OP 5,6 en 7 november wordt er bij ons thuis een strasser seminair gehouden in Wolvega zie http://www.paardenwerkplaats.nl
OP 5,6 en 7 november wordt er bij ons thuis een strasser seminair gehouden in Wolvega zie http://www.paardenwerkplaats.nl
Bof jij even!Ik zou heel graag naar zo'n seminar willen, maar ze zijn allemaal zo ver weg.
![]()
En ik vind ze nogal aan de prijs moet ik zeggen
als je paard al gestrasserd wordt krijg je korting(en dat scheelt een hele hoop) maar dan moet je even mailen naar karen drost van de paardenwerkplaats
en Marja 1.5 uur rijden valt toch wel mee en een slaapplaats is altijd te regelen hoor
Het is wel 3 dagen cursus he
Hoeveel korting krijg je ook weer als je paard al gestrasserd wordt?
Als je eenmaal aan een cursus hebt meegedaan, mag je heel goedkoop naar een volgende cursus, om je kennis weer ff op te frissen en te oefenen op een kadaverhoefje
Als je paard al gestrasserd wordt (voor october) dan mag je voor de helft van het geld naar de cursus
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)
zodra de giro weer wat langer dan 2 dagen boven nul blijft, ga ik boeken!
May the horse be with you!
Helaas, 1,5 uur rijden valt voor mij niet mee. Op een goede dag haal ik maximaal 1 uur en 15 min. en zulke goede dagen heb ik helaas niet zo vaak...Oorspronkelijk Geplaatst door nienke
![]()
Is met de trein komen geen idee dan, het is Utrecht dus waarschijnlijk wel goed bereikbaar.
Ja, het probleem met de seminar in Utrecht is echter dat het in december is, en dan heb ik waarschijnlijk al 2 weekenden ISHP en ik kan geen 3 weekenden achter elkaar op stap gaan. Bovendien is het niet in Utrecht zelf, dus het is nog maar de vraag of het zo goed bereikbaar is met OV... 2 Uur met OV moeten reizen na een dag cursus is ook niet zo'n goed plan...
Hihi ik had Karin beloofd een verslagje neer te tikken dus dat doe ik toch maar even braaf.Afgelopen weekend was dus dit seminar....het was vooral heel gezellig maar vooral ook heel leerzaam. Het probleem is nu alleen dat ik nog meer overtuigd ben van het hele strassergebeuren en iedereen probeer om te praten (he Madelon....). volgens mij heel irritant.
de organisatie was in handen van Nienke en Douwe (SUPER!!) en hadden een schuur omgebouwd tot klaslokaal. Eerst twee dagen theorie met heel veel interessante wetenswaardigheden maar ook veel discussie (niet alleen strasser maar ook over chippen, enten, homeopathie etc). Echt leuk om met allemaal gelijkgestemde mensen over dit soort onderwerpen te praten. de laatste dag was een praktijk dag waarbij we dus in kadaverhoeven gingen snijden. Ik had er echt tegen op gezien maar dat viel dus reuze mee...ben wel geschrokken van al die misvormde hoeven. Ik zou het toch ook wel leuk vinden een keurig gestrasserd hoefje te ontleden en te zien dat dat dus veel beter is....maar dat duurt waarschijnlijk nog 20 jaar voordat het eerste gestrasserde paard het leven laat (ze gaan natuurlijk veel lastiger dood haha
). Zoals jullie lezen ben ik HELEMAAL overtuigd (dat was ik al hoor maar snap nu veel beter wat ik aan het doen ben en dat is toch wel handig met het oog op half jaar Frankrijk). De volgende seminar is in Groenekan, vlakbij Utrecht...echt ten zeerste aan te raden!!!!
Inderdaad, kan me hier helemaal bij aansluiten. Alle losse puzzelstukjes zijn nu samengebreid tot een zeer overtuigend geheel. En naast het oefenen op de kadaverhoeven vond ik ook het ontleden van zo'n paardenbeen erg interessant; als je de hiel in een andere hoek plaatste, kon je direct het effect op de pezen zien.
Jahhhh nog zo'n enthausiasteling na een strasser seminar!!!
Was al om en na de seminar die ik gevolgd heb nog meer... zelfs een voorvechter geworden... Blote voeten! blote voeten!!![]()
"We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."
Albert Einstein
Jeetje, jullie enthousiasme straalt van jullie berichtjes af! Deze cursus gaat nu toch echt op m'n verlanglijstje![]()
Haha, ja dat enthousiasme heb ik idd aan den levende lijve ondervondenOorspronkelijk Geplaatst door eline
! Je brengt het wel heel overtuigend! Ik geloof ook wel dat het een goede methode is, maar ik vind King te oud om daar nu nog aan te gaan beginnen. Ik hou het maar bij natuurlijk bekappen, ook al gaat het herstel dan langzamer.
Bladwijzers