Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Pushing Passenger met Torsion zadel

Re: Pushing Passenger met Torsion zadel

he antwoord van Eddy op mijn vraag of ik ook het voorboogje van m'n zadel mag gebruiken:

Het heet de pushing passenger en niet leaning passenger. Het idee is dat je van je af duwt...je zit weg van je handen...je bekken kantelen, zeker niet leunen. Als de schoft te ver weg lijkt, gebruik dan inderdaad de voorkant van het zadel.
    dus het mag, ga ik daar dus fijn mee door

volgende vraag is hoe ik vanaf de grond op m'n peerd kom als er een barebackpad op ligt, die kreeg ik net binnen vanmiddag dus

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Opstapje of iemand die je een pootje geeft...?
    haha ga je daar echt eddy over mailen? Heeft niets met parelli te maken
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

nee daar ga ik Eddy niet over mailen nee, maar ik vroeg me af hoe je als je met een bbp rijdt 3 x vanaf de grond op wilt stappen, zowel links als rechts, is wel een task bij level 1 overigens, aangezien ik altijd vanaf een krukje ops tap, heb ik hier weken voor geoefend met mijn 90 klo en een wegglijdend boomloos zadel, heeft erg veel bloed, zweet en tranen gekost.

Dat zijn dingen waar jonge mensen nie eens over nadenken, maar die voor bejaarden zoals ik een behoorlijk probleem kunnen zijn

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Het 3 keer opstappen vanaf de grond voor L1 moet je ook met een zadel doen, niet met een BBP . Wel lastig als je een schuivend zadel hebt...

Ik ben trouwens ook niet een van de jongsten en niet al te groot, maar deze taak levert gelukkig weinig problemen op
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004

Mijn paard vond dat voorboogje van de torsion irritant, helemaal als er druk op kwam (opstijgen!), maar ook tijdens het rijden. Ik zou er zelf tijdens PPL niet teveel op drukken, want het drukt toch op een relatief klein oppervlak van je paard (drukplekken?).

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Misschien mag iemand je tijdens je L1 video helpen om het zadel recht te houden aan de andere kant tijdens opstijgen.

PS ik ben dan wel 18 maar het opstijgen zonder zadel gaat ook niet altijd even galand, zoals ik aan de bezoekers van de playday in ruinnen heb gedemonstreerd
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Wel lastig als je een schuivend zadel hebt...
    als je 90 kilo weegt, schuift ieder zadel, maar aangezien ik vrijwel nooit meer rijd, alleen de Parelli opdrachten, heeft Morrie er weinig last van.

Morrie heeft geen last van het voorboogje, al ga ik er met mijn volle 90 kilo op hangen.
    Bij het opstijgen moet je toch een pluk manen pakken en niet het voorboogje???

Voor drukplekken ben ik absoluut niet bang, er zit nog een sympanovapad met enorme inlages tussen.

De afgelopen 20 jaar ben ik nooit vanaf de grond opgestegen, eerst stond ik met m'n paard op een manege waar het simpelweg verboden was en die gewoonte heb ik er altijd in gehouden, dit is compleet nieuw voor me, iets van heeeeel vroeger.......en m'n hobby zal het nooit worden, maar ik oefen het braaf hoor, net zoals alle andere oefeningen!

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik stap normaal ook altijd met opstapje op, maar ja, het moet nou eenmaal als officiële taak, dus doen we het maar braaf
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Kom er vaak ook niet op hoor via de grond, en dat heeft met mijn leeftijd en staat van het lichaam te maken hoor
    Dus vaak wordt het een enkeltje hek om erop te komen.
    Denk als je aangeeft dat je vanwege lichamelijke problemen de weg via de grond niet meer kan, dat ze je dat toch niet kunnen aanrekenen.
    Tenminste we zijn niet allemaal meer 20, 65 kilo en elastisch als mijn onderbroekelastiek.

PP gaat bij mij wel, maar doe het niet vaak, vindt het gewoon niet lekker zitten.
    www.crystal-carving.com

ik wilde vandaag het opstappen oefenen en ging bij de eerste poging vreselijk door m'n rug..... dus maar een krukje opgezocht en de rugpijn gepoogd eruit te rijden, wat niet helemaal gelukt is......

nu zag ik gisteren een dvd waarop pat P. himself een paar keer op een paard stapte, maar dat zag er toch ook niet zo soepeltjes uit hoor, ook hij is geen 16 meer

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik ben wel 16 maar ik raak ook niet op mijn paard hoor. Wanneer ik mijn voet eindelijk in de steigbeugel krijg kan ik niet meer aan de manen. Mijn boomloos zadel gaat gewoon schuiven dan. Mag het opstijgen ook niet met een ander zadel gefilmd worden?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

als ik gewoon aan de "reguliere" kant opstijg heb ik geen problemen maar zodra ik dus aan de andere kant ga opstijgen valt dat toch wel tegen....
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten