Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: niet voorwaarts

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

niet voorwaarts

kent er iemand misschien een efectieve manier om men knollie wat meer voorwaarts te krijgen.

het is echt heel lastig bijvoorbeeld op wandeling. meestal sta ik helemaal achteraan op een groepswandeling voor de veiligheid wat te controleren, vooral wanneer er veel jongere kinderen meerijden. achteraan moet je zowiezo al wat sneller stappen en meestal ben ik na 2 minuten wandelen al metteen 10 tot 20 meter achter.
    dit is alleen het geval in stap, in draf of galop is het net het tegenovergestelde, dan zou men knollie nog het liefst iedereen voorbij sjezen horsey (doet hij wel niet, maar als hij het mag...)

het is ook niet zo dat hij niet sneller KAN stappen want als de afstand wat te groot wordt gaat hij meestal uit zichzelf een stapje sneller. op zich is het geen echt probleem, maar als hij als eens wat sneller stapt voel ik het verschil en een pittige stap voelt gewoon veel fijner aan, ik zou dan ook niet constans moeten bijdraven om de groep bij te kunnen houden.

dus als iemand een oplossing heeft, of bepaalde oefeningen...

groetjes
    kim

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Ja, daar zijn wel goede oefeningen voor, de impulsion programs. Ze staan in Level 2, boekje 4
    Eigenlijk is het ook nog niet 'verstandig' om met een groep te gaan buitenrijden zolang je L2 nog niet doorgewerkt hebt.

De mijne heeft trouwens ook een langzame stap en soms was het zo erg dat hij iedere 5 meter alweer 1 meter achterliep en dat weer ging bijdraven (argh!) Ik heb daar nog niet echt een oplossing voor, behalve dan voorop rijden, dan stapt hij wel goed door

Wat ik ook wel doe is hem gewoon in stap houden, dus hij mag niet gaan bijdribbelen, en als hij zelf vindt dat hij te ver achter loopt, kan hij idd ineens wel sneller stappen. Misschien moet je dat gewoon wat langer volhouden, dat hij dus langere stukken sneller doorstapt, desnoods op een grotere afstand van de groep. Zo went hij uiteindelijk misschien een sneller tempo aan.

Succes!
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Is dat Shafai? Mag ik met jou achteraan naar het Zandgat dan, Suus is er ook zo eentje Maar die KON amper sneller stappen, moest meteen in dribbeldrafje (5000 keer, iondanks al mijn passive persistence!!). Pas na 3 chiropractorsessies en meer respect(?) kan ze het nu wel....

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Jep, da's Shaffie. Misty loopt wel
    Kunnen we daar mooi op oefenen in oktober!

Goed plan. Kan echt een probleem zijn. In Frankrijk was me aangeraden als therapie: zij aandraven? Zet haar achterwaarts. Maar ze was toen nog veel ernstiger herdbound dan ze nu nog steeds is, en als ze meer dan 25 meter achter de groep terecht kwam door het steeds stoppen en achterwaarts, werd ze gewoon gek, ontplofde zo ongeveer. Dat hielp haar dus niet echt om leftbrained te zijn en blijven. Tsja, wat dan?

Wat wel echt geholpen heeft is met Martin samen rijdend steeds ingehaald worden door hem en Amber in galop, dat heeft haar geholpen te wennen aan: paard komt hard langs maar verlaat me niet echt. Amber stopte dan eerst 10 meter, nu 50 meter voor ons. En dan wij stappen naar Amber.

Leuk: laatst in de bak deed ik afwisselend hard draven, galopperen, langzaam naar de overkant stappen met Suus. Terwijl ik langzaam stapte, wou Martin me een beetje opjutten en stoof vlak langs met Amber in galop. Suus keek niet op of om: ik ben aan het stappen met mijn mens. Lief!

Maar dat is dus een ander probleem dan Sbhafai: die kan wel doorstappen maar doet het niet. Wat hielp tot nu toe het beste?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Nou, ik heb nog niet zo heel vaak met een groep gereden waarbij hij de voorgangers niet bij kon houden. Om hem harder te laten stappen werkt het alleen als je hem gewoon achter laat lopen en dat hij niet in draf mag. Op een 20 meter afstand gaat hij vanzelf sneller lopen. Misschien helpt het wel als de voorganger op dat moment even langzamer gaat, zodat hij merkt dat het helpt om iets sneller te gaan, zodat hij weer dichtbij kan komen.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42
    ik denk dat het een goed idee is om hem niet meer ta laten bijdraven. ga het eens proberen. ik denk wel dat hij dan na een tijdje zo zenuwachtig gaat worden dat het snel een dribbelstapje gaat worden.

spijtig genoeg kan ik niet anders dan in een groep gaan wandelen want zelf heb ik (nog, das pas voor binnen 2 jaar want zit nu door het schooljaar een hele week op kot ) geen paard. ik heb dus nietveel keus. gelukkig heb ik wel men eigen 'verzorg'paardje ginds waar ik al 7 jaar mee rijd en door en door ken nu.

groetjes
    kim

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42
    heb jullie raad opgevolgd en moet zeggen dat het heel goed lukte. na een bocht waarna de rest onzichtbaar werd begon hij wel wat te dribbelen maar over het algemeen viel dat goed mee. wel jammer dat ik dan altijd alleen reed, och ja, dan doe ik men hele uitle maar tegen cochise

groetjes
    kim

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49
    Liep hij nou uiteindelijk ook sneller in stap, zodat hij ze inhaalde? Of bleef hij op een gelijke afstand maar wel sneller dan normaal?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6
    ik heb ook gehoord dat paarden in een kudde ook allemaal een verschillend tempo lopen an dan als ze een beetje achte komen gewoon bijdraven....
    Het lijkt mij ook niet natuurlijk om in een groep mee te lopen die harder gaan dan mijn natuurlijke tempo.....
    Ik zou zeggen hoe irritant het ook is lekker laten bijdraven want dat is wel zo eerlijk....
    Als er dan paarden zijn die voorop wel snel lopen zit het probleem erin, dat de overtuiging in het paard dat die het wel aan kan zo alleen voorop lopen.
    Dus eigenlijk geen oplossing maar wel weer en andere kijk op dit ¨probleem¨
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Wat ik wel deed om zo eerlijk mogelijk te blijven, was haar bij aandraven vragen te stappen, en als dat lukte, al was het 2 stappen, dan mocht ze alsnog bijdraven. Maar dat werd weer afgeraden, omdat je zo je paard leert in draf naar de anderen te gaan... blijft lastig.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Liep hij nou uiteindelijk ook sneller in stap, zodat hij ze inhaalde? Of bleef hij op een gelijke afstand maar wel sneller dan normaal?
    hij liep wel (voor zijn doen) een flink stuk sneller, maar inhalen, nee dat lukte niet. hij bleef op gelijke afstand, maar tis misschien een begin.

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door anroomy
    Het lijkt mij ook niet natuurlijk om in een groep mee te lopen die harder gaan dan mijn natuurlijke tempo.....
    Als er dan paarden zijn die voorop wel snel lopen zit het probleem erin, dat de overtuiging in het paard dat die het wel aan kan zo alleen voorop lopen.
    Dus eigenlijk geen oplossing maar wel weer en andere kijk op dit ¨probleem¨
    het is idd wel zo dat de koploper bij ons een dravertje is geweest en een heeeeel snelle stap heeft.
    af en toe laat ik hem ook wel eens bijdraven maar als ik dit heel de tijd toelaat ben ik echt van begin tot eind aan het draven.

groetjes

Bladwijzers

Forum Rechten