Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Hebben al deze vage klachten met elkaar te maken?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Hebben al deze vage klachten met elkaar te maken?

Jac heeft last van allemaal vage klachten, waarvan ik denk dat ze met elkaar te maken hebben...
    Ik ben benieuwd wat jullie hiervan zeggen;

Hij doet veel, kleine plasjes, waar vrij veel druk achter lijkt te staan...
    Zijn achter-kontspieren/bovenbeenspieren ( zegmaar de spier die de quarter extra heeft) ontwikkelen niet goed, zijn rugspieren en zijkant-kontspieren wel gewoon normaal...
    Met rijden zakt hij af en toe gewoon door één van zijn benen heen, of struikelt hij doordat eén van zijn benen niet meekomt.
    Met galop vooral, met andere gangen ook wel een beetje, loopt hij erg hard, hij lijkt in galop vooral echt een beetje te vluchten...
    Hij reageert niet pijnlijk op druk langs de ruggenwervel, maar zijn staart lijkt slapper dan normaal. Hiermee bedoel ik dat hij minder dan normaal reageert als je zijn staart alle kanten op trekt.

Wij zelf denken aan een afgeknelde zenuw o.i.d onder in de rug...
    Maar kan het plassen daar ook mee te maken hebben? En de slappe, verzetloze staart??

Ik ga er binnenkort een fysiotherapeut bij vragen hoor, maar ik was benieuwd of jullie toevallig al een idee hebben..?

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Hebben al deze vage klachten met elkaar te maken?

Kan je zijn staart gewoon zo slap optillen? Voel je dan helemaal geen tegendruk?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Nee je voelt heel weinig tegendruk.
    Je kan hem zo alle kanten op slingeren, alleen als je er echt heel hard aan gaat hangen en als je hem helemaal naar boven drukt geeft hij aan dat hij dat niet fijn vind...

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik zou voor een osteopathe kiezen. http://www.osteopathiepaard.nl/, Marielle is een hele goeie, ze heeft Linde van een hele nare rugblessure af geholpen.
    Ga niet verder zelf dokteren, dit klinkt echt te serieus...
    Succes ermee!
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Dit zou ik idd goed na laten kijken, want dat is niet normaal!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ben het met de rest eens!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Lijkt zeker met elkaar samen te kunnen hangen hoor! Het zou goed kunnen dat er toch iets scheef zit in zijn rug. Goed dat je er aan dacht die vage dingen eens naast elkaar te leggen en dan óp te tellen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik zat nu inderdaad ook ergens aan te denken in de rug. Het rare is dat het zo wisselt. Vandaag bijvoorbeeld was hij weer veel rustiger met rijden, is hij maar één keer weg gezakt achter ( zou natuurlijk sowieso niet moeten) en heeft hij normaal geplast.
    Ik ga er toch nog iemand naar laten kijken hoor! Maar ik was even benieuwd of jullie een idee hebben hoe dan het plassen en iets in de rug met elkaar te maken kunnen hebben...?
    Die rare korte plasjes zou dan toch iets in de blaas moeten zijn?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Wat voor een dame en sire heeft jac? klinkt mij nl ook wat als een kleine hypp aanval.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Tabasco Tari is vader...

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Heeft te maken met de kaliumhuishouding, tijdens een HYPP aanval er is dan teveel Kalium in het bloed. Maar daar heeft dan het hele lichaam last van, en niet alleen de achterste helft. Er is een hengst geweest Impressive, die had het, en heeft het doorgegeven aan zijn kinderen en hun kinderen, maar ze hebben het niet allemaal, en je kan ze erop testen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Volgens mij zit er geen impressive in dus het zal dan geen hypp zijn maar hij kan natuurlijk ook door de pijn toen hij zo'n last van zijn benen had zichzelf vastgezet hebben in de rug mijn kreupele quarter had dat ook ik ben nu met haar onder behandeling van Rodinde Hoogenraad
    ( http://www.paardenkliniekvinkega.nl/ ) en die heeft haar echt verschrikkelijk goed behandeld alles zat werkelijk vast zowel nek,rug als bekken

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

@ deEf: het verhaal van het plassen lijkt erg veel op dat van een paard van een klant van ons, een ruin van (toen) 8 jaar. ook dit paard plaste alleen maar kleine hoeveelheden en ging daar dan altijd moeizaam bij staan. hij is er voor onderzocht, en bleek een soort bezinksel in de blaas te hebben (zichtbaar op de rontgenfoto's), maar geen blaasgruis of -stenen. er is uiteindelijk niets aan gedaan en het heeft hem verder niet in zijn normale functioneren belemmerd.
    die slappe staarttonus echter, zou wel iets te maken kunnen hebben met ataxtie. ook omdat je schrijft dat je paard nog wel eens door zijn achterbenen zakt, lijkt me het de moeite waard hem daar eens op te laten nakijken.
    mijn paard heeft een mening.

Nou moe! deEF, ik ben benieuwd wat hier uit komt. Het zou toch fantastisch zijn als je zomaar iets kon vinden wat zijn klachten veroorzaakt (en dan iets waar met een kleine aanpassing iets aan te doen is zodat ie weer een helemaal normaal paard wordt!)

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Hetgeen wat je over de staart en achterbenen zegt enzo klinkt mij eerlijk gezegd als athaxie in de oren. Zou ik zeker eens goed na laten kijken!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten