Kan iemand een foto laten zien van gedroogd jkk?
Ik vond een bloem in mijn voordroog en wil zeker weten dat het géén jkk is![]()
Kan iemand een foto laten zien van gedroogd jkk?
Ik vond een bloem in mijn voordroog en wil zeker weten dat het géén jkk is![]()
Flame en Ali's lessen
You're the only person who knows what's right for you,the only one.
And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.
Dank je Ali,
morgen zal ik van mijn bloemetje een foto maken.
Ik ben er niet helemaal gerust op. Ik dacht nl dat het bloemetje van jkk helemaal in pluis verdween, en de stengel verkleurde. Dat is bij "mijn" bloemetje dus niet t geval.
Ik heb mij laten vertellen dat de stengel paarsachtig verkleurd, dat zie ik hier helemaal niet.?
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Ik zie in die foto's ook geen JKK. Inderdaad wat Janneke zegt heeft dat een paarsere stengel (ook al op het veld als het nog niet gedroogd is). En er zijn helaas geen blaadjes te zien. Die zijn namelijk een beetje als een eikenblad met bobbelige randen. Op de laatste foto meen ik een blaadje te zien, maar dat is lang en spits, dus dat lijkt ook geen JKK.
De bloemetjes kunnen natuurlijk in alle vormen gedroogd zijn. Als bloemetjes, knopjes of pluisjes...
Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!
Ik heb gewoon gegoogled.
Flame en Ali's lessen
You're the only person who knows what's right for you,the only one.
And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.
Dit is het plantje in mijn hooi:
![]()
Het lijkt hier erg op:
Dit is boerenwormkruid.
Het lijkt inderdaad boerenwormkruid, waarvan ik dacht dat het ook niet goed was voor paarden. Ik weet het alleen niet 100% zeker of dat zo is.
JKK behoudt kleur als het gedroogd is en gaat niet pluizen, de stengel is vaak paarsig. Ik zou bij twijfel de delen die je niet vertrouwt weghalen en niet voeren. Is het alleen deze baal?
*Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*
JKK pluist meestal en heeft vrijwel altijd een verkleuring aan de steel. Van alle 30 stengels is er niet 1 die is verkleurd. Ik ben er eigenlijk voor 99 % van overtuigd dat het om boerenwormkruid gaat. Dat kan geen kwaad, werd vroeger zelfs ingezet als wormkuur. En overal waar TE voorstaat, is niet goedOorspronkelijk Geplaatst door Jossie
Ik maak me niet druk om een stengeltje. Maar wat ik tegenkom, haal ik eruit.
Bladwijzers