Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 60

Topic: Jacobskruiskruid is dodelijk voor paarden

Forumlid Collane's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Jacobskruiskruid is dodelijk voor paarden

Hallo allemaal.

Er is een schokkend filmpje te zien via de onderstaande link.
    Het is een filmpje van een paard in de laatste momenten van zijn leven, na een dodelijke dosis Jacobskruiskruid.
    Dit kan ook jouw paard overkomen!!!!!

http://www.kruiskruidforum.nl/forum/viewtopic.php?t=200

Groetjes Collane
    voor meer info en foto's :www.kruiskruidinfo.nl

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Re: Jacobskruiskruid is dodelijk voor paarden

Amai zeg! Dat ziet er niet gezond uit! Hellup zeg ik wil echt niet dat mijn paard dit zou overkomen. Gelukkig is er hier nog geen kruiskruid te zien in de weides en dichte omgeving. Maar wat heeft dat paard dan juist in zijn mond? Wat doen ze eraan daar?

Volgens mij is dat zijn tong, die eruit hangt.
    Jeetje mina, werkelijk afgrijselijk. Ik kan hier niet tegen hoor, dan maar een Penny

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Nou ik kan hier ook niet tegen hoor, wat vreselijk. En allemaal door een plantje, ik kan daar echt niet bij.
    Het lijkt wel een sonde die uit de mond hangt, of een ademhalings tube. Wat er zijdelings uithangt is inderdaad zijn tong.
    He ben er even naar van hoor, heb niet voor niets die petitie ondertekend, hopelijk wordt er goed aktie tegen ondernomen.
    www.crystal-carving.com

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Volgens mij is dat zijn tong, die eruit hangt.
    Jeetje mina, werkelijk afgrijselijk. Ik kan hier niet tegen hoor, dan maar een Penny
    Ik durf het filmpje niet eens te bekijken....ben dus een penny in het kwadraat denk ik.

De vriend van een vriendinnetje van mij was onkruid aan het trekken......bleek ook jacobskruiskruid te zijn. Helemaal brand plekken in zijn gezicht en op zijn armen En dat was al een aantal weken geleden, maar je ziet het nog steeds
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Jun 2005

Kijk dan ook maar niet. Het is een vreselijk filmpje! Het is wel zo, dat het in het echt nog erger is. Ze hebben niet tot het einde toe gefilmd. Dat zou helemaal te schokkend zijn geweest. Hoe het met een dier afloopt hebben we wel in verhaal vorm. Van die verhalen wordt ik trouwens ook helemaal niet goed.

Dankzij het filmpje weet wel weer iemand dat ze niet alleen slachtoffer is geworden door JKK. Er is in het memoriam gedeelte op ons forum helaas weer een verhaal gezet door een mevrouw die maar liefts 2 paarden heeft verloren aan JKK vergiftiging!!!! Je zou toch denken, dat de dierenarts haar dat na het eerste paard had kunnen vertellen!!! Nee dus! Een half jaar na de eerste, ging de andere.

Groetjes Collane

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Bah wat een verhaal! Ik word er helemaal naar van.
    De petitie had ik al ondertekend, hopen dat er wat mee gedaan wordt.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

bij mij op stal is er een Haflinger met levercirrose ze zijn erachter gekomen toen de Haf ziek werd van de week en onvast ging lopen en kwijlen , de DA heeft bloed afgenomen en uit het onderzoek kwam dat ze nog maar 1 van de 4 enzymen heeft die in de lever voorkomen.

Er wordt nu verder onderzocht of het JKK vergiftiging is.

De eigenaren van de Haf voeren altijd hooi bij, uit dezelfde hooiberg als waar ik 's winters m'n baaltjes uit haal......... van de week wordt het beestje aan nader onderzoek onderworpen...... we duimen maar dat het iets anders is.....

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Hee, wat een vreselijk verhaal. Ik heb het filmpje aangezet, maar na de eerste seconde heb ik het weer uitgezet. Wat een verschrikkelijk gezicht, zo`n groot dier dat zo hopeloos verloren is.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004

Het filmpje is zeker niet fijn om naar te kijken. Maar dat is het nooit als je iemand ziet lijden. Toch heb ik het in een veel heftigere en afgrijzende manier meegemaakt van heel dichtbij.

Ik heb (nu bijna een jaar geleden) een pony zien sterven aan de gevolgen van St. Jacobskruiskruid. Het was heel erg emotioneel en afschuwelijk om te zien. Ik krijg er nu nog tranen van in mijn ogen en een brok in mijn keel. Dipsy (zo heet de pony) heeft 1,5 dag moeten lijden voordat ze kwam te overlijden. De da wist eerst niet wat er aan de hand en heeft de pony een medicijn toegedient om de pijn te verzachten en tot rust te komen. Helaas kon de pony niet over deze medicatie en kreeg ze hier een ernstige toeval van. Dit was heel erg shockerend om te zien.

Ik zal ook nooit vergeten hoe deze lieve onschuldige pony heeft moeten lijden door toedoen van dit levensgevaarlijke plantje. Tot op heden zijn er nog veel mensen die de ernst van de situatie niet inzien. Elk paard heeft vast al wel eens iets van deze plant binnen gekregen. Als de "maximale" dosis nog niet bereikt is zul je geen tot weinig klachten ondervinden. Maar als eenmaal de "maximale" dosis bereikt is dan is het te laat. En dit proces is niet onomkeerbaar.

Dipsy was van mensen bij ons in de straat. Ze stond bij mijn paarden in de wei, vaak bij ons thuis als er plek over was, we hebben vaak voor haar gezorgd en ze kwam ook geregeld bij ons rijden. Ik mis haar nog steeds heel erg...

Bij ons in de omgeving zit het vol met deze planten. Op beide weides waar ik mijn 5 paarden heb staan (2 verschillende plekken) komt dit plantje voor. Ik heb nu de ragfork van de Paardendrogist aangeschaft om het plantje beter te kunnen verwijderen. Dit werkt erg goed. Maar ik blijf het beangstigend vinden dat dit plantje in deze hoeveelheid aanwezig is.
    Mijn dieren zijn mijn alles.

Aangemeld
    Jun 2005

Hierbij wil ik iedereen oproepen om te waarschuwen voor JKK.

Er komen bij ons berichten binnen, dat er hooi verkocht wordt als zijnde JKK vrij, maar dan toch JKK bevat.

Ons wordt steeds duidelijker dat het JKK probleem groter is, dan we aanvankelijk dachten!

Volgens gegevens van de Werkgroep Florakartering Drenthe is Jakobskruiskruid tot 1998 waargenomen in 154 kilometerhokken. In 2004 was dit opgelopen tot 688 kilometerhokken.
    Dat is dus een toename van 448%!!!

Groetjes Collane

Aangemeld
    Jun 2005

Chrissie bedankt voor het ontroerende verhaal dat je op het kruiskruidforum hebt geplaatst. Ik ben er stil van.

Het wordt steeds duidelijker dat er meer slachtoffers zijn dan men denkt.

Chrissie, ook ik heb je hartsverscheurende verhaal gelezen. Zo mooi - vol liefde - geschreven, en zo triest...
    Ik zou met je mee willen huilen, en met alle paarden en eigenaren, wie dit is overkomen.

Ik snap gewoon niet, dat er niet van hogerhand wordt ingegrepen op dit rottige, vreselijke spul wat jkk heet. Niet te geloven gewoon. Ik heb het ook in mijn wei staan, en ga het ook wekelijks te lijf met de ragfork, maar het lijkt zo hopeloos als het overal welig tiert...

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Bij ons zie je dit nare plantje gelukkig nog niet, ook in de bermen hebben we m nog niet kunnen ontdekken. Ik hoop maar dat dit zo blijft.....

Actief Forumlid Quinzy's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005
    Leeftijd
    43

Bij ons op de wei staat het jammergenoeg wel. Ze eten het niet en blijven er ver van weg. Maar het is het kruid in het hooi dat echt gevaarlijk is want droog eten ze het wel. Echt verschrikkelijk.
    Weet iemand misschien in welke bodem ph dit plantje het beste groeit? Anders zou ik de ph van mijn weibodem willen beinvloeden.
    <!-- w -->http://www.Dyco.webs.com<!-- w -->

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten