Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

  1. #1
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Ik zit nu de dvd's te kijken van rider biomechanics en ben bijna klaar met dvd 1. Wat ik erg vreemd vind is dat er een heleboel dingen volledig tegen hun eerdere technieke ingaan en dat het allemaal erg traditioneel en nietszeggend is... Niet ala parelli zeg maar.

    Paar voorbeelden: wijken door in je beugel te hangen in de richting van de beweging?? Dan blijft ze roepen, ofh wat wijken ze mooi, terwijl ze neit kruisen maar gewoon omvallen naar die kant. Half halt doet ze door een schouder en 1 teugel naar achter te halen . Remmen is fase drie je handen naar beneden drukken?? Eerst roepen ze jaren niet je hakken uitdrukken enu weer wel behoorlijk??

    Enz enz. Wat vonden jullie ervan?

    Edit; het helpt niet dat ze een erg irritante uitstraling en stem heeft en zo snel praat dat ik mijn adem in ga houden

  2. #2
    Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Locatie
    Enschede
    Leeftijd
    36
    Berichten
    1.986
    Dagboek Berichten
    90

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    De dvd's over rider biomechanics heb ik niet gezien,
    maar het viel mij op de dvd van the game of contact ook al op dat er op een aantal eerdere technieken/uitspraken wordt "teruggekomen".
    (idd de positie van je hakken en het wijken van de scchouders door gewicht in de beugel te zetten van de kant waar je heen gaat)
    Nou heb ik echt niet iedere Parelli dvd gezien, dus misschien dat er ergens anders weer wordt uitgelegd waarom ze dat doen.
    Misschien heeft het ook iets te maken met bv het verschil tussen freestyle en finesse?
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

  3. #3
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Eefje
    De dvd's over rider biomechanics heb ik niet gezien,
    maar het viel mij op de dvd van the game of contact ook al op dat er op een aantal eerdere technieken/uitspraken wordt "teruggekomen".
    (idd de positie van je hakken en het wijken van de scchouders door gewicht in de beugel te zetten van de kant waar je heen gaat)
    Nou heb ik echt niet iedere Parelli dvd gezien, dus misschien dat er ergens anders weer wordt uitgelegd waarom ze dat doen.
    Misschien heeft het ook iets te maken met bv het verschil tussen freestyle en finesse?
    Ja, maar dit is echt zo ongeveer de tegenovergestelde manier van rijden.. Het is raakt kant nog wal om freestyle te gaan wijken met je gewicht op het dragende achterbeen bij het wijken en dat finesse andersom te doen? En te roepen dat paarden wijken terwijl ze opzij vallen Vind het echt een beetje tegenvallen van parelli...

  4. #4
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Ik heb de dvd's wel maar nog niet gezien.. ben nu wel heel benieuwd. Ga ze waarschijnlijk zaterdagavond kijken. Vriend is dan toch de deur uit

  5. #5
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Ik heb ze ook liggen maar nog niet 'durven' bekijken... bang voor wat er komen gaat, na de ervaringen met het kijken naar de SC dvd's met de combi Linda-dressuur...

  6. #6
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik heb ze ook liggen maar nog niet 'durven' bekijken... bang voor wat er komen gaat, na de ervaringen met het kijken naar de SC dvd's met de combi Linda-dressuur...
    Die dvd's vielen erg mee in vergelijking met deze , ik denk dat je er dan inderdaad beter niet aan begint

  7. #7
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Ik heb de dvd niet gezien, dus ik weet niet precies waar het over gaat.
    De houding waar ze het nu over hebben is een finesse houding, bij fluidity had ze het, naar mijn idee, altijd over freestyle.

    Ik vond de stukken die ik hiervoor met Colleen Kelly gezien heb, niet zo slecht eigenlijk.

    Nienke07: ik ben benieuwd wat/welke dvd je slecht vond qua dressuur
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  8. #8
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Ik heb de dvd niet gezien, dus ik weet niet precies waar het over gaat.
    De houding waar ze het nu over hebben is een finesse houding, bij fluidity had ze het, naar mijn idee, altijd over freestyle.

    Ik vond de stukken die ik hiervoor met Colleen Kelly gezien heb, niet zo slecht eigenlijk.

    Nienke07: ik ben benieuwd wat/welke dvd je slecht vond qua dressuur
    Ik kan dat gewoon echt niet rijmen met de inhoud van de dvd. Ik heb tot nu toe altijd in iedere dvd wel wat gezien wat ik wel snapte en kon koppelen aan hun eerdere uitspraken, maar ik zag hier echt een aantal dingen die ik erg vreemd vond. Het is gewoon jammer, want over dat onderwerp kan je natuurlijk een hele interessante dvd maken. Het kan natuurlijk zijn dat anderen er wel wat in zien.

  9. #9
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Ik word nu heel benieuwd naar die dvd
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  10. #10
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Ik heb de dvd niet gezien, dus ik weet niet precies waar het over gaat.
    De houding waar ze het nu over hebben is een finesse houding, bij fluidity had ze het, naar mijn idee, altijd over freestyle.

    Ik vond de stukken die ik hiervoor met Colleen Kelly gezien heb, niet zo slecht eigenlijk.

    Nienke07: ik ben benieuwd wat/welke dvd je slecht vond qua dressuur
    Een heel aantal SC dvd's waar Linda op haar manier Dressuur behandelde vond ik tenenkrommend. Kan het niet meer voor je nakijken, want collectie voor een groot deel de deur uit Wat me wel bijvoorbeeld nog bijstaat is een sessie met een cowboy, waar Linda net als in het voorbeeld dat Fellor noemt, staat te juichen over hoe het paard loopt, terwijl ik met plaatsvervangende pijn in mijn rug naar een uit elkaar lazerend paard zit te kijken....

  11. #11
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    In deze dvd's is het overigens niet linda die juicht. Die rijdt alleen en zegt verder niet echt wat, dus het is de mevr kelly die staat te juichen

    @Nienke, er zaten inderdaad wat vlekjes in de opvattingen over dressuur bij parelli (wie weet niet meer het monkey riden?), maar ik meot zeggen dat ik sinds linda zich er meer in verdiept, ook de klassieke kant, ik bij haar eigenlijk alleen maar heel fijn lopende ontspannen paarden heb gezien. Niet mijn methode die game of contact, maar wel fijne ontspannen paarden.

  12. #12
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Nu halverwege deel 2 en deze vind ik een stuk minder vreemd (al vind ik de aanwijzingen en theorie het ook niet bijster interessant, de scheefheden van de ruiters wel )

    (edit: op een of andere manier krijg ik de vibe dat linda zich ook een klein beetje aan haar ergert, ohja, naar binnen vallen op de cirkel is volgens deze mevrouw hetzelfde als appuyement en je paard scheef over de hoefslag gooien is travers )

  13. #13
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Parelli dvd's Rider biomechanics; erg vreemd??

    Dan zouden ze de dvd toch niet uitbrengen als ze er zelf niet in geloven? Ale dat hoop ik dan toch
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •