Inmiddels is Olivia gewend aan het aandoen van schoenen, en is duidelijk dat ze daar voorlopig nog wel mee zal lopen. Momenteel loopt ze voor op cavallo's, achter blootsvoets. Op advies van de bekapper wil ik haar op 4 schoenen laten lopen. Omdat het aantrekken erg goed gaat zit ik te denken om de equine fusion boots aan te schaffen.
Nu heb ik gehoord dat ze erg uitlopen, en daardoor te ruim worden. Heeft iemand hier ervaring mee?
En andere ervaring met deze schoenen is ook welkom natuurlijk![]()

Antwoord met Citaat
Zit wel reflectie op en een rood logo, geloof ik (vind ik lelijk
). Met aantrekken hoef je de hoef niet lang omhoog te hebben. Je tilt het voetje op, schuift de schoen er in één beweging op en als de hoef weer op de grond staat maak je de schoen vast met de riempjes. De eerste paar keer was dit nogal pielen, maar nu ik het gewend ben kost het niet heel veel tijd meer. Ik doe het nu meteen met het hoevenkrabben, kost een paar minuutjes, net als het dekje en het zadel opleggen en aansingelen, zoiets. Er zijn systemen die sneller vast te doen zijn, die heb ik ook wel gehad, maar die schoenen vond ik minder fijn omdat die eerder gingen schuren enzo. En het fijne hiervan vind ik dat het niet uitmaakt of de hoef nou net bekapt is of niet; doordat de zool flexibel is en je de riempjes en het klittenband aanpast als je het aandoet, past het altijd. (Moet je wel de goede maat hebben natuurlijk, maar je snapt me vast wel.) Helaas woon je niet in de buurt, anders had je wel een keer kunnen komen kijken. Ik heb de schoenen overigens alleen aan de voorhoeven. 
Bladwijzers