Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 41 van de 41

Topic: Tip slowfeeder

  1. #31
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder



    kan je het zo zien? Hij zit zeg maar over de balk heen gehangen en ik haak hem aan de onderkant vast aan opengezaagde isolatoren. Als je het op de goede manier erop haakt gaat het heel makkelijk. De balk verdeeld de druk ook een beetje zo, want als je ze direct aan isolatoren hangt aan de voorkant van de balk schuurt je net, breken de isolatoren af of blijven ze met hun deken hangen.

  2. #32
    Forum Meubilair judith7's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    de kiel, midden-drenthe
    Berichten
    5.132
    Dagboek Berichten
    31

    Re:Tip slowfeeder

    hier nog een low-budget idee voor kleinere hoeveelheden (en voor veel hooi is het vullen ook wel meer werk dan een net):



    ik heb in een olijventon (6 euro) gaten gesneden en over de hele ton een stuk bagagenet gespannen (ca 30 euro bij de welkoop, kun je wel drie tonnen mee maken), met een touw dicht'genaaid', bovenkant bij opening open gelaten voor vullen.
    als je de dop er (binnen het net) weer opdraait, blijft het hooi ook mooi droog.
    met een musketonhaak aan een touw aan boom of balk gehangen. je hebt dan tevens mooie friendly-met-de-ton :- ).

    ik prop het hooi er aan de bovenkant in en ik trek altijd wel een paar plukken door de gaten als beginnetje. maar ze krijgen ze altijd leeg en zijn er mooi zoet mee.
    het net is na een jaartje nog geheel niet gesleten.
    *** you can't do it without doing it ***

  3. #33
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder

    Oh, die is ook slim zeg!!

  4. #34
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Tip slowfeeder

    Goh gaten van 2 bij 2 lijkt mij zo klein, raken daardoor niet gefrustreerd?
    Lijkt wel goed te werken als ze dan bijna onbeperkt kunnen eten en je maar 1 keer per 24 uur hoeft te vullen.
    Lijkt mij wel een alternatief ik moet er straks toch een net bijkopen.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #35
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Goh gaten van 2 bij 2 lijkt mij zo klein, raken daardoor niet gefrustreerd?
    Lijkt wel goed te werken als ze dan bijna onbeperkt kunnen eten en je maar 1 keer per 24 uur hoeft te vullen.
    Lijkt mij wel een alternatief ik moet er straks toch een net bijkopen.
    Ik ben begonnen met 3,5 x 3,5cm netten, maar zo'n grote met 12 kilo hadden ze individueel binnen 3 uur leeg. Daarnaast rekken de meeste hooinetten op (niet de vierkante, maar de traditionele vorm zeg maar) en waren het algauw gaten die totaal neit meer remden. Daarna had ik bakken met 5 cm gaten roosters, werkte ook niet. 3 cm gaatjes aten ze ook veel te snel uit, maar dit gaat prima . Ze zouden van mij nog wel langzamer mogen eten, maar goed, je kan neit alles hebben en ze zijn in ieder geval zeker niet gefrustreerd. Zelfs de fries die totaal geen netten gewend was eet er prima uit. Je ziet ook dat ze er echt wel aardige plukken uit trekken

  6. #36

    Re:Tip slowfeeder


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor


    kan je het zo zien? Hij zit zeg maar over de balk heen gehangen en ik haak hem aan de onderkant vast aan opengezaagde isolatoren. Als je het op de goede manier erop haakt gaat het heel makkelijk. De balk verdeeld de druk ook een beetje zo, want als je ze direct aan isolatoren hangt aan de voorkant van de balk schuurt je net, breken de isolatoren af of blijven ze met hun deken hangen.
    Helemaal geweldig dat hooinet!!! Echt supercreabea!!! Maar nu de grote hamvraag.... Waar heb je het net gekocht???? (misschien heb je het wel ergens opgeschreven maar was ik zo verblind door de fotos dat ik het gemist heb? )
    Er zit zoveel verschil in kwaliteit en maasgrootte bij die netten...

  7. #37
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder

    Ik heb het net besteld bij huck.nl

    Ik heb alleen inmiddels andere netten besteld want het net bleek neit opgewassen tegen onze fries en haf in de groep :P
    Ik heb bij iemand anders recent hooinetten gezien van 5mm dikte van het touw en 4,5cm maaswijdte. Dat is eigenlijk te groot, maar dan blijft het net misschien heel. Kleinere mazen en zulk dik touw is helaas nergens te bestellen..

  8. #38

    Re:Tip slowfeeder

    Verspil je niet enorm veel hooi met zo'n hangende slow-feeder?
    Ik zat te denken aan een overkapte zodat als je het met een bak doet het niet verzuipt. Maar dat lijkt me direct weer zo'n idioot grote constructie.

  9. #39
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder

    Je verspilt geen hooi, want het ater blijft er niet in hangen, maar omdat we geen enkel net konden vinden dat tegen de paarden bestand is voeren we nu weer heperkt uit losse netten of onbeperkt uit een kuubskist.
    De ideale slowfeeder bestast volgens mij niet.. :P

  10. #40
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Tip slowfeeder

    Oh ja, hooinettentijd... ik heb binnenkort een plastic bak. Mo sloopt houten bakken zeer vakkundig... vorigjaar kocht ik een net bij schoolsport.nl, op tip van mera dacht ik. 2mm maas, mooi sterk. Maarbhet ging toch met 2 maanden kapot...
    Morgen evi maar eens aan de tand voelen over die visnetmeneer

  11. #41
    Actief Forumlid Jorunn's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Locatie
    Zoutkamp
    Berichten
    1.965
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Tip slowfeeder

    Hier hangen 2 medium netten van http://www.slowfeeding.com/ Hangen er nu een half jaar en functioneert nog prima. Ik heb er wel een kist onder zodat de rommeltjes uit het hooi niet in het zand komen.

    Hier nog splinternieuw, ze zijn nu grijs

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •