Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 34

Topic: Online Studie groep

  1. #1
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Online Studie groep

    Hallo mensen,

    Een vraagje. Sinds kort zijn er een heel aantal mensen hier op het forum die meedoen met de online studiegroep van Anna. Van sommige lees ik de dagboeken wel, maar niet van allemaal.
    Nu leek het mij leuk om hier al onze vragen/ eye openers/ filmpjes bij elkaar neer te zetten. Dan kun je leren van elkaar en elkaar ondersteunen. Zo heb ik veel geleerd van het bridling proces omdat er meerdere met dit onderwerp aan de slag waren. En elk paard had bijna wel een ander issue ermee. Erg leerzaam!

    Vinden jullie dat ook een leuk plan?



    Today is a perfect day to start living your dreams!

  2. #2
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Online Studie groep

    Leuk plan! Zullen we beginnen met februari? Iedereen plaatst na de les haar filmpjes hier, en geeft erbij aan wat de eye-opener was van die les. En na de 2e les plaats je je 1e en 2e filmpje in 1 post ter vergelijking.

  3. #3
    Actief Forumlid lian's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Berichten
    1.387
    Dagboek Berichten
    5

    Re:Online Studie groep

    Leuk!

  4. #4
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Online Studie groep

    Ik wil ook nog wel die van de vorige keer plaatsen hoor!

    Warming up, teaching fase, cooling down

    Hoe krijg je je paard in een learning frame of mind? Door steeds een opbouw te hebben van opwarmen naar leren en daarna de beloning.
    Ik wilde graag een squeeze met een jump. Mijn opbouw is terug te zien in het filmpje.


    De opbouw in dit filmpje was eigenlijk best goed. Maar waarom zou Easy springen? Er is voor hem geen doel aan het springen zo in een squeeze. Dus plan verlegt naar de sprong leuk maken. Dit door een sprong te gebruiken als 'game over' in plaats van disengagen. Dat ga ik proberen te doen vanuit een circling game. Daar kwam dit filmpje uit;



    Hier vond ik mijn opwarmfase zelf te rommelig. Ik had deze keer ook niet van tevoren opgeschreven wat ik daar wilde doen. Easy werd daar ook wat introvert van.
    Na dit filmpje heb ik geleerd dat dit een goede start was. Dat ik aandacht aan de pion gaf was niet erg. Easy ziet een touch it met een pion niet als iets vervelend maar eerder iets leuks. Dat kan hij en hij is er trots op dat hij het kan. De sprong is dan nog steeds het einde van de circling game. De pion erachter is om na de sprong nog wat vaart te houden.
    In de circling game kan ik meer gaan letten op ritme in de gang. Nu beloonde ik voor maintain gate, wat ook belangrijk is maar uiteindelijk is ontspanning belangrijker. En ritme komt vanuit ontspanning. Dit kan ik uit gaan bouwen door langer een ritmische stap te vragen en daarna draf en dan misschien galop. De maintain gait is iets waar ik aan kan werken binnen de ontspanning.

    Tot zover! Ik ben ook best benieuwd naar de rest n.a.v. de teaching fase lessen!

  5. #5
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Online Studie groep

    Hey wat leuk Leonie, zeker leerzaam om alle filmpjes te zien!

    Ik ga maandag mijn filmpje maken voor aankomende donderdag, moet alleen nog even bedenken wat ik precies ga laten zien. Ik denk dat ik met Dusty een fimpje ga maken, en dan alles op wat meer afstand dan normaal.
    Today is a perfect day to start living your dreams!

  6. #6

    Re:Online Studie groep

    Wat een super fijn idee!
    Deze maand neem ik ook deel aan de skypelessen ... helemaal uit mijn comfortzone
    En dan ook nog een filmpje maken dat gaat beoordeeld worden als ik er bij zit
    Dus mijn RBIpersoontje zal nogal gestretched worden

    Maar ik lees van anderen dat ze het ook wel spannend vinden, dus dat stelt me al wat meer gerust.
    Nu nog een filmpje maken ... spannend!
    Maar ik wil wel erg graag leren en werken aan mezelf, dus we gaan er voor!
    Veel succes iedereen

  7. #7
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Online Studie groep

    Zytha, ik ben elke keer weer nerveus... En ik wordt ook nog steeds zenuwachtig als ik moet gaan praten
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  8. #8

    Re:Online Studie groep

    Oef

  9. #9
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:Online Studie groep

    haha zytha, ik ben ook nerveus hoor... en dat terwijl ik iedereen uit mijn groepje wel ken
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  10. #10

    Re:Online Studie groep

    En ik maar denken dat dat voor jullie de normaalste zaak van de wereld was :P
    haha, ik ben in ieder geval gerustgesteld

  11. #11
    Actief Forumlid Lintjuuuh's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2006
    Locatie
    Boskoop, Zuid-Holland
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Online Studie groep

    Ik knijp hem nu al voor donderdagavond Gelukkig ben ik niet de enige hihi.

  12. #12
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Online Studie groep

    He ik zie nog niet zo veel filmpjes hier? Ik vind het wel handig zo'n verzameltopic want ik ben anders de hele tijd alle dagboeken aan het afzoeken

    Hier een kopie uit mijn dagboek van de laatste studiegroep (thema '7 games in 7 minutes', eerste les)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
    Dinsdag 12 februari

    Anna studiegroep - 7 games in 7 minutes



    Ik baalde zelf een beetje na de opname van het filmpje, omdat ik de meeste games van Ab verloor. Dat gaf me een beetje een gevoel van 'he bah, nou zijn we al zo lang bezig en kunnen we nog niet eens de 7 games spelen...'. Maar toen ik het filmpje terugkeek vond ik het eigenlijk wel een goede weergave van waar we nu staan. En als alles niet perfect gaat dan kan je natuurlijk juist goede feedback krijgen.

    Anna vond het filmpje gelukkig wat minder slecht dan ik. Ze vond het al een hele vooruitgang met toen we twee maanden geleden begonnen met de lessen en dat is zeker ook zo. Het gaat echt de goede kant op. Niet in een rechte lijn, maar er gebeurt nu tenminste iets en dat is toch in ieder geval progressie!

    In het filmpje zie je duidelijk dat de achterwaarts van de yoyo nu vlot en recht is. Maar nu is de bringback dus kapot... Anna had daar goede tips voor.

    Ik moet gaan oefenen om een bepaald aantal passen achterwaarts te vragen. Bijvoorbeeld 8 passen achterwaarts en dan weer 2 voorwaarts. Als Ab na 8 passen niet stopt dan moet ik wat meer druk op het touw leggen, maar niet gaan trekken. Net zo lang doorgaan tot hij stopt en dan weer voorwaarts vragen tot die plek waar ik eigenlijk wilde dat hij stopte. Om de bringback te verbeteren moet ik de 'slip, grip en touch' gaan toepassen. Fase 1 is mijn lichaam naar achter buigen. Dan het touw door mijn handen laten glijden. Dan het touw vasthouden en dan een touch achter de drive-line. De sleutel is om met mijn stick energie achter de drive-line te gaan geven. Maar ik moet nog even kijken hoe ik dat praktisch voor elkaar krijg... Anna gaat er een filmpje van maken voor het beeld.

    Verder kreeg ik nog tips om te zorgen dat Ab niet sideways gaat bij de sent. Oefenen met isoleren van driving voorhand, zodat alleen zijn voorhand opzij gaat in de sent. En eventueel de sent oefenen bij de bakrand, zodat hij alleen maar voorwaarts kan en niet zijwaarts.

    Mijn opdrachten voor het volgende filmpje zijn de yoyo-game verbeteren en porcupine op het halster in zone 1 verbeteren. Ik moet zorgen voor een positive reflex op druk op het halster in zone 1. Dit in allerlei verschillende oefeningen, niet alleen in de yoyo game, maar ook bv figure 8. Uitdaging om de CoD te doen vanuit porcupine op het halster. Dus daar zijn we nog wel even zoet mee

  13. #13
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Re: Online Studie groep

    Volgens mij was t idee dat je alletwee de filmpjes en je inzichten in 1 bericht zet voor t overzicht. Maar ik mis er ook nog een hoop!

  14. #14
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Online Studie groep

    Ik heb op dit moment mijn 1e sessie, ik zal mijn filmpjes zo plaatsen.

    Heb een aantal korte filmpjes want ik wist niet hoe ik ze moest plakken.
    Mijn sessie begon als een ik ga lekker rennen sessie, en daar wilde ik Anna gelijk wat over vragen dus die zet ik er ook bij.















    Liberty sessie
    Dusty rent weg,mijn liberty is stuk. Ik wist niet of het LB of RB was, Anna vond hem er niet onzeker uitzien.
    Ik kreeg deze tips:
    1. Als hij wegloopt met zijn kont naar mij toe, dan is het kont aanraken met string.
    2. Maintain gait en maintain direction – rennen zolang nodig
    3. Stilstaan en naar mij kijken is Neutraal

    Alles op gevoel, kijken wat voor energie die heeft, en dat met een klein beetje meer matchen.

    Verder kreeg ik tips om te belonen voor connectie, en ritme. In de circling game langer doorgaan totdat hij ritme vind en daardoor connectie.

    Creatiever, effectiever, uitdagender! Was ons motto van vanavond.
    Today is a perfect day to start living your dreams!

  15. #15
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Online Studie groep


    Online les Rapport & respect, yes vs. no

    Vandaag mijn eerste skype les gehad bij anna, vond het in het begin wat spannend maar achteraf niet nodig natuurlijk

    Eerst mijn 7 games in 10 minutes laten zien.


    Hier was vooral te zien dat falcon erg blabladiebla reageerde op mijn hulpen en ik ze te zacht uitvoerde, soms heel mooi maar de reactie is nog een beetje van ja ik ga wel maar liever ga ik wat anders doen.
    Voor mijn de taak om meer met ritme te gaan spelen zodat er meer met effort gereageerd gaat worden, vooral om mijn vraag interessant te houden en dat ik leuk blijf.
    Opdracht voor over 2 weken is creatief met de 7 games, en werken aan ritme voor meer respect.

    Daarna mijn filmpje laten zien van vorige week, een compleet andere falcon


    Wat moet ik doen als dit weer gebeurt, als hij deze energie geeft er wat mee doen behalve wat ik aan het doen was.
    Dus als ik deze energie op de circling krijg een sideways met de zelfde energie vragen, of een falling leaf of iets anders.
    Dit net zolang totdat hij gaat denken mag ik please die circling lopen in stap, maar wat voor mijn zelf ook erg belangrijk is is uit mijn introverte positie kruipen naar de extroverte positie.

    Hoop dat ik het zo een beetje goed heb begrepen en heb onthouden, volgende keer hou ik er een pen en papier bij
    Verder vond ik het leuk om de andere combinaties te zien, en moet ik ook maar eens een camera vrouw/man gaan regelen
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •