Heel herkenbaar hoor Marit. Zequita was voor mij ook niet echt een weloverwogen keuze. Heb ik er spijt van, nee. Zou ik het nog een keer zo doen, nee dat ook niet
.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik snap wel wat je bedoelt hoor en je kunt karakter ook wel deels beïnvloeden, maar een echte LB-i krijg je volgens mij nooit zo welwillend als een innate RB-e waar je een goede relatie mee hebt opgebouwd. Even simpel gezegd. Het blijft toch anders. En daar kun je wel rekening mee houden wanneer je een paard koopt denk ik.Karakter is iets wat je kan beïnvloeden en vormen. UIterlijk, beweging en al de andere eerder genoemde zaken niet.

. Heb ik er spijt van, nee. Zou ik het nog een keer zo doen, nee dat ook niet
.
Antwoord met Citaat
Sorry Lila, maar simpel en prima ?

. Zoveel uitbundigheid past goed bij Stuart, ik heb liever een paard dat iets meer op mij gefocust is en bij mij houvast vindt. En hun basiskarakter verandert niet in de loop van hun leven, is mijn persoonlijke ervaring. Aanvulling: de hier genoemde paarden waren als veulen al bij ons, hebben dus niets bij anderen aangeleerd en waren vanaf dag 1 van hun leven Rb of LB. Waar Danny vlak na haar geboorte angstig achter haar moeder stond, duwde Rain de boxdeur open om de wereld te gaan verkennen met 1 dag oud. Duidelijk aangeboren, nog niets aangeleerd van contact met mensen.
. Steigerend stond hij dan in de box. Dan riep ik hulp in, die namen het over en er was niks meer aan de hand. Leerzame les voor mij, ik was veel te afwachtend bij 'm. Die reactie van hem op mijn gedrag was zo ingesleten, ik heb dat mezelf bij hem nooit aan kunnen leren. Hij is na 7 jaar verkocht, de nieuwe eigenaar kende hem al en wist dus hoe hij benaderd moest worden. en heeft er gelukkig vrijwel nooit problemen mee gehad.

Bladwijzers