Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Boek: The Art and Science of Clicker Training for Horses (Ben Hart)

  1. #1

    Boek: The Art and Science of Clicker Training for Horses (Ben Hart)

    Ik weet niet of jullie dit boek kennen, maar ik vond het erg interessant. Het is een Engelstalig boek (de titel verraadde het al ) met vooral achtergrondinformatie over het clickeren. De methode wordt daarin vrij uitgebreid, maar ook op een prettig leesbare manier beschreven. Er staan geen oefeningen in, maar wel handreikingen zoals 'Wat heb je nodig' / 'Hoe begin ik' etc. met ook toelichting van het hoe en waarom. Het prettige vind ik ook dat hij in dit boek niet schrijft dat clickeren alles oplost of DE oplossing is, maar aangeeft waarom het bij hem werkt en hoe hij het inzet. Het is dus een insteek wat meer vanuit de gedragswetenschappen en minder vanuit de emotie. Zelf vind ik dat wel prettig lezen.

    Over het boek:


    An illustrated guide to an exciting, effective and positive method of training equines.

    Whether you want to remove bad behaviours, reward new ones, build confidence, improve problem solving skills or just understand your horse better, clicker training is the most positive approach to equine training currently available.

    Ben Hart explains the evolution of clicker training from its use with dogs and marine animals, to its place in horsemanship, and the importance of refining its use for equines. From experience gained all over the world, Ben answers all the most frequently asked questions, while solving the most common problems that are experienced during clicker training.

    The author bases his approach to training on mutual trust between equine and human, using common sense and honesty to encourage people to follow their own path to horsemanship. He skilfully balances art and science to help anyone develop a long-term approach to equine training and behaviour that works with horses, donkeys and mules.

    Clear, concise and accessible, this is an indispensable guide to an effective and positive method of training equines.

    Contents

    Introduction
    1. Clicker training, what's all the fuss about?
    2. What exactly is clicker training?
    3. Where did clicker training come from?
    4. What is the advantage of clicker training?
    5. Is clicker training for equines just like clicker training dogs?
    6. Doesn't using food rewards cause equines to bite?
    7. Can anyone do it and with every equine?
    8. Can I use clicker training in conjunction with my other training methods?
    9. What is the difference between clicker training horses, donkeys and mules?
    10. What do I need to get started?
    11. Do I have to use a clicker?
    12. How do I start clicker training?
    13. How do I use successive approximation?
    14. Do I have to click for everything forever?
    15. What can I teach with clicker training?
    16. How to can I use clicker training to solve problems?
    17. Can clicker training be used for emotional development of equines?
    18. Can it be used in riding?
    19. What else do I need to know about clicker training?
    20. What is the future of clicker training?
    Over de auteur:
    I am not an equine behaviourist nor a horse whisperer but rather a trainer who uses the practical application science of behaviour and learning to deliver safe, ethical and sustainable solutions to equines and humans. Favouring positive reinforcement and shaping behaviour wherever possible, I always look for the best solution based on the unique mix of owner, equine and environment. I don't use a single method as my work is based on scientific research; my job is to translate that research into practical applications, to find the right tools for each situation.

    Bron: http://www.hartshorsemanship.com (daar kan ook het boek besteld worden).

  2. #2

    Re:Boek: The Art and Science of Clicker Training for Horses (Ben Hart)

    Bedankt voor je review. Denk je dat het ook interessant is als je al bezig bent met clickertraining, of zal het dan niet veel nieuws bieden? Het klinkt namelijk meer als echt een eerste introductie, klopt dat?

  3. #3

    Re:Boek: The Art and Science of Clicker Training for Horses (Ben Hart)

    Ik denk dat het er ook aan ligt in hoeverre je bezig bent (geweest) met de achtergrond van clickeren. Ik denk dat er best wat "Ohja! dingen" in kunnen staan. Het kan ook zijn dat je tijdens het clickeren tegen dingen aangelopen bent en dat in dit boek wat toelichting te vinden is over waar dat vandaan kan komen.

    Het boek is (eigenlijk zoals de titel al aangeeft) de 'wetenschap' achter het clickeren en niet zozeer een direct toepasbaar boek met oefeningen. Ik vond het zelf heel interessant, maar ik ben misschien ook wat meer een theoriemens

  4. #4

    Re:Boek: The Art and Science of Clicker Training for Horses (Ben Hart)

    Ik hou ook wel van theorie! Maar heb al aardig wat gelezen over het onderwerp (op internet veel over leertheorie, op Nederlandstalige en Engelstalige sites en ook in boeken; boek van Inge Teblick, Andrew McLean gelezen en nu bezig in die van Barbara Schöning), dus ben bang dat er dan misschien niet veel nieuws in staat. Maar ik zal eens googlen of ik ergens een inkijkexemplaar kan vinden. Dank voor je toelichting!

  5. #5

    Re:Boek: The Art and Science of Clicker Training for Horses (Ben Hart)

    Je kan ook eens op zijn website kijken of zijn stijl je aanspreekt. Daar staan ook wat voorbeelden op.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •