Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: wat kiezen

wat kiezen

Ik zou me heel graag meer gaan verdiepen in NH (heb nu een goeie basis), en ben me een beetje aan het oriënteren.
    Zo kwam ik bij Parelli en Monty Roberts terecht. Beide bieden leermogelijkheden aan, maar ik weet niet goed welke ik zou kiezen.
    Ze spreken me allebei aan dus had graag wat tips gekregen van jullie. Hoe jullie ervaringen zijn en waarom jullie voor iemand bepaald gekozen hebben. En of dat goed werkt, leren via internet bv.

Alvast bedankt!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Re:wat kiezen

Milan, als je even wat zoekt op het forum zul je zien dat daar al meerdere topics over zijn geweest. Er worstelen meer mensen met dat soort vragen . Wat vind je zelf belangrijk? Wat wil je leren? Heb je specifieke problemen die je op wil lossen, of wil je om een andere reden met NH beginnen? Allemaal zaken die je in je overwegingen mee kunt nemen. Ik heb zelf in het verleden ook de diverse methoden afgewogen en ben bij Parelli blijven "hangen", maar dat is voor iedereen een persoonlijke keuze.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Ik ben al met NH bezig, maar vroeg me gewoon af waarmee je meest vooruitgang kan boeken bv. Of welke het meest gebruiksvriendelijk of duidelijk is.
    Maar zoals je zegt, het zal persoonlijk zijn. Momenteel neig ik het meest naar Parelli.
    Toch bedankt!

Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    39
    Dagboek Berichten
    10

Re:Re: wat kiezen

Het is inderdaad erg persoonlijk. En je hoeft ook niet perse 1 ding te doen. Je kunt ook het beste uit verschillende methodes halen. Als je maar zorgt dat je geen tegenstrijdige signalen aan je paard geeft.
    Zelf heb ik gekozen voor parelli omdat die een heel duidelijk programma heeft. Dat vind ik prettig. Ik leer het meest van gewone lessen, maar ondersteun dat met online leren.

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2013
    Leeftijd
    42

Hoi Milan, Ik ben ook jaren op zoek geweest naar de juiste methode, heb heel veel boeken gelezen en een paar cursussen gevolgd. Oa van Klaus Hempfling, emiel voest en monty roberts. Maar steeds bleef ik vast zitten met bepaalde problemen, of ik snapte de lesstof niet(ik ben nou eenmaal niet zo snugger) uiteindelijk via via bij parelli terecht gekomen, na lang overwegen besloten om het level 1 pakket te bestellen. Een week nadat ik was begonnen met de lessen van dat pakket had ik het gevoel dat ik meer geleerd had als in de vijf jaar daarvoor, gewoon omdat het zo duidelijk uitgelegd werd. Vandaar dat ik sindsdien niks anders meer als Parelli doe. Het gekke is dat nu ik Parelli doe, ineens die lessen van vroeger via andere methodes, klaus hempfling bijvoorbeeld, veel beter begrijp en ook zie dat de basis eigenlijk hetzelfde is........was ik toen de tijd wat slimmer geweest had het met een van die andere methodes ook wel gelukt denk ik! Maar de duidelijkheid van parelli was precies wat ik nodig had. Dus ik denk dat in elke methode wel goede dingen zitten, maar dat je moet kijken naar wat het beste bij jou past en hoe jij het beste leert. En als je eenmaal een methode goed kent kun je altijd nog kijken naar iets anders en daar de ideen van gebruiken op je eigen manier.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik ben ook wel met meer methodes bezig geweest, hempling vindt ik zeer inspirerend maar op een of andere manier niet erg toepasbaar, Monty Roberts daar is niet zoveel materiaal van voor mijn gevoel ik heb wel zijn boek.
    Emiel Voest vindt ik ook wel prettig maar ook nog weer een beetje beperkt. Wat ik fijn vindt van Parelli is dat het zo uitgebreid is, en ik vindt ook vooral de serie,s mbt het gedrag van paarden en hoe je hier op in kunt spelen erg belangrijk en waardevol, verder is hun methode erg goed uitgewerkt waardoor je er zelf ook goed mee aan de slag kunt maar af en toe les van iemand blijf ik erg prettig vinden.

Vooral veel gaan kijken bij Demo,s dat geeft een goed beeld van hoe er wordt gewerkt, en zelf aan de slag gaan en kijken wat er bij jou past.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Dankjulliewel!

Ik had sowieso een voorkeur voor Parelli, maar omdat ik op de site van Roberts zag dat hij ook met een "online university" werkt, begon ik te twijfelen.
    Het zal waarschijnlijk Parelli worden, nu nog even verder rondneuzen wat te bestellen.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ik heb mezelf ook in verschillende methoden verdiept. En ook van velen wat gezien, dat is altijd nuttig. En soms neem ik er ook dingen uit mee. Maar uiteindelijk is het hier toch voornamelijk Parelli.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik zou zeggen: kom naar Equiday op 4 mei. Een betere gelegenheid om kennis te maken met verschillende NH-methodes is er volgens mijn (bescheiden ) mening niet.

daar heb ik al kaarten voor hoor!!

Bladwijzers

Forum Rechten