Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?

  1. #1

    Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?

    Ik ben aan het rondkijken voor hoefschoenen, heb al het een en ander gelezen. Mijn voorkeur ging uit naar de epics of renegade maar als ik naar de maattabel kijk dan past ze die niet . Waarschijnlijk wel de easyboot clove wide of easyboot trail of equipe fusion jogging. De maten van de hoeven zijn 12,8 cm lengte en breedte en de andere hoef 12lengte en 12,5 breedte. Iemand ervaringen met de hoefschoenen of weet iemand goede hoefschoenen voor zulke hoeven?
    En mijn laatste vraag ik heb de hoeven opgemeten net na het bekappen, moet dan deze maat aanhouden of iets groter ?

  2. #2

    Re:Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?

    Mijn paard heeft ook ongeveer even brede als lange hoeven (maar dan rond 13 - 14 cm) en ik heb de equine fusion jogging shoe. Maat, vind ik lastig, ik heb verschillende maten bij mijn paard kunnen passen. Zou ik even navragen bij waar je ze bestelt.

  3. #3

    Re:Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?

    Ik ga eens via google kijken naar de equine fusion jogging shoe. Hoe zijn jou ervaringen met deze hoefschoenen?

  4. #4

    Re:Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?


  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?

    Volgens mij is dat bij mijn pony ook het geval, ze heeft de easyboot, dat gaat prima.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re:Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?

    De Easybot Epic is problematische bij paarden met hoeven die even breed zijn als lang of breder dan lang.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  7. #7
    Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Locatie
    limburg NL
    Berichten
    4.760

    Re:Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?

    Ik heb de easyboot glove en dat ging prima.

  8. #8
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Welke hoefschoen voor paard waar zowel de lengte als breedte bijna hetzelfde is?

    Hier de cavallo simpleboots, gaat ook prima. Al ga ik straks overstappen naar de Equine fusions . De cavallo's zijn ook vrij veel 2e hands te krijgen zodat je even kunt proberen hoe dat zit. Dan zit je niet met grote investeringen gelijk.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •