-
Actief Forumlid
katoenen koordsingel
hoi,
Wie weet waar je een katoenen koordsingel met 2 gespen maat shet kan kopen??
Vor mijn shet is dit de enige singel waar hij hopelijk geen wondjes van krijgt.
groetjse wendy
-
Forum Meubilair
Re:katoenen koordsingel
Is dat niet in een gewone ruitersportzaak te krijgen?
-
Actief Forumlid
nee helaas niet
daar vind je ze alleen maar met een gesp voor bijv. westerzadel
-
Forum Meubilair
Wat gek. Vroeger zag je die dingen heel veel. Ik heb even voor je gekeken bij een paar Duitse webshops maar ook daar zijn ze niet te vinden.
Persoonlijk vind ik het ook ondingen, zeker bij een pony met een lange wintervacht. Je hebt met die koorden vrij makkelijk dat daar vel en/of vacht tussen komt te zitten en dat geeft nou juist kans op wondjes...
Er zijn tegenwoordig zóveel soorten singels te koop van allerlei zachte materialen, zit daar dan niks bij dat je pony goed past? Ik zag onlangs een nieuwe singel van Barefoot en die was heel fijn zacht en soepel. Ik kan me haast niet voorstellen dat die nog wondjes zou geven. Misschien de moeite waard om daar eens naar te kijken?
-
Forum Meubilair
Re:Re: katoenen koordsingel
Easy kan ook niet tegen singels. Daar is Eem schapenvacht cover de oplossing. En dan werk alleen echte schaap geen nepbont. Misschien is dat het proberen waard?
-
Actief Forumlid
ik heb nu een syntetische singel met een echt schapen bondje er overheen maar hij krijgt daar toch wondjes van helaas...
En laatst had ik de zadelmaker laten komen maar die zei dat alleen zo'n koordsingel de oplossing zou zijn.
-
Forum Meubilair
Re:Re: katoenen koordsingel
Waar krijgt hij dan wondjes? Misschien is het mogelijk om een voorgevormde singel te vinden die minder tegen zijn oksels ligt? Daar zit bij ons tenminste het probleem.
-
Actief Forumlid
ja het ligt inderdaad bij de oksel zo'n voorgevormde singel hen ik ook naar gezocht allefn die is moeilijk te vinden in maat shet maar bedankt voor
de tips
-
Forum Meubilair
Pfff ja als hij zelfs met een schapenbontje nog problemen heeft, dan is het wel érg lastig.
Ik ben bang dat ik je ook niet verder kan helpen!
-
Actief Forumlid
iig bedankt voor het helpen zoeken 
-
als het alleen bij de oksel is. Kan je dan geen langere of kortere singel gebruiken zodat de gesp niet meer op die plek ligt???
-
Forum Meubilair
Waar lees jij dat de gesp voor het probleem zorgt?
-
was enkel een gedachten gang omdat regelmatig daar op die plaats gespen zitten bij kleine pony's. Ik lees het niet maar zat het te bedenken.
-
Actief Forumlid
Mijn paardje heeft ook veel last gehad van wondjes op die plek. Ben het op een gegeven moment gaan insmeren met uiercreme (iets aders vettigs kun je ook proberen) en ik gebruik een neoprene singel. Huid kan nog wel eens kaal worden maar wondjes zijn er niet meer. Wat ook kan helpen is als hij is aangesingeld de voorbenen om de beur even naar voren stretchen, dan trek je eventuele plooitjes onder de singel strak. Ik heb ook wel eens gehoord dat sudocreme (creme voor babybilletjes) kan helpen
Succes
-
Actief Forumlid
met uiercreme en de bene naar voren trekken heb ik al geprobeerdmaar helaas kreeg hij er nog steeds wondjes van
maar bedankt voor de tips
Forum Rechten