Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 41

Topic: Tip slowfeeder

  1. #16

    Re:Tip slowfeeder

    Ha Angela, dan denk ik dat we het ongeveer hetzelfde doen. Alleen heb jij minder tekst nodig.
    Grtjes Yvonne

  2. #17
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re:Tip slowfeeder

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door yvonne1303
    Ha Angela, dan denk ik dat we het ongeveer hetzelfde doen. Alleen heb jij minder tekst nodig.
    Grtjes Yvonne
    :lol:. We hebben ook van die ijzeren rekken die precies in de bakken passen maar die openingen zijn te groot. Voorkomt wel dat het hooi wegwaait of teveel "eruit getrokken" wordt maar vertraagde het eten helemaal niet. Ijzeren rekken worden nu eigenlijk niet gebruikt, alleen nog maar de netten.

    In twee hoeken van de bak hebben we ijzerdraad/kettinkjes door de kieren gehaald en daar karabijnhaken aan bevestigd. Daar maken we dan s'ochtends en 's avonds de netten aan vast!

    @ Maritje, de netten van je link zien er goed uit! Dan zouden we wat minder hooinetten hoeven te vullen.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  3. #18

    Re:Tip slowfeeder

    Maar die grote netten zijn aan de bovenkant open zag ik. De netten die ik heb van nicky's keet zijn ook 35 mm, dus klein maar die kun je dichtsnoeren en de nieuwste zakken zijn zelfs 3mm. Ik voer maar 1 x per dag, 1 groot gevuld net per paard (ongeveer 14 kilo gaat er in zo'n net), hier doen ze meer dan 24 uur mee. Ik heb ze nog nooit zonder hooi gezien.
    We zijn wel vaker bij de paarden op een dag, maar voeren maar 1 x.

  4. #19
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re:Tip slowfeeder

    Ik heb wel leuk contact met die man van de visnetten. Omdat hij meer aanvragen had gehad van mensen die ze voor de paarden wilden, gaat hij nu kijken of hij nieuwe visnetten kan bestellen. Heb hem maar even advies gegeven over de maten

    Wij gebruikten in de bakken ook hooizakken (dubbelgevouwen netten, aan de zijkanten dichtgemaakt). Dan 3 of 4 karabijnhaken aan de bovenkant, zodat ze zo goed als dicht waren en vervolgens die 'open' kant aan de onderkant leggen, zodat de paarden niet door die grotere opening gaan eten.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  5. #20
    Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Locatie
    Middelie
    Leeftijd
    36
    Berichten
    6.728
    Dagboek Berichten
    63

    Re:Tip slowfeeder

    Wat leuk Eveline! Heet die man toevallig Johannes?

    Onze hooibakken zien er zo uit (sorry voor de slechte kwaliteit foto's, donker + telefoon is geen goede combinatie)

    Wij hebben een houten frame, met daarin het visnet gespannen


    Dit frame best precies in de bak en maken we vast met snelbinders, die aan de bodem van de bak vastgemaakt zijn. Doordat er spanning op de snelbinders zit, trekt het net zich vanzelf naar beneden als er minder hooi in de bak zit. Zo kunnen ze vrijwel alles opeten, knoeit er bijna niks en zijn ze er aanzienlijk langer mee bezig dan wanneer ik het er gewoon los in gooi.



    Life begins where fear ends..

    Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

  6. #21
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder

    Bij ons aten ze uit zulke grote gaten echt alsof er niks tussen zat

    Die netten van nicky's keet rekten binnen een paar weken uit tot gaten van 6 cm :P

    Nu heb ik net met gaatjes van 2 cm en dat gaat prima Behalve dat we eens in de paar dagen een gat moeten dichten omdat we een nogal voer-fanatieke haflinger hebben staan...

  7. #22
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re:Tip slowfeeder

    Ik zou ook graag een soort slow(er) feeder willen omdat ik meestal maar 1x per dag ze kan voeren. Ik geef wel heel veel, maar regelmatig is het op. En mijn paarden zijn niet TE dik, maar ze hoeven ook niet meer aan te komen. Dus langzamer eten lijkt me ideale boodschap!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  8. #23
    Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Locatie
    Huizen
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.815

    Re:Tip slowfeeder

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Bij ons aten ze uit zulke grote gaten echt alsof er niks tussen zat

    Die netten van nicky's keet rekten binnen een paar weken uit tot gaten van 6 cm :P

    Nu heb ik net met gaatjes van 2 cm en dat gaat prima Behalve dat we eens in de paar dagen een gat moeten dichten omdat we een nogal voer-fanatieke haflinger hebben staan...
    De fries kan er anders ook wat van hoor :P
    A lot of people talk to horses, not many listen

  9. #24
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Zayna
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Bij ons aten ze uit zulke grote gaten echt alsof er niks tussen zat

    Die netten van nicky's keet rekten binnen een paar weken uit tot gaten van 6 cm :P

    Nu heb ik net met gaatjes van 2 cm en dat gaat prima Behalve dat we eens in de paar dagen een gat moeten dichten omdat we een nogal voer-fanatieke haflinger hebben staan...
    De fries kan er anders ook wat van hoor :P
    Geloof me, dat is niks vergeleken bij hoe de haflinger met zijn volle gewicht achterover aan dat net hangt

  10. #25
    Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    utrecht
    Berichten
    2.129
    Dagboek Berichten
    1

    Re:Tip slowfeeder

    Ik heb net ook de man van alletouw gebeld
    De paarden hebben opeens door hoe ze door de grote netten moeten eten en opeens was gister het hooi s'avonds al op
    In november deden ze er nog mee tot in de ochtend.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

  11. #26
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder

    Zo hebben wij het nu met gaten van 2 cm:




  12. #27

    Re:Tip slowfeeder

    Zo, dat is een mooi lang net! Geweldig! Hoeveel paarden eten daarvan? En hoe vaak vul je die?
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  13. #28
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Tip slowfeeder

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Zo, dat is een mooi lang net! Geweldig! Hoeveel paarden eten daarvan? En hoe vaak vul je die?
    We hebben 4 pony's en een paard die ervan eten. We vullen hem 1x per dag met 55-60 kilo voordroog. We zijn best tevreden hoe het gaat. Ze staan 80% van de tijd ook nog op de wei en hoewel die inmiddels erg kaal is scharrelen ze daar toch langs de randjes nog wat bij elkaar, dus al met al werkt dat prima

  14. #29

    Re:Tip slowfeeder

    Goed geregeld!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  15. #30
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:Tip slowfeeder

    Ziet er mooi uit! Heb je voor mijn idee nog een foto van de bovenkant (wil graag zien hoe me 'm dicht maakt)? Gewoon uit interesse hoor, want wij hebben bakken op stal, maar voor je weet maar nooit of het nog eens anders moet.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •