Oorspronkelijk Geplaatst door
marion
Op het land heeft de afgelopen jaren steeds 2 x achtereen mais gestaan, en dan een jaar aardappelen. Afgelopen jaar aardappelen. Deze zijn er grotendeels uitgehaald (een paar stroken waren te nat, daar zitten nog aardappelen in). Verder weet ik eigenlijk niets over de kwaliteit van de bodem. Bedoel je daar eigenschappen mee die uit bodemonderzoek naar voren komen? Dat is dus niet gedaan.
We gaan alles laten doen door een loonwerker/boer; ploegen, egaliseren, inzaaien. Het is de bedoeling dat ergens tussendoor ook de paardenmestbult erop uitgereden gaat worden.
Ik hoef niet perse een grote opbrengst; we hebben sobere pony's staan, en wil ze er dit jaar nog op hebben. Na 5 weken lijkt me erg vroeg, ik wilde wel eerst een keer met de maaier erover heen. Ik ga er ook wel vanuit dat de grasmat zich in de loop van de jaren zal beteren. 's Winters gaan de paarden er niet op, en ik ga het wel in stukken verdelen voor rust tussendoor.
Het mengsel wat ik wrs wil laten inzaaien bestaat uit meerdere fructaanarme grassoorten.
Bladwijzers