Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 54 van de 54

Topic: Vaak lage hoofd/halshouding

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re:Vaak lage hoofd/halshouding

Wat kwam er uit het onderzoek op insulineresitentie?
    Zou het kunnen dat ze toch wat gevoelig is op de voorhoeven en dat ze daarom haar rug vastzet?

Met pensioen lijkt me nou niet de eerste optie, wat er ook aan de hand moge zijn. De meeste aandoeningen gedijen toch beter bij rustige beweging. En jij werkt toch niet hard met haar? Vooral fietsen, wandelen, grondwerk, als ik het goed begrepen heb?

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ze leek niet insulineresistent, maar het onderzoek is niet 100% betrouwbaar. Al zouden daar veel kenmerken wel bij passen. Ook gezien ze nogal opgeblazen toont vaak. Daarnaast voer ik al jaren sober, dus mogelijk helpt dat ook niet mee aan een duidelijke uitslag.
    Filmpje is rond dezelfde datum gemaakt als deze foto.

De dierenarts gaf aan gevoeligheid op voorvoeten. (Als je haar ijzers eronderuit haalt kan ze niet eens meer stappen ). Ze kwam met stapjes van misschien 20cm vooruit. Daardoor een andere belasting van het lijf, gevoelige schouder, etc.

1x per week gaan we de weg op met de fiets, dat vinden we beiden leuk. Gaat de ene keer beter dan de andere keer, maar ik pas me gewoon aan bij wat ze aangeeft. En laatste tijd gaat het eigenlijk prima. Vaak km of 6 draf en km of 5 stap totaal.
    Grondwerk doen we niet meer. Nou ja, behalve grote cirkels om te bewegen. Soms wat lange lijnen, stick to me, touch it. Maar zeer beperkt, want ik laat haar geen krappe actieve wendingen meer lopen. Dus je bent wel aardig beperkt. En die cirkels wil ik groot houden, maar dat is saai. Alleen de beweging heeft ze wel nodig. Momenteel krijgt ze toch wel 5-6x per week beweging om haar op gewicht te houden.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Tja als die voorhoeven constant zo gevoelig zijn (dat ze niet eens meer kan stappen zonder ijzers), dan zou ik het toch in eerste instantie dáár in zoeken. Wat natuurlijk niet wegneemt dat ze door het ontlasten van haar voorhoeven, haar hele lijf anders is gaan gebruiken en daar ook problemen van kan hebben.

Aan die voorhoeven doe je zo te lezen eigenlijk al alles wat je zou kunnen doen (sober voeren, gewicht op peil houden, regelmatig bewegen) dus dan kun je nog denken aan het onderhouden van de rest van het lijf dmv een osteopaat, chiropractor, fysiotherepeut, masseur... Misschien is dat dan wel iets wat je regelmatig zult moeten laten doen, ik weet het niet.
    Maar ik denk dat ik het als eerste in die hoek zou zoeken: een bewegingsdeskundoloog.

Je beweegt haar 5-6 keer per week zeg je, waarvan 1 x met de fiets, en verder doe je weinig grondwerk. Wat doe je dan al die keren dat je niet fietst?

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

In de bak. Opwarmen met een soort van stick to me, en verder dus vooral een soort van longeren. Grote cirkels maken. Dus je kunt het grondwerk noemen, maar ik noem het niet echt zo omdat het wel vooral verplicht bewegen is. Change of direction meestal in stap.
    Ik probeer het wel leuker/interessanter te maken met bijvoorbeeld touch it/point to point. Maar het blijft wel beperkt.
    Sinds een poosje probeer ik weer regelmatig te gymmen, maar dat is een paar minuten.
    En dan soms bijvoorbeeld op de lange lijnen uitstappen in de bak.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

OK duidelijk.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Dyonne
    Thermografie heb ik nu contact met Hans. Dit is namelijk weleens door iemand in opleiding gedaan. Helaas bleef het daar erg vaag mee.. Eigenlijk kwam er geen echt nieuws. Mogelijk met zijn apparatuur wel. Maar ja, is wel weer 150 euro.
    probeer cindy eens zit vlg ij bij jou in de buurt
    http://www.paarden-thermografie.nl/overmij.html
    zij is rustig neemt de tijd en kijkt ook verder dan haar neus lang is.

En dan zijn er nog mensen die het onzin vinden en gewoon een luie pony zien.
    Nu ben ik wel zeker dat ze niet lui is.
    Ik geloof niet er in dat paarden/pony's die lui zijn. Er zit altijd iets achter Maar ik begrijp je opmerking wel hoor
    ik hoor deze tekst dagelijks terwijl je wel degelijk dingen ziet die aanwijzingen geven op dat er iets speelt. Enuh zoals je hier leest zijn er meer mensen die iets denken te zien aan de hand van het filmpje. Je ziet echt geen spoken hoor. T is alleen even een zoek puntje van waar nu beginnen met zoeken zodat je ook het juiste pad kan gaan bewandelen.

De opmerking die Marja gaf nav jou verhaal van het zeer gevoelig zijn van de voorhoeven is denk ik nog niet zo verkeerd. Als je nl regelmatig of veel pijn hebt in je voeten ga je, je lichaam anders bewegen. Je gaat compenseren, als je dit gedurende een langere tijd doet krijg je problemen. Maar deze problemen kunnen heel vaag zijn. En elk paard reageert weer anders dus is het voor een DA moeilijk te zeggen van dat is het, daar zit het probleem. Een osteopaat, cranio, fysio etc die kunnen vaak net even iets meer omdat ze vaker met "vage" klachten te maken krijgen en deze hebben kunnen oplossen met hun specifieke technieken. En daardoor dingen met elkaar kunnen koppelen en er een stap in de goede richting gemaakt kan worden.
    Duimen dat Steffie kan komen.

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Cindy is hier geweest.
    Maar helaas gaf dat geen duidelijk beeld.

Andere opties ga ik nog eens over nadenken welke stap de eerste wordt.
    Als Steffi kan komen lijkt dat mij wel wat. Zij is ook chiropracter en gewoon dierenarts. Dat vind ik zelf erg fijn.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Volgens mij is elke chiropractor ook dierenarts...
    toch?
    Maar idd wel een fijne combi, die heb ik hier in Duitsland nu ook, en ze werkt ook nog met homeopathie en acupunctuur! Maar goed, daar heb jij niks aan natuurlijk, beetje ver weg.

Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Ja, ik weet niet. Je hebt ook FES en nog een andere organisatie, alleen die website werkt niet erg..

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten