Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Iemand ervaring met Easywalkers kunststof beslag?

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Iemand ervaring met Easywalkers kunststof beslag?

Ik denk erover om mijn merrie kunststof beslag te geven, de Easywalkers. Verhaal eromheen klinkt goed, maar ik mis "ervaringsdeskundigen", het is altijd handig om eens te horen hoe een ander iets ervaren heeft.

Zijn er hier mensen die dit beslag hebben (gehad)?
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Re: Iemand ervaring met Easywalkers kunststof beslag?

Over kunststof beslag staat er wel wat te lezen op http://www.hoefnatuurlijk.nl misschien eens een kijkje gaan nemen....
    "Dromen komen uit..."

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Dat heb ik al gezien Liesbet, ik had gehoopt dat er hier iemand op het forum was die er ervaring mee had . En ik ben geen hoefnatuurlijk.nl fan.

Ik heb er geen ervaring mee.
    Als ik zo lees wat het inhoud, lijkt het me beter dan ijzerbeslag. Ik weet dat jij met dat besla-dilemma zit met je races en zo, maar het blijft wel beslag, en het wordt in de witte lijn genageld...

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Trea, ik heb geen enkele moeite met beslag, en voor het racen maakt het niet uit: het is voor een merrie van 19 jaar . Maar omdat het paard ouder wordt en licht artrose heeft, en dit beslag ook de straal wat meer stimuleert, leek het me de moeite waard om eens te proberen. Mijn merrie heeft gewoon echt bescherming nodig aangezien ik praktisch altijd op een verharde drafbaan train, daarom wou ik dit eens proberen .

O, nou in dat geval. 'T is vrij nieuw hè? Ben benieuwd of er al mensen zijn met ervaring. Misschien kent Klaas Feuth wel mensen, hij verkoopt ze tenslotte

Het schijnt in duitsland al langer en meer gebruikt te worden, maar meer kan ik je er helaas ook niet over vertellen.

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

In ieder geval bedankt voor het meedenken! Ik heb prettig mailcontact gehad met stadgenoot Bram de Langen, hij verkoopt ze ook. Zit nog een hele "montagehandleiding" bij .

Nou ja, misschien kan ik over een poosje hier mijn eigen ervaringen neerzetten.

had paardnatuurlijk niet een stuk over een ijzerloze draver die ook concoursen reed? misschien ook eens de moeite waard om te informeren?

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Easywalkers weet ik niks van, maar er is wel een hoefsmid die op marktplaats adverteert met kunststof beslag genaamd Hippotech. Hij geeft een hele uitleg op zijn site http://www.hoefsmederijmeijer.nl/ , misschien heb je daar wat aan.

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Eline, ik heb regelmatig contact met de eigenaar van die draver (sterker nog, hij is de fokker van de moeder van mijn veulen en het betreffende paard heeft dezelfde vader als mijn veulen) maar samen zijn we tot de conclusie gekomen dat zijn omstandigheden (trainen in het bos) niet te vergelijken zijn met mijn omstandigheden (trainen op een verharde baan).

Lon, bedankt! Is nota bene de zoon van mijn oude hoefsmid uit de tijd dat mijn merrie nog wedstrijden liep

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Graag gedaan! Mocht je dat beslag gaan proberen dan wil ik graag weten hoe het bevalt. Mijn paard heeft nu ijzers met zooltjes en siliconen op advies van de dierenarts en wat ik van de site van hoefsmid Meijer begreep is dat dat kunststof beslag een goeie vervanger is daarvoor.

In de endurance zijn er nu een paar die met kunststof beslag aan het rijden zijn.
    2 met Easywalkers (waarvan 1 nu klasse III rijdt), iemand met Hippotech en weer iemand anders met Trotters en Hippoflex.
    Bij hen bevalt het allemaal goed. Welk soort beslag je het beste kunt nemen hangt van de hoeven van je paard af. De kunststof 'ijzers' verschillen nl nogal per merk en ze passen dus ook niet zomaar onder elke hoef.

Paarden die heel erg op de toon van de hoef landen wordt het een duur verhaal, dan slijt het beslag heel erg hard en kun je ze na 4 weken gaan vervangen. Dat is de ervaring van iemand met een IJslander die de Easywalkers ook heeft geprobeerd. Dat paard loopt nu op draversijzers.

Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Bedankt voor je input DjiBo! Ik zal eens wat uitproberen, het slijten van de toon (goed dat je dat noemt) is nou net een probleem, mijn merrie maait licht en slijt voor de buitenkant toon altijd als eerste weg. Maar ik rij geen tientallen kilometers per dag, zoals endurance ruiters wel doen, dus even proberen maar.

Mijn merrie is een draver en staat nu op lichte, dunne draverijzers. Straal raakt netjes de grond, geen lippen aan het ijzer en aangezien mijn man zelf beslaat wordt ze ook vaak gedaan. Ik zal Bram deze week eens mailen voor een eerste proefsetje, en zal hier mijn ervaringen neer zetten.

Hoi Promptertje,

Ik snap wat jij bedoelt. Dat deed mijn draver hetzelfde. Die scheve slijtage geeft niet eens zo'n groot probleem bij het kunststofbeslag. Rex van Nina (ken jij misschien wel van het draversforum) deed dat eerst ook, maar dat ging niet ten koste van het beslag.
    Wat ik bedoel is dat de IJslander in kwestie eerst de toon van de hoef op de grond zet waardoor dat extreem sleet. Of te wel steken met de voorbenen ipv netjes neerzetten.
    Vraag Bram er maar naar, die heeft de IJslander beslagen

Zelf denk ik erover om mijn huidige paard (arabier) ook op kunststof te laten zetten door Bram. Hij heeft altijd zonder beslag gelopen maar is nu heel gevoelig op stenige paden.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten