Geen Marstall dus![]()
Geen Marstall dus![]()
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Waarom niet iets als bietenpulp en zemelen ?
krijgt sophie in de zomer. met vita brokjes van pavo..
Ik verstond onder "bezorgen" dat ze het dus verzendenOorspronkelijk Geplaatst door whoopie
. Maar wellicht brengen ze het idd zelf.
Ja dat staat er wel dat ze bezorgen aan huis. Maar ik denk dat ik toch maar geen granen ga voeren voorlopig, ik heb haar en tijdje hugho mix gevoerd dat zijn ook granen, deed ze het op zich goed op maar ze schuurde wel altijd wat, toen ik overging op Equifyt toen had ze ineens veel minder jeuk, bevat dan toch teveel zetmeel=suikers voor haar daar reageerd ze met name op.
Marjo op bietenpulp reageerde Whoopie niet goed, heb ik in het verleden ook gevoerd met veendrek. Gaf toch weer gisting van de buik.
Ik zag een half uur rijden van hier daar verkopen ze ook equifyt als ik het daar kan bestellen en de gebruiksdata goed is voor langere tijd misschien haal ik dan ineens een aantal zakken.
Mischien ga ik ook eens dodson en Horrel proberen, denk er even over na.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Als Whoopie zo slecht reageert op zo'n beetje al het krachtvoer, waarom zou je het dan überhaupt nog geven?
Is het dan niet handiger om te zoeken naar een vitaminen/mineralensupplement dat alles bevat wat ze nodig heeft en waarvan je per dag maar heel weinig hoeft te voeren?
Dat heb ik niet geschreven. Datgene wat ik graag voer is hier niet in de buurt te krijgen dat is iets anders, en mijn voorkeur gaat uit naar biologisch dat maakt de keuze ook minder makkelijk.Als Whoopie zo slecht reageert op zo'n beetje al het krachtvoer, waarom zou je het dan überhaupt nog geven?
Met de vitaminebrokjes kom je hetzelfde probleem tegen, die van Hypolite, pavo en Marstall bleken niet ok voor haar, bevat dan ook een grondstof blijkbaar waar ze op reageerd.
Het voer wat ze momenteel krijgt is bij doormeten ok, equifyt is bij doormeten erg goed, subli ponybrok is bij doormeten ok.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Ah oké.
Balen dat het voer dat goed was (Equifyt), niet meer te krijgen is.
Ja ik snap dat je met vitaminebrokjes hetzelfde probleem kan hebben, maar ik dacht: dat is dan in elk geval een kleine hoeveelheid die je voert, misschien gaat dat beter.
Is de Subli dan geen optie? Subli is voor zover ik weet overal wel goed verkrijgbaar.
Het is niet biologisch en ik snap dat je dat graag wel zou willen. Wil ik zelf eigenlijk ook, maar ik kan zowel in NL als in DLD niks vinden dat ik geschikt vind... Helaas heb ik dus ook geen gouden tip voor je... Zelf voer ik nu Marstall, maar ja, dat is dus ook niet biologisch...
De Formula 4 Feet die ik voer aan Vash komt afwisselend uit de UK en bij paardnatuurlijk vandaan. Wordt gewoon verstuurd. Ik doe lang met een zak, dus dat is me dan wel waard. Niet dat je F4F zou willen geven hoor, want er zit wat BHT in, maar gewoon om te zeggen: alles wat je wilt hebben kan je tegenswoordigs tot op de deurmat laten komen. Het is niet ingewikkelder dan dat.
Ja dat is waar maar daar zit wel een "kostenplaatje"(7 euro extra per zak) aan vast, als het moet dan moet het maar ik kijk even naar andere optie,s. Whoopie is een paardje wat al veel geld kost door al de extra zorg die ze nodig heeft.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
En als je bijv. 3 zakken zou bestellen? Dan valt het verschil wel mee misschien? Hoe lang doe je met een zak? Ik doe er denk ik wel 3 maanden mee, dat scheelt ook natuurlijk (betaal wel bijna 135€ per zak). met verzendijg kost iets meer, maar dan heb je wel rust en zekerheid over het voer.
Paarden reageren sowieso gevoelig op verandering van voer. Omdat Whoopie zo gevoelig reageert en iedere zak die je uitprobeert kost ook geld? Goed voer is zo een basisbehoefte. Dat krijgt ze dagelijks binnen. Net als bij ons mensen is dat wel superbelangrijk.
Snap aan de ene kant wel dat je verder kijkt, maar ik heb zelf altijd zoiets van: als ik weet dat het goed voer voor 'm is, dan switch ik niet.
Succes met je zoektocht iig! Ik weet dat je voor Whoopie altijd zoekt naar het beste.
Vandaag even aan e telefoon geweest van iemand van de ruitershop die ook altijd voer verkopen en goed meedenken over gezondheid.
Ze gaf aan dat luzernecobs van Agrobs ook een goede keuze kan zijn, Whoopie reageerd momenteel wel op de redelijke hoeveelheid hooi die ze krijgt en toch is ze niet te dik, met luzerne geef je meer eiwitten en dat kan ze gebruiken voor oa spieropbouw, dus dat zou evt een optie zijn als krachtvoervervanger. Ze was het ook wel met mij eens dat juist granen geen goede optie zijn ivm reageren op suikers.
Verder gaf ze aan dat ze nu Metazoa mineralen/vitbrok aan het uitproberen is, dit is een brokje waarvan er maar weinig gegeven hoeft te worden, voor Whoopie zoiets van 200 gram per dag, bevat geen kruiden en een kleine hoeveelheid granenDus dat zou ik als basis misschien kunnen gebruiken en daarnaast luzerne of luzernebrok. En als ze weer gras heeft dan zou je dat weg kunnen laten.Grondstoffen:
Luzerne, Granen, Lijnzaad, Mineralen, Premix, Plantaardige olie
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Uit je laatste stukje begrijp ik niet helemaal of je nou wel of niet van plan bent granen te voeren omdat er staat dat geen granen beter is, maar je wel granen als grondstof wil gebruiken?![]()
Ik lees dat Janneke het juist wél wil gaan proberen, omdat er toch maar weinig granen in zitten/er niet veel van gegeven hoeft te worden... toch?
Die metazoa is niet biologisch hè? Ik zie er tenminste niks over staan op de website.
Oh, na nog eens lezen snap ik hem nu![]()
Heb net even gekeken, het Metazoa brokje bevat toch nog iets van 18% suikers+zetmeel, dat is voor een dergelijk brokje vrij hoog.
Als het er vooral om gaat om haar meer energie te laten opnemen maar niet in suikervorm dan kun je ook nog overwegen wat olie aan haar eten toe te voegen. In beperkte mate een hele goede verhoger van de energiewaarde van de voeding.
Heb je wat dat betreft iets aan de online cursus? Ik vind die zelf wel erg informatief.
"A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli
Bladwijzers