Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 26

Topic: Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

  1. #1
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Inmiddels is Olivia gewend aan het aandoen van schoenen, en is duidelijk dat ze daar voorlopig nog wel mee zal lopen. Momenteel loopt ze voor op cavallo's, achter blootsvoets. Op advies van de bekapper wil ik haar op 4 schoenen laten lopen. Omdat het aantrekken erg goed gaat zit ik te denken om de equine fusion boots aan te schaffen.

    Nu heb ik gehoord dat ze erg uitlopen, en daardoor te ruim worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
    En andere ervaring met deze schoenen is ook welkom natuurlijk

  2. #2
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Ik heb ze, zoals je weet

    Ben er nog steeds blij mee. Echt een totaal andere schoen dan de Cavallo. Heel licht en flexibel. Fijn dat ze gewoon in de wasmachine kunnen. Ik heb ze best vaak gebruikt maar nog geen teken van dat ze uitlopen of ruimer worden. Wel is de stof aan de binnenkant stuk gegaan, of een beetje gerafeld in ieder geval.
    Verder nog geen klachten!

  3. #3
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Aan de binnenkant van de schoen zelf of aan de binnenkant van de benen? En heb je ze ookal een paar keer gewassen inmiddels?

  4. #4
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Aan de binnenkant van de schoen zelf. Aan de achterkant. Heb ze geloof ik twee keer gewassen. Dan zien ze er weer als nieuw uit! Het enige nadeel tot nu toe vind ik de prijs, wil graag ook nog een paar voor de achterhoeven.

  5. #5

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Ik heb ze ook, bevallen goed, nog niet ruimer geworden. (Gebruik ze nu bijna een jaar gemiddeld 3 keer per week een half uur, drie kwartier.) Als ze in de wasmachine zijn geweest zijn ze inderdaad als nieuw. Bij mij ook wat rafels aan één van de riempjes, maar ze zijn nog lang niet door ofzo, die riempjes. Mij bevallen ze erg goed. Als ik nog meer info wil, zeg het maar!

  6. #6
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Kunnen jullie iets zeggen over het aantrekken? Of dat snel went en hoelang je over 1 schoen doet bijvoorbeeld? Olivia vindt voetjes geven soms wat moeilijk, en kan haar voet dan niet zo lang omhoog houden nog.

    En welke kleur hebben jullie en waarom? Ik dacht zelf de zwarte te kopen, dat valt het minste op. Maar rode vindt je sneller terug denk ik

  7. #7

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Ik heb de zwarte, vind ik gewoon mooier Zit wel reflectie op en een rood logo, geloof ik (vind ik lelijk ). Met aantrekken hoef je de hoef niet lang omhoog te hebben. Je tilt het voetje op, schuift de schoen er in één beweging op en als de hoef weer op de grond staat maak je de schoen vast met de riempjes. De eerste paar keer was dit nogal pielen, maar nu ik het gewend ben kost het niet heel veel tijd meer. Ik doe het nu meteen met het hoevenkrabben, kost een paar minuutjes, net als het dekje en het zadel opleggen en aansingelen, zoiets. Er zijn systemen die sneller vast te doen zijn, die heb ik ook wel gehad, maar die schoenen vond ik minder fijn omdat die eerder gingen schuren enzo. En het fijne hiervan vind ik dat het niet uitmaakt of de hoef nou net bekapt is of niet; doordat de zool flexibel is en je de riempjes en het klittenband aanpast als je het aandoet, past het altijd. (Moet je wel de goede maat hebben natuurlijk, maar je snapt me vast wel.) Helaas woon je niet in de buurt, anders had je wel een keer kunnen komen kijken. Ik heb de schoenen overigens alleen aan de voorhoeven.

    Edit: mijn internetverbinding doet het op het moment niet heel goed, maar volgens mij is dit een filmpje waarin je kan zien hoe je ze aandoet...
    Wel handig als ik dan de link erbij zet: http://<iframe class="restrain" titl...="0"></iframe>
    Tweede edit: hier als het goed is ook een demo van hoe aan te doen http://www.hoefgezondheid.nl/new/ind...info/78-fusion
    Edit: o die laatste doet het niet meer. Die eerste nu gezien, gaat als je het niet doet als 'demo' dus wat sneller. Valt mee, toch? Ik doe de schoen aan de achterkant trouwens wel strakker dan op het filmpje. Jij, Dunya?

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2004
    Locatie
    Schimmert
    Berichten
    1.255
    Dagboek Berichten
    3

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Eens met Aapie, prima om aan en uit te trekken. Been hoeft zeker niet lang omhoog en je moet 2 riempjes vastmaken per keer, eigenlijk alleen aansnoeren. Ik snoer ze vrij strak ja, gewoon omdat me dat voor mijn paard lekkerder lijkt zitten dan loszittende schoenen.

    Ik heb ook de zwarte. Omdat ik al mijn paardendingen zwart heb.

  9. #9
    Actief Forumlid caroline-max's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Friesland/Groningen
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.287
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Thanx! Ik ga als Olivia bekapt wordt meten, en laten meten en daarna bestellen. Dus ergens begin 2013 zullen ze hier dan zijn hoop ik

  10. #10

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Meet ook even vóór het bekappen, zodat je schoen dan ook nog past...

  11. #11

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Ik heb ook interesse in deze schoenen. Heb nu voor beide paarden (ijslander en draver) de marquis. Maar deze verlies ik toch regelmatig. Vooral de ijsco. Die heeft mat 0, een maat kleiner is te klein. Maat 0 is in de breedte goed, maar in de lengte te lang. Daarbij loopt hij ook nogal wel eens in de berm, dus geregeld een lekke luchtkamer, en verlies van schoenen in de modder. Ook als ik heel hard oppomp ed.
    De draver verliest ze ook wel eens, bij haar kan ik ze niet te hard oppompen, dan gaat ze lopen stampen met haar voeten.

    Dus misschien dan toch maar de equine jogging shoe. Maar hoe houden die zich in de modder, klei? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?
    Komt er geen rotzooi in de schoen via de achterkant, wnt ik zag op het filmpje dat er een beetje ruimte is?

    Grtjes Yvonne

  12. #12

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Modder gaat hier goed, maar dat is ook modder die niet hoger dan de achterkant van de schoen komt. Als de modder tot boven de schoen komt, komt er inderdaad denk ik wel modder in. Alhoewel de ruimte die er achter is, bij mij wel minder is dan op het filmpje.

  13. #13
    Forum Meubilair judith7's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    de kiel, midden-drenthe
    Berichten
    5.132
    Dagboek Berichten
    31

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    eens met aapie: aan- en uittrekken een makkie (na de eerste twee keer even wennen).
    ook rafels langs de riempjes, zonde vind ik dat, maar hindert niet bij gebruik.
    ik heb ze gewassen en gaat goed.
    ik heb ze een tijdje een paar keer per week een paar uur gebruikt, geen noemenswaardige slijtage.
    de mijne zijn rood, omdat de zwarte op waren :- )
    verliezen lijkt me bijna onmogelijk omdat ze net boven de kroonrand voldoende aangesnoerd kunnen worden, dat houdt heel goed.
    ik vind het fijn dat ze zo licht zijn.

    nadeel in mijn geval: de zool is vrij dun. als je paard echt gevoelig loopt op steenslag oid, is het niet geheel dempend. mijn pony loopt op extremere stukjes toch nog wat moeilijk ook als ie de schoenen aan heeft. maar ik heb ook alleen voor, dus misschien komt dat ook door de blote voeten achter.
    nadeel2: er komt inderdaad modder/water in te staan als je meer dan kootdiep door de blubber gaat. het klotst/splasht dan echt in de schoen, dat vind ik minder (maar pony doet er niks op uit). uiteraard kun je ze leegkiepen als je weer langdurig op het droge bent. maar heel praktisch is dat dus niet.

    *** you can't do it without doing it ***

  14. #14

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    Over de dunne zool: zelf heb ik daar gelukkig nog geen last van gehad, maar mijn 'smid' (bekapper) zei dat er speciale bijbehorende inleg-pads zijn, voor als de paarden met schoen nog gevoelig lopen. Misschien heb je daar wat aan?

  15. #15
    Forum Meubilair judith7's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    de kiel, midden-drenthe
    Berichten
    5.132
    Dagboek Berichten
    31

    Re:Ervaringen gevraagd met de Euine Fusion jogging boots

    hee! dat is een goeie. ik wist wel dat er inleggers bestaan, maar niet voor dit type.
    *** you can't do it without doing it ***

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •