden echt wel veel vliegen zitten. Apart!

  3. #138
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: handleiding composteren

    Ik moet zeggen dat valt mij ook altijd mee.

    Men neme 2 pony's, een jaar lang mest: WP_20180520_011.jpg WP_20180520_003.jpg WP_20180520_006.jpg WP_20180520_007.jpg WP_20180520_004.jpg Dit zijn er vier, ze lijken kleiner dan ze zijn, eentje van zo,n goede 15 a 18 meter lengte, 2 1/2 m breed en in het begin een goede meter hoog, ze zakken zoals je ziet wel flink in, dan zijn er denk ik nog 2 van goed 6 meter lengte, en eentje waar de helft al vanaf is was een stuk hoger en breder en ook 6 a 8 meter lang, dus dat schiet al aardig op zo na een jaartje. Iedere dag een grote groene ford kruiwagen vol met kop erop.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #139
    Actief Forumlid gemmvm's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2006
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.101

    Re: handleiding composteren

    Hey ik zie dat mijn bericht helemaal niet geplaatst was... excuses.

    Bedankt voor de duidelijke foto's Janneke! goed om te zien hoeveel mest het in totaal kan zijn en ook dat ze met hooi meer mesten.
    We gaan het ervaren, we zullen starten met composteren, hopelijk hebben we genoeg plek en anders gaan we nog een aanhangwagen neerzetten en afvoeren.
    Werk aan jezelf, wees je ware zelf, laat het paard en ik je helpen
    www.p-aard.nl

Pagina 10 van de 10 EersteEerste ... 8910

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •