Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 27

Topic: Pushing Passenger met Torsion zadel

Pushing Passenger met Torsion zadel

als ik PP rijd en ik zet m'n handen voor m'n zadel, zit ik erg voorover en lijken mijn armen veel te kort te zijn, het schiet het hele doel voorbij, want stel dat mijn paard ervandoor spuit (die kans is nihil, we stappen alleen maar: zware koudbloed) dan schiet ik voorover eraf zo erg zit ik voorover.

Ik heb vandaag mijn handen eens op het voorboogje van mijn Tosion zadel gedrukt en toen voelde ik wat het effect ervan zou moeten zijn, dat werkt dus wel. Dan kan ik wel op m'n broekzakken (die ik niet heb in m'n rijbroek) zitten!

Zou dit ook mogen??? Er wordt op de dvd's gezegd dat het alleen bij een westernzadel op de knop mag en bij andere zadels er voor moet

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Pushing Passenger met Torsion zadel

ja dat mag maar heb je zulke korte armen dan??

Ik denk dat het belangrijker is dat je zit goed is (dus dat je jezelf IN het zadel drukt ipv eruit), dan dat je handen op de precies aangegeven plek liggen.
    Het doel van PP is tenslotte dat je beter leert zitten. Ik zou mijn handen dáár leggen, waar het effect van goed zitten voor jou het beste is...

Gaat Morrie ook net zo vaak stilstaan als het meisje op haar grote koudbloed op de dvd?
    Die van mij deed dat nl. wel in het begin

ja Morrie gaat ook zo vaak stilstaan, bij voorkeur bij de uitgang van de bak.....maar al veel minder vaak dan de eerste keer dat ik het deed, hij went er al aan!

Ik denk dat ik hele korte armen heb, of een lang bovenlijf, als ik voor het zadel druk, komt mijn kont uit het zadel en dat was juist niet de bedoeling dacht ik......

als ik sta en ik laat m;'n armen hangen komen ze tot halverwege m'n bovenbenen, geen idee hoe het bij jullie is....

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Mijn armen (handen) komen maar net tot onder mijn liezen . Ik heb een heel kort bovenlijf en lange benen, misschien ligt het daaraan. Maar bij pushing passenger heb ik geen last - maar ja, dressuurzadel hè
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

ik heb het nu gedaan door op het voorboogje van het zadel te drukken, daar war bij een westernzadel de knop zou zitten en nu werd ik wel in het zadel gedrukt ipv eruit gewipt, blijf het maar zo doen.... maar ik zou wel willen weten hoe anderen met een Barefoot of Torsion dat doen, op het Parelli toernooi heb ik heel van van die zadels voorbij zien komen..... dus ze moeten er zijn...

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ik weet niet of het in het pakket staat, maar ik heb wel ergens gelezen (meen op amerikaanse Savvy lijst) dat je ook op het voorboogje of zelfs op de knop van een westernzadel mag drukken!

Mijn handen komen trouwens tot halverwege mn bovenbeen, heb dus ook geen last van te korte armen met Pushing Passenger.

Maar na advies van Heather Moffett, ga ik niet meer zo achterover zitten op mn paard!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

mijn rug vindt dat extreme voorover zitten niet zo leuk, dat ga ik nooit 21 minuten volhouden, dus ik gebruik het boogje wel...... als het alsnog niet mag, dan maar niet hoor......

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

van eddy mag het wel hoor hij doet het zelf ook zo.Ik heb ook snel last van mijn rug maar nooit met die ppl en die doe ik heel vaak .

Durf dan trouwens niet meer in de spiegel te kijken want het ziet er werkelijk niet uit !!

spiegels heb ik gelukkig niet, ik sta op een boerderij.... als de boerin niet te vaak haar ramen lapt, kan ik mezelf niet zien rijden gelukkig!

Ik mail Eddy wel meer met vragen, maar ik dacht laat ik het eerst hier maar eens vragen, er zijn zoveel mensen met een dergelijk zadel. Eddy doet niet zo moeilijk heb ik de indruk, gezien de adviezen die hij me geeft.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

laat je even weten wat eddy zei?? ik ben er ook wel heel benieuwd naar
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Mijn handen komen trouwens tot halverwege mn bovenbeen, heb dus ook geen last van te korte armen met Pushing Passenger.

Maar na advies van Heather Moffett, ga ik niet meer zo achterover zitten op mn paard!
    waarom gaf heather je dat advies ?? en hoeveel achterover zat je dan ??
    tis toch meer dat je IN je zadel zit en toch niet dat je achterover moet zitten ?? maar ben benieuwd waarom heather dat zei ..

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Als je je zitvlak erg ver achterover duwt tijdens PPL, komt er teveel druk aan de achterkant van het zadel terecht. De rug is daar gevoeliger dan in het midden, waar je gewicht normaal zit.
    Ook is de extreme kanteling van het bekken, naar achter toe, nadelig voor een goede houding wanneer je de beweging van het paard wil volgen.

Het ging daarbij wel om het kantelen van het bekken VERDER dan 'lood-rechtop'.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Heather zie ik op de foto's in dat boek van haar ook gigantisch voorover zitten. Vraag me af waarom ze dat doet, want in het boek vertelt ze ook dat je oor, heupen en hielen 1 vertikale lijn moeten vormen en dat is bij haar dus niet het geval... :/

PPL doe ik niet. Ik druk mezelf ook uit het zadel. Bij een snelle overgang (als hij zichzelf in een hoek vastloopt) kukel ik voorover en vang alles op met mn armen. Zit ik liever gewoon recht. Als je zonder zadel rijd, leert je paard je vanzelf hoe je het beste moet gaan zitten dus hou ik het daarbij
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Het doel van de ppl is dat je doet wat je paard doet dus al hij abrupt stopt moet je mee stoppen als het goed is blijf je dan dus gewoon op je plek.Op het ogenblik doe ik het vaak met mijn ogen dicht kun je nog beter voelen wat er onder je gebeurt

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten