Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: bachbloesem en hengstigheid

  1. #1

    bachbloesem en hengstigheid

    Ben nog steeds op zoek, jaja, naar iets dat men merrie zou kunnen helpen. Nu, eigenlijk meer iets dat de mens zou kunnen helpen haar beter aan te raken.



    Nu heb ik per toeval eigenlijk in onze buurt een gezondheidsconsulente gevonden die al 10 jaar met bachbloesems werkt, zowel paarden, katten, honden als vogels.

    Ik mocht altijd tot haar komen met een foto en/of een plukje manen of staart...

    Wat moet ik me eigelijk voorstellen bij zulke "behandeling".

    Reden dat ik wat wanhopig ben, is dat mijn oudste meid, plots heel hevig kan reageren, lees ontploffen bij een aanraking. Bij mannen staat ze dan ook ontzettend met haar staart te zwiepen, te plassen en te "knipogen". Als een man een touw rond haar achterhand doet, reageert ze hevig op het touw.

    Nu merken we ook dat als ze met de anderen staat te kroelen, ze soms ook onverwacht durft piepen, schoppen met de achterbenen of achterhand naar boven durft wippen. Dit is een fractie van een seconde en de andere paarden negeren dit eigenlijk en dan gaan ze ofwel stilletjes uit elkaar ofwel gaan ze nog wat kroelen.

    Is dit dan een symptoom van overdreven hengstigheid?

    Vroeger kreeg ze elke dag het middel Regumate maar daar ben ik bij haar aankoop mee gestopt.

    dus 2 vragen:
    - wat moet ik me voorstellen bij zon behandeling bachbloesems
    - is dat overdreven hengstigheid
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  2. #2
    Actief Forumlid Mara's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leiden, Zuidholland
    Berichten
    160

    Re: bachbloesem en hengstigheid

    Hoi Haidi,
    Jouw merrie reageert net zo als mijn Kokopelli.
    Vooral in lente-zomer is het bar en boos geweest met haar.
    Op advies van Nadia (forumlid) heb ik toen bij de paardendrogist moody mare gekocht.
    Dit is een kruidenmengsel voor merries die veel last hebben van de hengstigheid.
    En na een tijdje zag ik echt veel verbetering.
    Ze is nog steeds geen makkelijke tante ,maar wel hanteerbaar tijdens haar hengstigheid.
    Van de bachbloesem- methode weet ik niet veel af.
    Je kunt moody-mare bestellen bij www.paardendrogist.nl
    Veel succes!
    Yvonne

  3. #3

    Re: bachbloesem en hengstigheid

    Hey Yvonne

    Kon jij haar aanraken? Want ik merk dat het precies alleen bij vreemde mannen is (hoefsmid, DA). Bij mijn partner heeft ze nog nooit zo gereageerd maar hij neemt geen hoeven ofzo, beetje uit schrik ook wel.

    Bij mij heeft ze ook nog nooit zo gereageerd. Ik sta echter ook niet meer te springen om haar hoeven te snijden, uitkrabben eventueel nog net.

    Daarom dat ik eerst wil weten of het echt overdreven hengstigheid is, voordat ik een middeltje zoek.

    Bij haar maakt het ook niet uit welke periode, hoor...
    Parelli Natural Horsemanship:
    Waarom we begonnen zijn met paarden

    kijk eens op onze website <!-- w -->http://www.plankenbrughoeve.be<!-- w -->!

  4. #4
    Actief Forumlid Mara's Avatar
    Aangemeld
    May 2005
    Locatie
    Leiden, Zuidholland
    Berichten
    160

    Re: bachbloesem en hengstigheid

    Hoi Haidi,
    Ja precies als koko!
    En een voorbeeld daarvan was vorige maand toen ze voor de verzekering gekeurd moest worden.
    Een vreemde man, de inspecteur van de verzekering wilde "even" haar chip uitlezen.
    Nou dat werd een hele circusvoorstelling en de man kon niet eens in haar buurt komen.
    Uiteindelijk heb ik zelf de chip uit moeten lezen. Ikzelf kan haar wel aanraken als ze zo is, maar rijden kan je dan echt wel vergeten.
    Ook de nieuwe smid die ik heb heeft eerst even wat draaikonten van haar gehad.
    Maar mijn man kan gewoon alles met haar, soms nog meer dan ik bij haar bereik.
    Sinds de moody mare is er wel veel meer rust in koko en laat ze veel meer toe. En doet niet meer zo pismerrie-achtig
    Dus ik denk dat jouw paardje ook best superhengstig is!en er baat bij kan hebben.
    Veel succes met je paardje.
    Groetjes, Yvonne

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •