Hoi
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. Ik heb Whoopie op een wei staan waar ze 2 keer daags hooi krijgt van de boer, ik zet de hoeveelheid zelf klaar. Ik gebruik netten met gaten van volgens mij 3/ 3 cm, ik moet zeggen dat Whoopie er flinke plukken ineens uithaald.
Ik heb dan ook niet meer de illusie dat ze er langer van eet dan wanneer ik het zo geef. Wel heb je weinig resten en mest ze in ieder geval niet in het hooi.
tot nu toe was ik er in ieder geval 4 keer per week dan had ze een derde voerbeurt.
Ik heb nu het idee met deze kou dat ze toch wel erg lang zonder eten staat, ik zie dat ze 2 plakken hooi binnen een half uurtje naar binnen werkt als het moet. Ik heb ook wel wat extra stro nog hangen maar een tijdje terug trof ik haar aan toen ze koliekerig was ik denk omdat ze teveel stro ineens had gegeten dus ik durf niet meer zoveel te geven.
Ik heb voor mijzelf besloten om bij erge kou een extra voerbuurt in te lassen en ik zal morgen het hooi nog eens nawegen ik denk dat ze wel wat meer mag hebben ook.
Hebben jullie nog tips?
Bladwijzers