Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Graszaad hóeft niet duur te zijn...

Actief Forumlid MegaMag's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    1

Graszaad hóeft niet duur te zijn...

In het kader van duurzaamheid.
    Het viel mij 's zomers vaak al op dat er op de paddock plaatsen na de winter toch weer gewoon gras groeit ondanks dat ze alles stuk hadden gelopen. Ik voerde het hooi daar altijd op de grond. Nu heb ik sinds kort van die palletboxen en tilde er laatst een van zijn plek. Dit lag er onder:

Door de gaatjes valt al het kleine en korte hooi en dus ook de graszaadjes.
    Ik doe ze nu in een zak en ga ze over de wei strooien als de paarden eraf gaan. Eens kijken of dat wat is. Ik heb al 3 zakken vol.

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2013
    Leeftijd
    42

Re:Graszaad hóeft niet duur te zijn...

Dat is inderdaad een goed idee!!! Bij mij komt er ook steeds gras op waar er hooi gevoerd is.........even in de schuur kijken als het hooi op is!

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik heb dat wel eens geprobeerd, maar je krijgt er praktisch niks uit, al was dat grotendeels van kuilgras en dat wordt natuurlijk veel warmer tijdens het broeien.

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Ik zou daar voorzichtig mee zijn, je hebt op deze manier geen flauw idee wat je zaait aan grasrassen. Grote kans dat je alleen kweek en straatgras zaait, daar zit je niet echt op te wachten denk.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar
    Ik zou daar voorzichtig mee zijn, je hebt op deze manier geen flauw idee wat je zaait aan grasrassen. Grote kans dat je alleen kweek en straatgras zaait, daar zit je niet echt op te wachten denk.
    Inderdaad, dat is ook nog belangrijk. Wij hebben het toen in de tuin geprobeerd omdat we geen troep in de wei wouden omdat we niet precies wisten wat voor hooi we hadden.

Actief Forumlid MegaMag's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    1

Oh dus bij jou leverde het niet veel op Fellor..?

Kweek of straatgras..? Ik heb geen verstand van grassoorten, maar klinkt voor mij niet als zit in paarden hooi.., of wel? Ik dacht als mijn paarden het hooi ervan eten, wat ik mooi spul vind, dan wil ik dat gras ervan toch ook wel op mijn wei hebben? Een diversiteit aan grassen leek me niet verkeerd, al klinkt kweek en straatgras me nu niet echt aantrekkelijk..

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Nee, bij mij was het een mislukt experiment, maar zoals ik aangaf; wij voerden hooi en kuil door elkaar en ik wist dus niet waar het zaad vanaf kwam.

Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    69

Straatgras is wat tussen de stoeptegels groeit, tamelijk hardnekkig spul wat veel overleefd maar geen voedingswaarde heeft. Hetzelfde geldt eigenlijk voor kweek, hoewel het een ander ras is. Graszaad is niet voor niets duur, de goede grasrassen hebben zorg en tijd nodig om tot bloeien te komen. De meeste bloeiende grassen in hooi, zijn niet de beste grasrassen.

And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Bladwijzers

Forum Rechten