Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Is er behoefte aan een online begeleide studiegroep?

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Is er behoefte aan een online begeleide studiegroep?

Ik heb een idee maar weet helemaal niet in hoeverre er behoefte is aan zoiets.

Mijn idee is om eens per twee weken een online sessie te organiseren waar er een bepaald thema wordt besproken.
    Dit kan dus gaan over patterns, hoe zorg ik voor een goede warming up, veilig buiten rijden, horsenality, trailerladen etc.

Door middel van een skype conference call kan iedereen die dat wil zich aansluiten bij de groep en kunnen we van en met elkaar leren. Voor specifieke vragen kunnen we filmpjes op youtube gebruiken en ik kan het thema voorbereiden en iedereen interessante links doorsturen van verwante video's of artikelen.

Het voordeel van deze opzet is dat je lekker thuis kunt blijven maar niet in slaap valt met een dvdtje aan. Ook zullen de kosten beperkt zijn doordat ik niet weg hoef en het maximaal 1,5 uur duurt.

Graag zou ik de voors en tegens horen van zo'n project en ook of jullie interesse hebben hierin. Het zou eventueel ook nog 1 op 1 een half uur kunnen om persoonlijke issues te bespreken. Vooral voor mensen die weinig te besteden hebben maar toch graag wat coaching zouden krijgen is dit een optie.

Laat van jullie horen
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    43

Re:Is er behoefte aan een online begeleide studiegroep?

Met meerdere personen? En wat als 1 persoon nou een vraag heeft die lang duurt? Dan heeft een ander misschien betaald en komt amper aan de buurt?

Hoe zou je dat bij houden?

Verder wel leuk plan, ik denk dat ik het wel zou doen
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.

Actief Forumlid Eefje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2009
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    90

Het zou voor mij heel erg afhangen van de onderwerpen en het niveau.
    Ik denk dat de waarde van zo'n concept kan zitten in een stukje persoonlijke begeleiding, antwoorden op vragen en advies nav filmpjes.

je zou bijvoorbeeld een week van tevoren een thema bekend kunnen maken (evt met kort inleidend verhaaltje) waar iedereen dan een week mee aan de gang kan. Na die week kan iedereen filmpjes op youtube zetten en zou je dmv skype het onderwerp wat uit kunnen diepen en gezamelijk de punten waar mensen tegenaan lopen kunnen analyseren en tips kunnen geven. Zo kan iedereen op eigen niveau met een thema aan de slag.

Ik zou het een pluspunt vinden als je naar aanleiding van het thema kan aanhaken of afhaken per sessie, aangezien niet voor iedereen alle thema's interessant zijn. Zo is de een nog lang niet toe aan flying changes, en hebben sommige mensen veel behoefte aan trailerlaad tips en anderen niet.
    www.eenehorsemanship.nl
    Lessen Natural Horsemanship omgeving Twente

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    41

Ik ben het eens met Eef, al blijft het leerzaam om van alles wat mee te krijgen. Maar bijvoorbeeld inderdaad keuze op niveau of diverse groepjes waar je bij kunt aansluiten zou erg tof zijn.
    Zeker als je kunt kiezen, zodat het niet een vaste verplichting is, voor als je eens niet kunt of zin hebt bijv. Uiteraard wel bijv. een dag van te voren aangeven, zodat jij niet straks voor 1 iemand 1.5 uur thuis moet zitten, lijkt me ook niet zo rendabel dan.

Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Super idee!

Ik doe mee!

Zou je die cursus Horsenalities ook via Skype kunnen geven? Dat lijkt me ook erg interessant? Of misschien wil Hanneke wel Skype aanzetten tijdens de cursus zodat ik mee kan luisteren

Actief Forumlid Trees's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2010
    Dagboek Berichten
    2

Een goed plan als je inderdaad per onderwerp kan besluiten mee te doen of niet!
    Be pleased, not satisfied.

Daar heb ik wel interesse in ! Ben wel een beginner/zoekende. Ook ligt het aan de kosten?

Hey Anna,

ik vind het een leuk idee. Jij bent ook zo vernieuwend
    Wat ik voor mezelf bijv el graag zou willen is dat ik filmpjes zou kunnen uploaden die jij kan bekijken en waar je commentaar op kan geven. Tuurlijk leer je ook van het bespreken van thema's etc. maar ik heb zelf (nu) m.n. behoefte aan persoonlijke begeleiding/ commentaar, want dan kom ik weer verder met mijn jongens. Misschien kan dat zo ondervangen worden.

ik vind thema's een leuk idee, misschien kun je dan een soort van inschrijvingssysteem maken.

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela

Zou je die cursus Horsenalities ook via Skype kunnen geven? Dat lijkt me ook erg interessant? Of misschien wil Hanneke wel Skype aanzetten tijdens de cursus zodat ik mee kan luisteren
    Kan gerust

Ik denk dat ik met de rest meega, en het wellicht teveel wordt om dit als vaste verplichte wekelijkse avond in te plannen. Maar mocht het per onderwerp zijn en je kunt al of niet aansluiten lijkt het me wel wat.
    Ik geef alleen wel de voorkeur aan een real live cursus, ook vanwege het sociale aspect. Als ik bij het paard ben, ben ik al in mijn eentje met zo'n oranje stick aan het klungelen, dan is het bij een cursus juist zo leuk om even koffie te drinken en bij te praten met andere stick bezitters.
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Leuk idee!

May the horse be with you!

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Eefje
    Het zou voor mij heel erg afhangen van de onderwerpen en het niveau.
    Ik denk dat de waarde van zo'n concept kan zitten in een stukje persoonlijke begeleiding, antwoorden op vragen en advies nav filmpjes.

je zou bijvoorbeeld een week van tevoren een thema bekend kunnen maken (evt met kort inleidend verhaaltje) waar iedereen dan een week mee aan de gang kan. Na die week kan iedereen filmpjes op youtube zetten en zou je dmv skype het onderwerp wat uit kunnen diepen en gezamelijk de punten waar mensen tegenaan lopen kunnen analyseren en tips kunnen geven. Zo kan iedereen op eigen niveau met een thema aan de slag.

Ik zou het een pluspunt vinden als je naar aanleiding van het thema kan aanhaken of afhaken per sessie, aangezien niet voor iedereen alle thema's interessant zijn. Zo is de een nog lang niet toe aan flying changes, en hebben sommige mensen veel behoefte aan trailerlaad tips en anderen niet.
    Super goede ideeen Eef! Bedankt.
    Ik laat het inderdaad vrijblijvend per thema dus je zit nergens aan vast!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Edfaulan
    Hey Anna,

ik vind het een leuk idee. Jij bent ook zo vernieuwend
    Wat ik voor mezelf bijv el graag zou willen is dat ik filmpjes zou kunnen uploaden die jij kan bekijken en waar je commentaar op kan geven. Tuurlijk leer je ook van het bespreken van thema's etc. maar ik heb zelf (nu) m.n. behoefte aan persoonlijke begeleiding/ commentaar, want dan kom ik weer verder met mijn jongens. Misschien kan dat zo ondervangen worden.

ik vind thema's een leuk idee, misschien kun je dan een soort van inschrijvingssysteem maken.
    Hoi Malu,

Video coaching is ook een goed idee, daar had ik nog niet aan gedacht maar het is me ook nog nooit gevraag. Meestal doe ik dit voor studenten van mij gratis omdat ik progressie en toewijding erg waardeer en toejuich

Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Leeftijd
    39
    Dagboek Berichten
    10

Ik sluit me aan bij de rest. Eef heeft het goed verwoord
    Ik zou best aan bepaalde thema's mee willen doen. Maar dan wel met wat voorbereiding door een filmpje, dan praat je makkelijker over dingen. Verder zou ik een maximum aantal deelnemers aangeven, rond de 4 per keer? Anders wordt dat denk ik via skype wat chaotisch? (ik kan het mis hebben hoor, ik heb hier ook geen ervaring mee, uitproberen dus )
    En ik ben ook benieuwd hoeveel dit zou gaan kosten voor de deelnemers!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

ik zou naderhand ook een enquete houden onder de deelnemers (kan heel makkelijk via google-drive)

Ik ben erg benieuwd naar de uitwerking van dit nieuwe concept.

Bladwijzers

Forum Rechten