Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 34

Topic: Online Studie groep

  1. #16
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Online Studie groep

    Wendela: Ik vind jou filmpje zeker goed!Ik vind Ab zijn uitdrukking al heel anders dan op vorige filmpjes in je dagboek. De yoyo gaat heel mooi, en de bringback fix je met de tips van Anna. En die actie op 2.10, kon je weer mooi het touw terug slaan en Ab kijkt echt zo van huh.

    Super trouwens zo'n binnenbak waar je mag grondwerken, en goede camera positie.


    Today is a perfect day to start living your dreams!

  2. #17
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Online Studie groep

    Monique: Was zeker leuk! De bokken aan de rechterkant , ben benieuwd naar volgende keer.

    Today is a perfect day to start living your dreams!

  3. #18
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Online Studie groep

    Hihih heb je circling filmpje helemaal gemist priscilla, anna zei nog bij de circling en ik zo maar waar is dat filmpje dan.
    Fijn om hem hier nog even te zien
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  4. #19
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re:Online Studie groep

    Februari 2013 was de maand van "respect vs rapport". Leek me de uitgelezen kans om iets met Pup te doen, aangezien ik weet dat daar ene knelpunt zit. Dus hebben we een filmpje opgenomen met seven games in seven minutes.



    Daar kwam uit naar voren dat m'n intentie omhoog moet, fase 1 ......... 4! en dan echt als belofte. De release veel beter timen, ontspanning geven op effort en de juiste instelling. En het mag allemaal meer playfull. Onze opdracht was om op beide handen vier circles in draf en twee in galop te laten zien. Dat was even werk, ik heb elke sessie gelet op effort en mijn timing. ZOwel online als onder zadel, op de grond in de dagelijkse omgang. Pas release als de expressie goed is. Uiteindelijk hebben we dit gefilmd



    Kijk, ze kan het wel zei Anna Dat wist ik ook wel, maar ze doet het gewoon liever niet. We puzzelen rustig door met dit, want hier zullen Pup en ik altijd rommelen.

    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #20
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Online Studie groep

    Leuk om hier de filmpjes terug te zien!
    Ik heb ook weer meegedaan.

    Rapport vs respect, yes vs. no.

    We begonnen met de 7 games in 7 minutes. Het was de bedoeling dat je in dit filmpje direct al of wat meer afstand nam of wat meer snelheid om te kijken waar de knelpunten zitten.
    Voor ons was het echter de uitdaging om de games achter elkaar te doen in 7 minuten. Ik ben met Easy gewend zoveel tijd en rust te nemen tussendoor dat die 7 minuten echt een enorme opgave waren. Het zijn dus ook 11 minuten geworden



    Mijn uitdaging na dit filmpje was om de games vanuit zone 5 te gaan doen en zo ook vanaf die plek respect te krijgen en easy te laten zien dat hij niet helemaal alleen is wanneer ik achter hem sta en ik hem nog steeds kan helpen als het hem niet lukt.
    Dat werd toen na 0x oefenen dit filmpje



    Feedback na dit filmpje is voor mijzelf om mijn energie nog meer te gaan levelen met Easy. Ja.. ik zeg nog meer want voor mijn idee heb ik wat dat betreft al enorme aanpassingen gedaan. Maar eigenlijk heb ik nog steeds mijn energie niet onder controle. Het hyper gedeelte van mijn adhd zit me een beetje in de weg dat ik zo ontzettend snel een adrenaline boost krijg dat ik in high speed 24p zit terwijl Easy nog in 1 frame per seconde beweegt. En daarnaast ben ik nu eenmaal een extravert persoon met een van nature lage dosis geduld.
    Nu dus op zoek naar een goede ademhalingstechniek of zen oefening die ik kan doen om mijzelf te verlagen naar Easy zijn niveau.

  6. #21
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    36
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Online Studie groep

    Zal ik mijn bijdrage ook even posten



    Mijn filmpje voor de online les, vandaag 'even snel' opgenomen. Er gaat een heleboel fout en dat is eigenlijk maar goed ook, want daar leer ik het meest van Het doel was 7 games in 7 minutes en dan een niveau hoger dan normaal. Omdat ik niet meer afstand kan creeeren, heb ik het maar vanuit zone 5 gedaan. Zone 5 met Jairoh is redelijk nieuw en onwennig en dat is te zien. Veel gaat een beetje slordig...
    Verder was ik zo savvy (niet dus) om zijwaarts vanuit zone 5 te vragen, terwijl we dit nog nooit hebben gedaan. Ik kreeg 100 assumptions, en heb maar gewoon doorgevraagd tot het goede antwoord, beide kanten op. Beetje stom van mij. Omdat het met Najib zo goed gaat, was ik even vergeten dat het voor Jairoh totaal nieuw en onbekend is en zone 5 in zijn geheel is al vrij nieuw. Ach, foutje gemaakt, les geleerd zeg ik dan maar

    7 games in 7 minuten, deel 2

    Vandaag de tweede online les gehad met het onderwerp 7 games in 7 minutes. Gister gefilmd met Jairtje en eigenlijk ging het best oke. De tip die ik kreeg was.. energieeeeeee.. Ik vroeg of paarden gedrag van elkaar overnemen, mbt het hoofdzwaaien, maar voegde er eigenlijk later aan toe dat de kans groot is dat het gewoon door mij komt. Dat ik teveel energie geef, of een ander soort energie moet geven. Mijn energie is eigenlijk altijd hoog, vaak onbewust, heeeeeeeeeeeeeeel soms bewust en dan probeer ik er iets aan te doen, maar schiet het ook zo weer omhoog. Doel is om te kijken of ik dit wat meer kan uitbalanceren naar een evenwichtige energie, waardoor ik mijn paardjes niet meer omver blaas

    Dit was mijn filmpje:
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  7. #22
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Online Studie groep

    Voor mij was de uitdaging het werken met de lasso. Juist de begrenzing van de bak, helpt me om niet in een keer de hele lasso uit te gooien, maar een tussenstap te maken van 22 naar 30ft.

    Bij deel 1 was het koud, nat en winderig. Het gevolg was een RB Shanna, die best goed haar best deed, maar full speed was.
    De connectie is nog steeds niet slecht te noemen, maar ze moet gewoon bewegen, druk zijn, rennen.
    Om dat wat in te dammen deed ik million transitions, zodat ik haar terug naar stap kon vragen vóór ze na 3 passen op andrenaline komt .
    Gezien de snelheid van Shanna is het niet verwonderlijk dat we de 7 minuten niet vol maakten en met 4 minuten klaar waren De squeezgame over een sprong sloegen we over. ik wist van te voren al dat dat Shanna geen goed zou doen. Het is wat het is, dat was de opdracht.



    De tips die ik uit de les haalde was vooral om duidelijker te zijn dat ze OM de playrollen moest. En om aan de 22ft haar mind te checken of de lasso uberhaupt handig is vandaag. Warming up aan 22ft dus.

    Vervolgens heb ik 3 sessies hier vrij strikt aan gewerkt. De playrollen waren echt levensreddend stelde ik me voor . Zodat ik daar consequent in was. Dat hielp er goed. de 2e sessie miste ze bijna nooit meer een pion. Toen ben ik met million transitions haar tempo omlaag gaan brengen. Rijdend werkt dat goed, en aan de lasso blijkbaar ook. Bij sessie 3 kon ze fatsoenlijk draven. Toen ben ik de squeezgame erbij gaan pakken. Cirkels met af en toe een sprong.
    tijdens sessie 4 kon ze de sprong ook aan de lasso goed nemen zonder te racen. ik evrziekte de sessie door ineens een flying leadchange te vragen terwijl we dat helemaal niet hadden voorbereid. Gelukkig stonden de 7 minuten al op video, de dag ervoor. Want na die mislukte actie was Shanna all over the place


    Nog steeds een hoog tempo, maar een betere mind. Het verschil ligt helaas eerder aan het weer dan aan mijn gegroeide savvy :P. Windstil stabiel weer maakt van Shanna ineens een totaal ander paard.
    Galop is nog steeds een probleem. Ik heb hiervoor tips van Anna gehad die ik liever eerst uitprobeer voor ik ze hier vertel. Zowel Anna als ik weten nog niet OF de nieuwe strategie werkt. Het kan 2 kanten op. Shanna wordt een proefkonijntje. Ik kan me geen beter paard verzinnen voor een RB-ex strategie dan Shanna, dus dat wordt interessant. Wordt vervolgt dus...

  8. #23
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re:Online Studie groep

    [dinsdag 5 februari met het filmpje van zondag 3 februari

    Vandaag hadden we de skype les met Anna, ik vond het wel behoorlijk spannend om mijn filmpje zo te delen met iedereen en daarnaast nog eens Skypen wat ik ook nog nooit had gedaan.

    Gelukkig had ik Skype 's middags al even geoefend met Eva dus dat scheelde weer een stuk.

    De skype les was leuk, er waren veel introvertjes dus was het heel leerzaam.



    Dit was mijn filmpje.
    de bedoeling was om aan het eind van de 22ft lijn te gaan spelen. Ik kan een heleboel leuke dingen met snow, maar dan alles van dichtbij.

    De tips die ik van Anna kreeg:

    - het touw mag niet meer op de grond komen. (speel met featherlines.. oeps heb ik ze toch besteld )
    - touw niet op de grond is een verantwoordelijkheid van ons beiden
    - heel effectief met fases, hele kleine fase 1, te grote fases zorgt voor boze blikken.
    - spelen vanaf het blok, ik beweeg te veel met mijn voeten.
    - ik moet het echt menen... als het voor mij belangrijk is, wordt het voor snow ook echt belangrijk.
    - houdt het speels. touw niet op de grond is een game.
    - beloon de mindset en niet de snelheid/ aantal rondjes etc.

    Nu moet ik nog gaan puzzelen hoe ik hier verder mee ga... ik vind het wel een moeilijke opdracht.
    Ik denk dat ik maar ga beginnen met het spelen vanaf een blok, zodat mijn neutral beter wordt en het voor snow meer betekend als ik uit neutral/van het blok kom, om hem aan zijn verantwoordelijkheid te houden dat hij niet naar voren mag komen en zodat ik ook niet dichter naar snow toe ga.

    verder moet ik nog even puzzelen, maar we komen er wel uit!


    film 2


    De afstand was idd stukken beter , maar nog geen uitdaging genoeg voor snow... hij zat met filmen ook niet echt lekker in zijn lijf dus dat telt misschien ook mee.
    Tips:
    lange fase 1 met intentie (= weinig van buiten, veel van binnen)
    en dan effectieve fase 4 (= als een duveltje uit een doosje)
    tag the spot not the horse
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  9. #24
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Online Studie groep

    Mijn tweede filmpje van de 7 games in 7 minutes. Het filmpje bevat niet de 7 games, want ik had de opdracht gekregen om aan de draw in de yoyo-game te werken en aan de CoD. DE yoyo-game was een hele worsteling, dus bij de CoD ben ik alleen maar toe gekomen aan het naar mij toe laten komen op de cirkel. Was eigenlijk wel goed dat ik verder nog niets gedaan had, want ik heb nu hele goede uitleg gekregen van Anna, dus ik kan er verder mee aan de slag!

    Kopie uit mijn dagboek:

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
    Dinsdag 26 februari

    Yoyo Game & Change of Direction - AnnaStudiegroep

    Filmpje van vandaag



    Tweede dag op rij waarbij Ab wél wegrent, maar zich NIET lostrekt. Gaat de goede kant op

    Yoyo-game:
    -Minder comfort (rust) geven na het achterwaarts gaan, snel weer voorwaarts vragen
    -Langer rust geven na de draw
    -Oefenen met 3 passen achterwaarts, 2 voorwaarts, 4 achterwaarts, 3 voorwaarts, etc (heel precies zijn)

    Draw:
    -Gaat goed (genoeg)
    -Met deze draw kan ik geen CoD doen, want hij is niet recht (hij loopt in een boogje naar mij toe)
    -Duidelijk onderscheid tussen Draw en CoD maken: Draw door zelf (achteruit) een cirkel te lopen (CoD zelf recht achteruit lopen)

    CoD:
    -Aanleren door zelf met mijn rug naar de wand te gaan staan en achteruit naar de wand te lopen. Als Ab dan een boogje maakt en niet recht is dan ga ik langs de wand lopen, zodat hij wel recht moet gaan lopen
    -Daarna de andere kant op senden
    -Eerst in stap oefenen
    -Hij moet recht naar mij toe komen zodat ik hem op grote afstand van mijzelf al door kan senden naar de andere kant, anders is hij al te dicht bij

    Circling game:
    -Ab maakt nu assumptions (komt steeds al naar binnen nog voordat ik een draw vraag)
    -Dit doorbreken door op zo'n moment juist iets anders te gaan vragen
    -Niet alleen de CoD oefenen maar ook andere games (spiral in and out & transitions) op de cirkel, zodat Ab geen assumptions kan maken
    -Filmpje van level 3 circling game kijken ter inspiratie

  10. #25

    Re:Online Studie groep

    Ik zet onze bijdrage er ook even bij:

    Ons eerste filmpje:
    https://www.youtube.com/watch?v=g8oBlxfNAkU[/video]

    De tips:
    - use a very small phase 1 (so small, hard to see)
    - effective phase 4
    - play the game 'don't make me pick up my stick, use my rope'
    - playfull attitude (laugh at his crankyness)
    - has to be a game
    - porcupine with a purpose (like figure release if the respons is good
    - mentaly engaged?
    - has to feel smart, constantly trying new things, be creative

    Ons tweede filmpje:
    https://www.youtube.com/watch?v=ndzN_sWfpFo[/video]

    De feedback van ons tweede filmpje:
    Ik vind er zelf nog heel wat werk aan en zou een hoop dingen graag anders zien.
    Aan de andere kant zie ik ook wel dat we vooruitgang maken.

    Twee grote dingen die ik meeneem:
    - don't make it personal
    - less principals, more mindgames

    Voor de rest:
    - steeds zorgen voor een goed plan
    - goed is goed, belonen ook al was het een erg korte sessie
    - paard: wat zou er gebeuren als ik ... niet doe, consequentie zodat hij denkt dat ik geweldig ben

  11. #26
    Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Holland
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.587
    Dagboek Berichten
    2

    Re:Re: Online Studie groep

    Wendela thanks voor de Cod tips! Hier kan ik ook mee aan de slag. Als ik het goed begrijp maak je dus juist heel duidelijk een verschil tussen normale draw en cod draw? Easy weet namelijk precies het verschil terwijl ik het zelf niet eens merk!

  12. #27
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Online Studie groep

    Het 2de deel van de online les

    Anna was tevreden over mijn filmpje en zag alles er netjes uit, het schrapen wat hij best veel doet is een soort onzekerheid.
    Hij weet dan niet zo goed wat ik wil of wat hij moet doen, de vraag duurt dan wat te lang of is niet duidelijk.
    Verder moeten we 2x in de week kleine nieuwe dingen gaan doen om interessant te blijven, dan zal het schrapen ook minder worden en zal hij dingen leuker gaan vinden.
    Keep him in a learning state of mind met kleine dingen, 2x in de week en niet meer en dan gewoon verder met duidelijkheid en goed is goed.
    Dus ik ga vooral letten waneer hij schraapt en op welk moment hij dat gaat doen, wacht ik te lang of ben ik onduidelijk.
    Het is wel lastig verwoorden merk ik, weer geen schrijf blok erbij gepakt volgende keer echt om denken.



    Ons opdracht was: meer ritme en meer effort en creavtief zijn met de 7 games.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  13. #28
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re:Online Studie groep

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skabelpunk
    Wendela thanks voor de Cod tips! Hier kan ik ook mee aan de slag. Als ik het goed begrijp maak je dus juist heel duidelijk een verschil tussen normale draw en cod draw? Easy weet namelijk precies het verschil terwijl ik het zelf niet eens merk!
    Ja duidelijk onderscheid maken. Dit heb ik zelf eerder niet gedaan en dat is dus niet slim :P Bij de draw loop je zelf in een cirkel achteruit en bij de CoD loop je recht achteruit. Bij de CoD wil je ook dat het paard zich recht maakt.

  14. #29
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re:Online Studie groep

    Online les impulsion Go en Whoa

    We zijn vooruit gegaan en dat gevoel heb ik ook na de afgelopen week, geen losruk momenten meer en heeele weinig geklooi
    Het enige waar we nu aan moeten werken is connectie, anna vond het goed dat ik 1 ding heb gekozen en mijn daar de 7 minuten aan heeft gehouden.
    Gewoon een simpele traveling circling met een sprong, daar wat stap draf en galop doorheen en niet meer.
    Het enige wat ik niet had was connectie, zijn hoofd was meer naar buiten dan naar mijn.
    Onze opdracht voor de volgende les is the project, aangezien we de controle hebben is dat een stap die we kunnen maken.

    Wachten op een vraag en dan rust net zolang totdat hij snapt dat connectie maken is wat het moet zijn, gewoon omdat je dan een fijne relatie krijgt
    Voor hem maar ook voor mijn moet het een game worden en geen job, het voelde voor mijn al als een job en denk voor hem ook.
    Ik doe mijn rondjes wel en ik vond het allang goed ik heb wel zin om hier mee aan de slag te gaan.
    Ook omdat ik al bij meerdere mensen progressie zie

    Ons filmpje



    Na een dipje had ik weer iets heel anders gefilmd dan waar we mee begonnen waren, het ging voor namelijk om connectie en rust.
    Bij tristan moest ik mijn Go opschroeven en bij falcon moet ik mijn Whoa terug vinden, dus krukje erbij als rust punt en dat zo timen op het moment dat hij connected was.
    Hij had het spel snel door en dacht dinsdag laten we het gewoon eens in liberty doen, geen traveling circling of 1 oefening want pfff that boring.
    Mijn filmpje staat er aan maar plaats hem gewoon weer


    Anna was super tevreden en wat we moesten doen hebben we behaald, connectie en whoa
    Als hij verder wat aan het rommelen was bij mijn zoals aan mijn stick knabbelen etc moet ik hem een andere bigger job geven, iets anders dan wat we aan het doen waren met eind doel waar we mee bezig waren(hebben jullie hem nog)
    Verder was alles gewoon goed en zijn we weer vooruit gegaan
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  15. #30
    Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Locatie
    Ermelo
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.875

    Re:Online Studie groep

    Een vraagje over deze maand oefening. Waar baseren jullie de oefening op voor deze maand? Iets nieuws of iets wat veel beter kan qua feel?

    Ik kom er niet helemaal uit.

    Ik zag bij Dinka al een heel mooi filmpje en Nicky had het ook goed uitgelegd waarbij de vier punten goed te zien waren. Maar ik loop een beetje vast (Snap het project ook niet zo goed, vorige maand heb ik helaas gemist).

    Iemand die een simpele uitleg kan geven?
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •