Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 45

Topic: Ik ga dit gewoon eens in de groep gooien:

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Re: Ik ga dit gewoon eens in de groep gooien:

Hee wat een ontdekking dit topic!
    Bestaat dit idee eigenlijk nog?
    Als er nog genoeg mensen te vinden zijn , dan doe ik mee ( vanaf herfst volgend jaar ongeveer denk ik ) in omgeving Utrecht, driebergen, zeist of Doorn...! Ik heb wel zo m'n eisen, maar het zou wel heel mooi zijn om zoiets met een groep mensen te proberen!!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Myracara gaat in september zelf verhuizen, naar Natural Meadows

maar het zou leuk zijn als jullie met een groepje ook een 'natural meadow' kunnen vinden!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Jaaa, nóg een natural meadows!
    Ik kan trouwens echt niet wachten tot Myra in jullie kudde komt. Kan ze eindelijk gan daten met Nacino, koning en koningin van het voer wordt dat dan
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Het zou wel erg leuk zijn om zoiets te organiseren met een groep, maar ook heel erg moeilijk in omgeving Utrecht denk ik. I.v.m het verdelen van het werk is het toch wel mooi als er minimaal...7 (?) mensen aan mee doen..? Alle mensen hebben natuurlijk hun eigen eisen, en de grond lijkt me heel erg duur in die omgeving, toch?
    Maar toch, met flink veel zoeken moet er toch haast wel iets te vinden zijn...?
    Zijn er eigenlijk nog mensen hier die dit wel een leuk idee zouden vinden?

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

als er zoiets gerealiseerd zou kunnen worden, dan ben ik er zowieso bij!!!
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Absoluut interessant. Maarreh hoe hou je toezicht op je kostbare paardjes als je ergens natural meadows huurt...?

May the horse be with you!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Dat is inderdaad moeilijk.
    Je zou natuurlijk kunnen kijken of er boeren zijn die een stuk land willen verpachten.
    Er zijn wel boeren die hun nieuwe koeienschuren als zo gebouwd hebben dat je er een binnenbak van kan maken. Misschien dat zo iemand wel geinteresseerd is. Als je met een hele groep bent is het voor zo`n boer ook rendabel.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik wil het ook echt alleen als er toezicht van iemand is hoor! Als er een groepje mensen geïnterreseerd is, zouden we best eens op marktplaats, bokt misschien, misschien briefjes ophangen in de buurt, kunnen vragen of iemand toevallig een stuk land met stallen, een schuur, o.i.d. over heeft, waar mogelijkheden zijn om paarden te houden...?

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Het is uiteindelijk handiger als er gewoon een boer bijzit We zouden dus iemand moeten vinden die geintereerd is in het hele naturalconcept, waarin je zelf dus ev. wat inspraak hebt. Dat er bijv wel een paddock is voor als het land te nat is, het liefst nog een verhard stukje, er is zoveel animo in de omgeving utrecht. Er bestaat hier gewoon niets wat er bij in de buurt komt, allemaal 24/7 op stal voor meer dan 250 euro.
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Het is tegenwoordig zo moeilijk om rond te komen als boer, dat ik denk dat er best wel boeren moeten zijn die blij zijn met wat pensionklanten! Bij mij hier in Gelderland komt dat in ieder geval erg veel voor.
    Ik heb wel zo mijn eisen hoor, qua plek;

Paddockje, zodat ik het paard van het gras af kan halen, weiland is natuurlijk heel mooi, een goede bak bij stal of in de buurt, en ik wil wel een stal/box hebben zodat ik het paard wel binnen kan zetten. Misschien ben ik hierin minder natural dan sommige anderen hier, maar met alleen een weiland neem ik geen genoegen.

Maargoed, als een boer wat vrijheid en inspraak geeft is een paddock niet moeilijk te maken lijkt me, een stukje schuur is misschien om te bouwen tot een paar boxen, of misschien zijn er al wel boxen aanwezig, en een bak...tsja.... misschien te maken of in de buurt te huur..?

Qua prijs voor stalling incl. voer is zo'n 200-220 euro wel ongeveer mijn maximum denk ik. Maar als er een flinke groep geïnterreseerd is moet dat vast wel lukken toch?!

Het zou wel érg mooi zijn allemaal, maar ook érg moeilijk denk ik!

Eens met alle eisen behalve stal. (Al vind ik het ook wel erg handig als je je paard (liefst met zicht op de kudde) in een open stal kunt zetten bij ziekte oid)

Kosten 200-220 euro is voor mij echt ruimschoots teveel overigens.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Minder kosten vind ik ook helemáál niet erg hoor! Het is ook wel echt een maximum voor mij, en met een groep die groot genoeg is zal minder ook vast wel kunnen toch?

En een stal vind ik eerlijk gezegd best belangrijk, liefst een buitenstal natuurlijk! Maar dat moet best te vinden zijn toch..? Anders zet ik gewoon een containertje neer hoor!

Nu nog genoeg mensen bij elkaar vinden...

In containertjes gaan mijn paarden beslist niet, die zijn daar veel te natural voor. Een afdak dat liefst aan zoveel mogelijk kanten zicht biedt, dat willen ze het liefste

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Sjo was dol op zijn containertje, als ie in de andere wei stond (zonder afdak) en ze werden weer in de avondwei gelaten dan sprong ie er meteen in. Wat hoogstwaarschijnlijk meer te maken had met het feit dat ie daar zijn voer kreeg dan met iets anders maar alla...

Ik maakte me eerst met NM ook wel zorgen of ze het wel zouden overleven zo zonder overkapping, maar tot dusver hebben ze het allemaal nog overleefd. Het valt me alles mee wat dat betreft.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Hihi, waar het eten te krijgen is is het altijd geweldig hè! Het containertje was meer het idee omdat het goedkoop is. Een afdak dat aan zo veel mogelijk kanten open is is natuurlijk ook erg mooi! Anders maken we het toch allebei!

Tsja, mooie ideeën allemaal, maar misschien handig om eerst eens genoeg mensen bij elkaar te vinden en een stukje grond...?

Bladwijzers

Forum Rechten