Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Marstall Force en?

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Marstall Force en?

Hoi,

Ik ben gaan rond kijken wat ik Wonder wil gaan voeren. Nu lijkt Marstal Force mij wel geschikt voor de vitamine en mineralen.
    Volgens de Marstal voedingsadviseur heeft Wonder dan genoeg aan 80 gram per dag.

Omdat alle andere paarden brok krijgen, wil ik Wonder ook wat brok voeren. Ik denk namelijk dat die 80 gram sneller op is dan een kwart kilo biks. Maar ik wil niet te veel voeren omdat Wonder erg snel dik wordt.

Wat is dan verstandig? Nog een handje ponybrok erbij voeren? (al is dat meer voor het idee? )
    Of een muesli voeren? of lucerne? of of?

Er is zo ontzettend veel keus!

Groetjes Marit
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Re:Marstall Force en?

Ik geef ook de Force en dioe het door luzerne of geweekte grasbrok of bietenpulp

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb de Marstal Wiesencobs eens uitgeprobeerd en ze bevallen goed. Het zijn brokken/brokjes geperst kruidenhooi en de paarden vinden het erg lekker. Ze kauwen er ook vrij lang op; 2 handen Wiesencobs duren veel langer dan 2 handen muesli.
    Misschien kan dat een goede aanvulling zijn?

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
    Ik heb de Marstal Wiesencobs eens uitgeprobeerd en ze bevallen goed. Het zijn brokken/brokjes geperst kruidenhooi en de paarden vinden het erg lekker. Ze kauwen er ook vrij lang op; 2 handen Wiesencobs duren veel langer dan 2 handen muesli.
    Misschien kan dat een goede aanvulling zijn?
    EDIT:

Ik zie dat wiesencobs natgemaakt moet worden, en dat is niet praktisch omdat ik niet zelf alle voerbeurten draag.. Ik voer liever iets wat ik de dag ervoor klaar kan zetten.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Op de zak staat dat je ze kunt inweken, maar dat hoeft niet!
    Zeker als je kleinere hoeveelheden voert is dat volgens mij echt niet nodig.
    Ik heb ook gewoon 2 handjes zo droog gegeven, geen enkel probleem. Het is gewoon gedroogd en geperst gras, dus niet zoals bietenpulp een product wat nog heel erg uitzet.

Tenminste, zo begreep ik het van de verpakking.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Ik heb de wiesencobs jarenlang droog gegeven en het heeft nooit problemen opgeleverd
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

ik voer al de hele zomer force aan sophie wat een top voer ! ze kauwen er veel op, zeker in combi met nog meer luzerne.
    Luzerne geef ik liever apart met granenmix erdoor.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Penny voert ProCaval van Marstall.
    Zij vindt het super, er is meer eten voor Ziggy en hij doet langer over "niets".
    http://www.marstall.nl/producten/Str...3/default.aspx

Zelf heb ik Wiesencobs gevoerd. Die nam ik geweekt in warm water mee naar t bos en dan gaf ik ze hun emmertje. En hooi. s Avonds ruimde ik alles weer op.
    Moet er wel bij zeggen dat ze het niet lekker vonden, terwijl mijn jongens álles eten.

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Wiesencobs heb ik ook gegeven, maar na 2x problemen met mijn jonge pony mag hij ze nooit meer droog hebben. Bij de andere twee geen problemen.

Zelf voer ik ook Force. Voor mijn jonge pony doe ik het door een halve kilo brok. De anderen twee krijgen het door Spillers Happyhoof (veel structuur, wordt wel graag gegeten hier).
    Je kunt er ook aan denken om bijv. wat Subli Dieetmix te nemen? Nieuwe voer van Pavo (Care4life) vond ik ook wel een mooi product.
    Maar omdat ik naast Force ook magnesium voer in verband met een tekort bij mijn merrie blijf ik Happyhoof het makkelijkste vinden om het doorheen te geven.

O, bedenk me net. Pavo Dailyplus zou je ook kunnen gebruiken om Force door te geven eventueel. Is iets hoger in zetmeel/suiker, dus voor mij blijft het Happyhoof. Maar je voert er maar weinig van op zich, dus echt een probleem is het niet denk voor Wonder.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Bladwijzers

Forum Rechten