Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 41

Topic: Tip slowfeeder

  1. #1
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    36
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Tip slowfeeder

    Hiii,

    Mijn paardjes krijgen hun hooi uit twee slowfeeders, bestaande uit grote houten bakken met een 'deksel' van een net (snapt iemand dit? ). Dit net maakte mijn vriend voorheen altijd van aanhangernet. Dit ging echter steeds stuk, soms zelfs binnen een week. Of ik nu netten van 30 of 60 euro kocht, dat maakte niet uit. Nu bracht mijn vriend mij op het idee om in plaats van aanhangernet, visnet te gebruiken. Zo gezegd zo gedaan, voor 40 euro kocht ik een visnet waar ik wel 20 hooibakken van kan maken. Dit zit er nu al een tijdje op en er is nog geen enkele vorm van slijtage te bekennen Het is echt veel steviger dan een aanhangernet en je kan het in verschillende maten krijgen. Eerst was ik bang dat het scherp zou zijn, maar dat is echt niet het geval.

    Volgens mij zijn er hier wel veel mensen die dit soort netten gebruiken, dus ik dacht.. ik deel het even. Misschien heeft iemand er wat aan. Ik heb mijn visnet via www.alletouw.nl
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  2. #2
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Tip slowfeeder

    Je verhaal is duidelijk hoor . Bedankt voor de tip, wat gebruik je nu, de gebruikte visnetten en wat voor maaswijdte heb je dan?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  3. #3
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    36
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Tip slowfeeder

    Ik heb nu een gebruikt visnet. Hij was overigens wel schoon, er zat geen vislucht ofzo aan De maaswijdte is 4x4. Ik dacht eerst dat het te groot zou zijn, maar het is perfect! Ik kan vanavond anders wel even een foto maken?
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  4. #4

    Re:Tip slowfeeder

    Ik gebruik altijd nog netten die ik ooit besteld heb.
    Ze moeten eigenlijk wel vervangen worden, maar ze zijn zo fijn.
    ik heb verschillend heb er ook 2 die heb ik 2 x dubbel gedaan waardoor je dus extreem slow hebt.
    Die gebruik ik niet met hele erge kou.

    ecotools.nl dacht ik dat ik ze besteld heb.

    we willen natuurlijk een foto zien

  5. #5
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:Tip slowfeeder

    Ah slim van je ja om het hier te tippen. Echt nog 0 slijtage inderdaad
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  6. #6
    Actief Forumlid Daan_Ordeal's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2011
    Locatie
    Waddinxveen
    Berichten
    376

    Re:Tip slowfeeder

    Bedankt voor de goede tip, en dat terwijl ik net nieuwe netten nodig heb

  7. #7
    Actief Forumlid Mared's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    46
    Berichten
    984
    Dagboek Berichten
    17

    Re:Tip slowfeeder

    Thanks voor de tip

  8. #8
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re:Tip slowfeeder

    Goede tip! Wij hebben fijnmazige hooinetten van 3.5 bij 3.5 en ook een aantal gemaakt van aanhanger netten. Toevallig merkte ik afgelopen weekend dat er flink slijtage zit in de zakken van de aanhanger netten. Misschien ook maar eens op zoek naar visnetten!
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  9. #9
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Tip slowfeeder

    Wat een handige tip!
    Ik heb diverse netten gebruikt, uiteindelijk gaan ze allemaal wel ergens kapot (ook die dure van Heunetze.de) dus als je voor weinig geld een stevig net hebt, is dat ideaal. Dan is het ook minder erg voor de portemonnee als het kapot gaat
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  10. #10
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Tip slowfeeder

    Hebben jullie hier al een net kunnen kopen?
    Ik had maandag gebeld, maar krijg nu antwoord dat er alleen nog netten zijn met gaten, die bovendien 35 euro kosten (plus nog hoge verzendkosten)

    Gelukkig heb ik intussen een leuke deal gesloten met Dineke
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  11. #11
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    36
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Tip slowfeeder

    Oh, dat is wel jammer! Er zijn wel meer bedrijven die die netten verkopen, google op 'visnet'? Ik zal vanavond wel even kijken of ik wat kan vinden.
    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  12. #12
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re:Tip slowfeeder

    Ik ga de volgende netten bestellen:

    http://www.tkleinwesthof.be/index.ph..._id=15&lang=NL

    Deze hebben een leuke prijs, dus ben benieuwd

    Onze paarden zijn wel netjs met de netten

    EDIT: link toegevoegd
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  13. #13
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Tip slowfeeder

    Ik heb een vraagje: ik heb zelf ook bakken voor hooi ondertussen. Hoe bevestig je dat net zodat ze op de bodem van de bak ook nog kunnen eten?
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  14. #14

    Re:Tip slowfeeder

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gilraen
    Ik heb een vraagje: ik heb zelf ook bakken voor hooi ondertussen. Hoe bevestig je dat net zodat ze op de bodem van de bak ook nog kunnen eten?
    Zelf heb ik een houten bak met in de hoeken ijzer van boven naar beneden. Dat ijzer is gelast. Voorheen had ik daar betongaas opliggen dat dus in elke hoek met een musketon vastzat aan die ring en het gaas zakte met het hooi mee. Ik was met dat ijzer niet meer zo blij, misschien niet handig voor de tanden van de paarden en bedacht een oplossing misschien met de netten. Nu 2 weken met het net in de hooibak en dat gaat prima. Rond de ijzeren buizen zit een ring met musketon. Ik heb dan van die grote hooinetten van Nicky's keet (proffesionals. Als de zak gevuld is, duw ik hem in de houten bak. Aan de onderkant van de zak zit een ring, daar heb ik een stevig touwtje omheen gedaan, zodat ik dat aan de musketon kan vastmaken en het touw van de zak opening, trek ik goed aan, maak een knoop en dat was over is aan touw bind ik aan de andere hoek (diagonaal) vast en vanmorgen was de zak leeg, dus ook als er weinig inzit kunnen ze er nog goed bij. Moeten mischien iets meer moeite doen, maar dat vindt ik niet erg.

    Zal eens kijken of ik een foto kan maken.

  15. #15
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re:Tip slowfeeder

    Via een houten of stalen frame kun je dat doen. Je hebt kans dat er dan iets blijft liggen maar bij ons kregen ze het nog heel goed van de bodem af.

    Gemakshalve werken wij nu met hooinetten (3.5 x 3.5 cm) die we vastklikken in de bakken. Die kunnen we namelijk in het weekend al allemaal voorvullen en dan zijn we door de week wat sneller klaar.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •