Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

  1. #16
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Ik kwam natuurlijk al uit de klassieke dressuurhoek, dat zou ook kunnen schelen? Ik heb jaren les gehad van een instructeur die volgens het scala-principe werkte. Als je een andere achtergrond hebt, kan ik me voorstellen dat het een waardevolle aanvulling is!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  2. #17
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:Re: Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Ja ik denk van wel, dan heeft het inderdaad minder nieuwe of andere inzichten denk ik. Zal nog wel even reageren als ik hem heb en erin gedoken ben met mijn mening.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  3. #18
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Het is een fijn overzichtelijk boek wat je hier en daar met een korreltje zout moet nemen (of zouden ze het stuk waar je aangeraden wordt je paard een keer goed stuk te rijden op je sporen inmiddels verwijderd zijn ).
    De theorie die iedereen zou moeten kennen voor je aan dressuur begint (waarom je een hulp op een bepaalde manier geeft; bijvoorbeeld omdat je anders in de meer gevorderde oefeningen tegen problemen aanloopt met combineren van hulpen) maar die ook inderdaad wel in andere klassieke boeken te vinden is. Ook niet de absolute waarheid want de meningen over bepaalde aspecten zullen altijd verdeeld blijven.

    Ik heb mijne ooit verkocht maar denk dat ik hem voor de vorm toch weer aanschaf omdat het me toendertijd op het pad van de klassieke rijkunst heeft gebracht.

  4. #19
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Ik kwam er maar niet doorheen. Ik vraag me af hoe dat bij jullie is. Ik ben halverwege afgehaakt. Het boek staat nu al jaren in mijn boekenkast te staan, maar inderdaad hij gaat niet weg. Ook ik doe al jaren aan klassieke dressuur, maar ook geen aha-momenten.

  5. #20
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Dan ben ik wel benieuwd waarom je hem toch in je kast laat staan?
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  6. #21
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Het is een fijn overzichtelijk boek wat je hier en daar met een korreltje zout moet nemen (of zouden ze het stuk waar je aangeraden wordt je paard een keer goed stuk te rijden op je sporen inmiddels verwijderd zijn ).
    Tja, maar heeft niet iedere methodiek of richting (of dat nou NH of klassiek is) zaken die voor je gevoel niet kloppen? Ik heb dat stuk wat jij aanhaalt in elk geval niet onthouden uit dit boek . Ik denk zowiezo dat als je een methodiek of richting bestudeert daarvan gebruikt wat past en ik mag in elk geval toch hopen dat er toch genoeg gezond verstand in vele mensen zit, zodat zoiets niet klakkeloos wordt gevolgd.

    Voor mij is het jaren terug dat ik dit boek (via Saar) las en voor mij was het zo ontzettend logisch. De opbouw van groen naar hogeschool, maar ook het scala in zijn onderdelen en waarom het een niet zonder het ander kan. Ik vloog er dan ook doorheen toen ik het las (en dat heb ik niet zo snel hihi). En wat Ans zegt klopt hoor, er staat niet veel meer of anders in als in moderne boeken over deze richting. Dat soort boeken heb ik ook, maar bij die boeken heb ik niet wat ik met dit wel boek wel heb. Van de andere boeken zal ik niet snel denken even nazoeken hoe het zat, terwijl ik regelmatig misgrijp naar Steinbrecht omdat ik die niet heb. Dus vandaar dat ik 'm toch wil hebben, als naslagwerk!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  7. #22
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Fellor
    Het is een fijn overzichtelijk boek wat je hier en daar met een korreltje zout moet nemen (of zouden ze het stuk waar je aangeraden wordt je paard een keer goed stuk te rijden op je sporen inmiddels verwijderd zijn ).
    Tja, maar heeft niet iedere methodiek of richting (of dat nou NH of klassiek is) zaken die voor je gevoel niet kloppen? Ik heb dat stuk wat jij aanhaalt in elk geval niet onthouden uit dit boek . Ik denk zowiezo dat als je een methodiek of richting bestudeert daarvan gebruikt wat past en ik mag in elk geval toch hopen dat er toch genoeg gezond verstand in vele mensen zit, zodat zoiets niet klakkeloos wordt gevolgd.

    Voor mij is het jaren terug dat ik dit boek (via Saar) las en voor mij was het zo ontzettend logisch. De opbouw van groen naar hogeschool, maar ook het scala in zijn onderdelen en waarom het een niet zonder het ander kan. Ik vloog er dan ook doorheen toen ik het las (en dat heb ik niet zo snel hihi). En wat Ans zegt klopt hoor, er staat niet veel meer of anders in als in moderne boeken over deze richting. Dat soort boeken heb ik ook, maar bij die boeken heb ik niet wat ik met dit wel boek wel heb. Van de andere boeken zal ik niet snel denken even nazoeken hoe het zat, terwijl ik regelmatig misgrijp naar Steinbrecht omdat ik die niet heb. Dus vandaar dat ik 'm toch wil hebben, als naslagwerk!
    Er staat ook bij dat het verder een fijn boek is en een goed naslagwerk toch

    Het is ook gewoon een oud boek en vroeger waren de ideeen omtrent welzijn ed ook wat anders natuurlijk.

  8. #23
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Akersloot (Noord-Holland)
    Berichten
    666

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
    Dan ben ik wel benieuwd waarom je hem toch in je kast laat staan?
    Nou euhh, eigenlijk omdat ik nooit boeken wegdoe, maar misschien ben ik er een andere keer ineens wel aan toe. Overigens ben ik niet iemand die heel theoretisch kan leren: ik leer altijd van het voelen tijdens mijn privelessen of clinics.

  9. #24
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Ik snap het, ik doe inderdaad ook nooit boeken weg, hooguit lenen en het dan vergeten
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

  10. #25
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Boeken worden hier inderdaad ook alleen gékocht, en nooit verkocht (het lijken mijn paarden wel )
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  11. #26
    Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Locatie
    De Veluwe!
    Leeftijd
    39
    Berichten
    5.419

    Re:Das Gymnasium de Pferdes weer in het Nederlands!

    Hij is er
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •