Had al eens eerder geschreven dat we onze paddock met steenpuin of kiezels wilden inrichten tegen het najaar maar.
Langs de ene kant staan een ganse rij bomen waaronder een grote eik die zelfs in de paddock staat, in de hoek. Dit zorgt natuurlijk voor veel bladerval, smurrie en het wordt moeilijk om de eikels en bladeren bijeen te vegen.
Omleggen mag niet en vind ik ook wat zonde. Nu zijn we aan het denken over hoe en wat in de paddock en de verdere verdeling van de winterweide.
We zouden willen opteren om langs 1 buitenlengte van het weiland dat grenst aan het klinkerplein en paddock, een strook kiezel op gronddoek te leggen dat in de winter als looppad naar de verschillende blokken kan gebruikt worden. Op het kleinste stuk grasland, vlak tegen het kiezellooppad zou ik een "zwembad" willen creeëren met grondwater en het uitgegraven deel als heuvel langs het bad willen hebben. We zitten op klei dus heel erg drassig als het regent.
Nu zoek ik echter nog iets om de paddock mee te bedekken. Iets grofs van structuur maar waarbij je de bladeren, eikels en dergelijke gemakkelijk van kan wegvegen... mijn partner denkt maar dat het een vettige boel gaat worden als de bladeren in de kiezels gaan afbreken waardoor alles glad wordt.
Zouden jullie kunnen meedenken, aub? Dank je wel, hoor!![]()
groetjes
![]()
Bladwijzers