Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 45

Topic: Ik ga dit gewoon eens in de groep gooien:

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik ga dit gewoon eens in de groep gooien:

Wie heeft er nu een stal waar het niet ideaal is en is dus een beetje op zoek naar iets anders? Ik heb eens wat research gedaan en het moet gewoon kunnen.
    Als we nou met 7 mensen een stukje land huren in de buurt van Utrecht, een schuilstal bouwen en samen voor de paarden zorgen? Volgens mij is dat de enige manier om verlost te zijn van de eeuwige strijd met (normal) staleigenaren en mede-pensionklanten.

Dit is ongeveer mijn idee:
    -Een plekje nabij het bos met goede rijmogelijkheden en een manege of pensionstal met bak. (bijvoorbeeld in Den Treek)
    -Schuilstal die groot genoeg is voor alle paarden met een verharde (?) uitloop en een stukje zand.
    -weidegang en onbeprekt hooi voor `s nachts.
    -rooster voor het voeren en binnen/buiten zetten.
    -nette omheining (ipv het geknutselde geklooi bij mij op stal)
    tja, wat vergeet ik nu...vast nog vanalles, vul me eens aan!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Ik ga dit gewoon eens in de groep gooien:

Ik wil!!! Maar dan wel hier in de buurt
    Het probleem is dat je op weidegrond vaak niets mag bouwen, althans zo is het hier in de omgeving. Anders had ik ook best een wei willen huren met een aantal mensen....
    Hopelijk kan het bij jullie in de omgeving wel!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Binnen/buiten zetten?
    Gaan ze toch nog op stal dan?
    Of bedoel je overdag in een wei en 's nachts op een uitloop met stuk zand erbij en een schuilstal?

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Wij hebben dit idee in Twente geprobeerd te realiseren. Een stukje land is nog wel te huur. Probleem was de vergunning voor een schuilstal. Die krijg je vrijwel nergens. Je moet dus op zoek naar land met een vorm van bebouwing die als stal kan dienstdoen. En dat is weer vrijwel niet te huur omdat boeren dat zelf als opslag gebruiken. Heel veel succes in ieder geval!
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Aangemeld
    Jan 2005

Hmm, het is eigenlijk ook wel logisch dat het lastig is, anders bestond het natuurlijk al. Ik had eigenlijk begrepen dat je voor een verplaatsbare schuilstal of een stal met minder dan drie muren geen vergunning nodig hebt.
    Misschien moet je dan inderdaad bij een boer of een al bestaande pensionstal iets moet regelen. Dat ben ik ook al aan het proberen, alleen zit je dan toch weer met mensen die het zielig vinden voor je paard dat hij het koud heeft enzo. En dat ben ik zo verschrikkelijk zat...

O en mirror, dat laatste bedoel ik inderdaad. In ieder geval dat er `s ochtends en `s avonds iemand moet komen. Zou wel leuk zijn, overdag in de schuilstal, maar `s nachts moeten ze natuurlijk slapen, dus dan halen we ze lekker naar binnen Ik ben bang dat ik toch een heel aantal mensen ken die dit niet als een grapje zouden opvatten.

Actief Forumlid Anya's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Dat is geheel afhankelijk van de gemeente in kwestie. Maar ook iets met drie muren is een bouwwerk van 'enige omvang' en daar is jurisprudentie over dat dit vergunningplichtig is. Ook het gebruiken van een trailer als stal valt daaronder, zelfs als je hem iedere dag verplaatst. Zelfs de omheining van een buitenbak is in Enschede bijvoorbeeld vergunningplichtig.

Uiteindelijk hebben wij idd een boer gevonden die in de winter een uitloopstal biedt. In de zomer staat mijn tweejarige dag en nacht buiten zonder stal.
    The dominant or alphahorse, is the most effective peopletrainer ever born, P. Parelli.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Omgeving De Bilt of Zesit, en ik doe mee!

Zeker interesting! Wij hadden zoiets in Soest, bij een particulier die er zijn eigen paarden had staan. Afdak, paddock, bak, weiland. Het was naast een baan wel veel werk (wij waren met 4 koppels/losse mensen plus die eigenaar): paddock en bak uitmesten, 's morgens en 's avonds hooi voeren (uit de badkuip, en dan naar je werk ), musli voeren, 's avonds paarden binnen halen na weidegang, draadje verzetten. Je was 's winters (dan alleen paddock en bak, geen wei) soms best lang bezig met uitmesten en vegen (8 pony's) en daarna was ik meestal te moe om nog iets met (toen nog mega uitdaging) Suus te doen, omdat iets doen met haar toen nog zoveel energie kostte (dapper zijn, erbij blijven elke seconde, wel of niet rijden, wel of niet bokken). Dus zoals altijd: elluk foordeel hep se nadeel.

Was de eigenaar niet zo'n hork geweest, dan waren we waarschijnlijk nog een hele tijd gebleven hoor. Bos aan de overkant van de weg.

May the horse be with you!

Aangemeld
    Jan 2005

Kijk dit schiet al op! Bij elkaar 5 paarden, dat wordt al rendabel
    Ik ben bezig met onderhandelingen over een stukje in de leusden nu, over natuurlijke huisvesting. Ze zijn best geïnteresseerd, vooral toen ik 100 keer zei dat het ontzettend in opkomst is en dat ze da de eerste krant in de omgeving zijn die er wat over schrijven. Wie weet dat dat helpt bij het vinden van een boer.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Bij Leusden haak ik af hoor! Blijf ik staan waar ik nu sta.

Aangemeld
    Jan 2005

Hee dat meen je niet! Ik rekende op je An....

Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2005

Och ja, da's waar, 's nachts moeten ze natuurlijk lekker naar bed kunnen, ahum

Ik hoop dat het gaat lukken hoor, geweldig voor de paarden en als goed voorbeeld voor de rest van de omgeving, wie weet steek je dan nog meer pensionstallen aan om het zo te doen, dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!

Klinkt ideaal! Helaas is utrecht veels te ver voor mij... Maar ik hoop dat het allemaal gaat lukken!

Leuk initiatief hoor

Ben heel benieuwd naar het resultaat

Aangemeld
    Jan 2005

Ja, ik heb ook ineens weer de hoop dat ik iets ga vinden dat gaat voldoen aan mijn criteria. Ik was echt een beetje verloren in het hele pensionstallen gebeuren. Myra is niet de makkelijkste om te stallen, ze is koliek- en mokgevoelig en ik ben natuurlijk een zeikerd
    Nu heb ik vandaag een mail gestuurd naar de krant en die waren best heel enthousiast, dus ik hoop gewoon heel erg dat ik daar reacties van pensionstallen of boeren op krijg.
    Ik raakte toevallig gisteren met iemand aan de praat wiens paardje hoefkatrolontsteking fase 2/3 heeft en daarbij een gekanteld hoefbeen. Zij heeft via het internet NB gevonden en haar paard staat nu gewoon prachtig op zijn hoeven en ze rijden weer buiten. Dat paard is in principe van de slacht gered door haar bekapper (Wout Overbeeke) en de eigenaresse wilde hiermee ook wel in de krant, dus dat heb ik ook in mijn mail gezet. Misschien dat dat meer geldt als "Leusdens nieuws".

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten