Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Wat ging eerst WEL goed en nu niet meer?

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Wat ging eerst WEL goed en nu niet meer?

Hebben jullie dat ook wel eens, dat een oefening eerst een tijdje heel goed ging, maar doordat je het een tijdje niet meer gedaan hebt, of doordat je andere oefeningen bent gaan leren, of door dat het saai werd, lukt het nu ineens niet meer...
    En nog lastiger puntje: die taak is er 1 uit je level-examen....

Ik heb dat met extreme friendly... sinds ik dat een tijd niet gedaan heb, maar wel vaak sideways towards oefende, komt hij met de extreme friendly met zijn ass naar me toe. Niet zo handig dus

Wie heeft ook zulke ervaringen?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Re: Wat ging eerst WEL goed en nu niet meer?

Ja, ik had het met de 9 step back up. Nadat ik m'n level 1 gefilmd had, heb ik me vooral bezig gehouden met het grondwerk van level 2, niet echt met het rijden(idg niet de 9 step backup ). Bij het filmen van level 1 ging de 9 step back up al niet zo geweldig, maar daarna ging die nog veel beroerder. Maar na even oefenen(it takes never longer than two day's ) gaat ie wel beter dan ooit te voor

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

ik heb meestal het omgekeerde...
    als het eerst niet lukt en ik het niet doe een tijd lang en het dan nog eens doe lukt het ineens wel ?? Ik snap er danniks van maar ben gewoon maar blij met het resultaat.
    Lijkt me idd wel lastig als je denkt dat iets goed gaat en je paard gaat er ineens hele andere dingen bij bedenken hahaa.....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid mandy's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Dat omgekeerde komt inderdaad ook nogal eens voor. Wel heel handig natuurlijk daar niet van. Wat nu spontaan niet meer goed gaat is ook de extreme friendly. Eerst had taffy daar geen problemen mee, maar nu gaat ze uit zichzelf de andere games spelen zeg maar. Sta je daar met je life down gapend de stick rond te bewegen,gaat zij achterwaarts of denkt ze dat ze gaat circelen. Wel makkelijk te corrigeren, daar niet van, maar toch. Miscommunicatie.
    Wat eerst ook goed ging en nu niet meer is sideways without a fence. Heb ik ook al heel lang niet meer geoefend, dus daar moet ook aan gewerkt worden.
    ride like the wind

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik heb het met de yoyo-game. Eerst was ze er best heel snappy op en na een tijdje niet meer. Alsof ze wacht to het echt vervelend wordt ofzoiets.
    Heeft iemand ideeen over wat ik misschien verkeerd doe ofzo?
    Met andere dingen wordt ze eigenlijk alleen maar snappy-er. Driving en porcupine zijn ook vrij licht. Circling gaat goed, sideways en squeeze ook. Alleen met yoyo moet ik vaak mn fases opvoeren tot fase drie. Ik zit nu in level 1, ik ben in februari begonnen.
    Ook heb ik vaak dat ik sta te friendly-en en als ik dan een oefening wil gaan doen begrijpt ze niet goed dat ik wil dat ze gaat lopen. En als ze het dan eindelijk begrijpt is ze ineens in paniek.
    Sta ik tegen haar hals te tikken, dat kan haar niet schelen. Totdat ze ineens de link legt, dan schrikt ze zich rot. Na een oefening gaat de friendly ook weer heel slecht.
    Misschien is mijn life-up en life-down niet duidelijk genoeg. Hoe kan ik dat testen?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Ik denk inderdaad dat dat duidelijker kan, aan wat je zo beschrijft. Probeer echt een slappe ouwe vriendelijke dweil op gummiebenen te zijn als je friendly doet, en pak jezelf bijeen, ga rechtop staan en wordt goed alert en wakker VOORDAT je begint iets te vragen. Ook al is reageert ze dan de eerste keren nog wat paniekerig; ze zal je makkelijker leren lezen als je het in het begin zo overdreven doet. Gaap, zucht of bries terwijl je friendly doet, het zal je helpen zacht te zijn in je lijf.

En verbeeld je dat je een forse kruiwagen moet gaan duwen of iets zwaars optillen voordat je iets vraagt aan je paard, dan heb je lekker de spieren "aanstaan". Succes!

May the horse be with you!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

ik merkte vandaag dat de sideways niet zo lekker ging met rijden. Doordat ze zo'n go-horse is en slecht stopt vanuit draf en galop liet ik haar elke keer achterwaarts gaan als ze eenmaal na veel moeite stilstond. Maar vandaag probeerde ik sideways zonder hek vanaf haar rug toen we eenmaal stilstonden en nu liep ze dus automatisch achterwaarts omdat ik mn teugels opnam. FOUT!!! don't make assumptions... lastig hoor.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Dat heb ik met de 9step backup. Het ging super, heel licht. Maar toen ik ineens ook bochtjes achteruit wilde oefenen, snapte hij me niet meer... Nu kan hij zich afsluiten als ik hem achterwaards vraag. Dan loopt hij door de druk of gaat zijwaards. Als ik even afstap en porcupine zone 1 doe, dan gaat het meestal wel beter, al is het niet zo makkelijk meer als eerst. Zonde!!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Ik heb eigenlijk altijd wel dingen die eerst goed gaan, dan weer minder en dan weer anders beter (hopelijk). Tis toch vaak dat je een bepaalde oefening beter wilt krijgen op een bepaald punt (snelheid, lichtheid, precisie), en dan worden andere punten van die oefening weer even wat minder. En zo bouw je voort en voort en ooit heb je een allround badeendje!

May the horse be with you!

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Ik ben vorige week op trektocht geweest, dus een week bijna geen echt puur Parelli geoefend, en gisteren weer wel wat grondwerk. AMAI!!! Alles ging super, bij de circling send sprong ze echt voor het eerst op haar achterbenen, heeft ze nog nooit gedaan. De yoyo ging supersnappy, wat normaal altijd een probleem is. Alleen het wijken van de achterhand snapte ze niet goed meer (raar...) ze wou de hele tijd zijwaarts. Shiiiiiit ik zie mijn Shiva graag .

Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ja, ik ken dat ook wel. Mijn pony is 2 en een halve maand uit de running geweest en ik kon dus weinig oefenen en spelen met hem, door een hoefblessure. Toen ik weer wat dingen kon gaan oppikken was hij ineens helemaal vergeten hoe bepaalde dingen ook al weer gingen. Het grappige was dat hij de spelletjes kwijt was die hij net even wat minder vond (circling en yoyo), erg toevallig, haha
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Shakira heeft sinds een week ongeveer dat ik haar achterbenen niet meer mag oppaken, echt heel raar...

wie heeft er een oplossing voor? een paar weken geleden ging het nog zonder moeite, en opeens van de een op andere dag dus niet meer....

help

groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

Amy was altijd een kei in extreme friendly. Nu vindt ze het ineens veiliger als ze haar neus onder mijn oksel doet (en da's lastig extremen!), sta ik daar een beetje knullig met m'n stok omhoog, omdat er een paard onderdoorsteekt

bij Morrie verschilt het met de dag, wat hij de ene dag heel erg goed oet, is ie de volgende dag "vergeten"...... de dag erop kan ie het "ineens" weer wel.Ik houd het erop dat hij zoveel nieuwe dingen leert dat ie het allemaal eerst op een rijtje moet krijgen. Hij krijgt ook een aantal dagen per week "Parelli-vrij" om te verwerken...... denkt ie, maar hij wordt wel op de Parelli-manier opgehaald en weggebracht van/naar de wei en benaderd met poetsen enzo

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door haflingergek
    Shakira heeft sinds een week ongeveer dat ik haar achterbenen niet meer mag oppaken, echt heel raar...

wie heeft er een oplossing voor? een paar weken geleden ging het nog zonder moeite, en opeens van de een op andere dag dus niet meer....

help

groetjes Elianne
    Heb je haar hoeven al goed laten nakijken?

Shafai wilde namelijk geen achtervoeten optillen omdat hij pijn had in zijn voorvoeten. En dan niet duidelijk zichtbare pijn (kreupel) maar gewoon doordat de hoeven een ongezonde vorm hadden.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten