Dit topic is blijven staan, omdat er al een discussie aan de gang was, voordat het onder de noemer 'niet toegestaan wegens aanbieden voor anderen' verwijderd is. Er zijn eerder problemen geweest doordat ik (of andere moddies) topics wat te snel dichtgegooid of verwijderd hebben. En nu heb ik zoiets van 'laat maar staan, zodat iedereen zijn mening kan geven en het niet afgekapt wordt omdat iemand vind dat het genoeg is'.
@Ans: ze hebben daar een officiële stokmaat-meetstok, dus de maten zullen vast niet uit de losse pols neergezet zijn (en Romeo is inderdaad gróót)

)
Antwoord met Citaat
. Ik ben van mening, dat het (privé-) bos van Marie-Claire nauwelijks te vergelijken is, met een doorsnee Nederlands bos
. De paarden van MCl kennen alléén een verzameling bomen, waar ze nóóit iemand tegen komen, nauwelijks (op wat everzwijnen na) iets onverwachts beleven en waar ze -vergezeld van vriendjes die ze hun hele leven al kennen- doorheen lopen.
. Maar mijns inziens ook niet méér dan dat. Als je zó'n paard verscheept naar een nieuwe omgeving, op zichzelf aangewezen en met onbekende paarden, is het nog maar de vraag of hij/zij "relaxed" alle nieuwigheden kan "handelen". Dat moet in de nieuwe omgeving -door de nieuwe eigenaar- geheel ontdekt gaan worden....
). Terwijl je een gemiddeld Nederlands bos toch wel te maken krijgt met: fietspaden, wegen die je moet oversteken (of zelfs een stukje langs de weg), brommers (off-the-road-motoren noem ik maar niet eens 
(De everzwijnen had ik al genoemd hé, je maakt me nu nieuwsgierig haha)
Maar dat noem ik geen Parelli
dat noem ik basisopvoeding.
Daarna begint het haha

). Voor iemand die niks met Parelli heeft zal een Parelli basis ook niks in waarde toevoegen. Voor mij wel.

Bladwijzers