Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: gele korreltjes op het lichaam.

gele korreltjes op het lichaam.

Hallo iedereen!,

heb gisteren bultjes ontdekt bij mijn pony Rambo, hij heeft dit al veel vaker gehad.
    maar misschien heeft iemand anders dit ook was meer mijn vraag en wat doen jullie met zulke bultjes?

de symptomen zijn:
    - gele korreltjes die je eraf kan krabben, krabben is niet echt aangenaam voor het paard
    - soms hebben deze gele korreltjes de huid opgegeten lijkt net en zie je rood stuk vel
    - niet besmettelijk voor andere paarden
    - soort schimmel lijkt mij?
    - bultjes komen overal voor maar met name bij mijn pony op de hals en borst.

Heb de dierenarts hier al een keer voor laten komen en die wist het ook niet echt te plaatsen wat dit was.
    mijn pony heeft het swinters en szomers dus het is niet voor een bepaald seizoen of weer dat hij het krijgt.

mijn advies wat ik heb gekregen als mensen dit soms ook hebben dat je het eerst moet wassen met betadine en dan nog eens moet wassen met imaverol en dit werkt wel heel goed maar na een tijd komen ze gewoon weer terug.

heeft iemand dit soms ook wel eens gezien, want tot nu toe heb ik nog niemand gezien of gesproken met een paard die dit ook heeft.
    ik vind het maar rare bultjes.

hoor graag jullie reactie
    Groetjes!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:gele korreltjes op het lichaam.

Zou je eens foto,s kunnen plaatsen, is het vooral tijdens wisseling van de seizoenen dat je paard dit heeft, of ook midden in de zomer?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Mijn paard had dit volgens mij ook, 3 jaar geleden. op haar voorhoofd en bij haar kaak.
    Ik deed er niks aan (ik wacht graag gewoon even af) en het werd alleen maar groter, tot het echte kale opgezette plekken waren.
    De dierenarts zei toen dat het waarsxchijnlijk een bacteriele infectie was. Ik moest het wassen met betadine en daarna insmeren met vetaderm, een anti-bioticazalf. Uiteindelijk is hierna de huid weer gaan herstellen.
    Nu heeft ze elk jaar vanaf april tot juni een soortgelijke aanval. Een stuk minder erg, meestal een paar kleine plekjes. Afhankelijk van de ernst behandel ik het gebied wel of niet.

Bedankt voor je reactie Sandra, denk dat het hetzelfde is als ik jouw symptomen lees die je bij jou paard hebt gezien.
    Ik denk dat het gewoon terug blijft komen. Want hij had het dus een paar dagen geleden best erg en nu heeft hij geen enkel bultje meer.
    Blijf het raar vinden, maar mag blij zijn dat het niet ernstigs is.
    Bedankt in elk geval!

Bladwijzers

Forum Rechten