De weave, oftewel de slalom is één van de Parreli Patterns,
Het patroon is geschikt als motivatie builder omdat er een begin- en eindpunt in zit, of geschikt als confidence keeper omdat het bestaat uit patronen in patronen.
Variatie mogelijkheden zijn er genoeg, de weave is online, liberty of rijdend uit te voeren, of vanuit zone 1, 2,3, 4, of 5.
In stap, draf en galop, en zijwaarts of achterwaarts.
Daarnaast kun je ervoor kiezen om andere patronen in te bouwen, een achtje of cirkels, mogelijkheden genoeg.
Beeldmateriaal
De weave online
Rijdend: (vanaf 2 min)
Creatief met slalom
Tenslotte denk ik ook dat de weave heel goed te gebruiken is tijdens het “gymmen” (buiging links, buiging rechts), ik hoop dat iemand met meer verstand en ervaring hierover enige input wil geven.
Succes allemaal!

Antwoord met Citaat
, ik ben afgelopen dinsdag al begonnen met de weave, vandaag was take 3. 
(dat laatste is iets te ambitieus hoor)
voornamelijk om gewoon te spelen. Smigus is een LB-ex en we combineren de weave dan ook veel met cirkels en figure 8's. Werkt onwijs goed voor onze change of directions en de draw!!
). Online mis ik wat motivatie van mezelf, ik doe het te weinig en ben snel tevreden als het goed gaat (zodat we iets anders kunnen gaan doen
Punt voor mezelf is dat ik eigenlijk te snel door ben gegaan naar het rijden met 2 sticks bij de weave, nog voor het patroon erin zat. Geen idee of dat erg is eigenlijk. Wel probeer ik als extra stuurfase met mijn zitbeenknobbels te werken á la centered riding zeg maar.

En van de week zijn we gaan slalommen. Zo gaaf! Als ik links loop, raak ik hem soms kwijt, maar heb hem snel weer. Rechts lopen lukt het me heel goed om hem erdoor te sturen en terug te vragen. Hoe gaaf is dat

Bladwijzers