Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: Onze NH-dag Arnhem

Onze NH-dag Arnhem

Ik had me opgegeven voor Centered en Integraded riding. Maar we wilden alles zien en zouden dus om 7.00 uur vertrekken samen met een collega van de vereniging die Centered riding en paardentaal zou doen.
    We kwamen mooi op tijd aan maar helaas bleek ik nergens op de lijst te staan. Gelukkig konden we wel meedoen en mocht Ramoon de trailer uit en in de paddock. Ze hadden heel handig, een extra stroomdraad rondom de paddocks gezet en met mijn dame was dat geen overbodige luxe want geregeld stond ze buiten de paddock met de buren te kletsen.
    Eerst de centered riding les van Vanda Oosterhuis. Erg boeiend en ze kan goed uitleggen. Gelukkig werd de tent afgesloten want 20 mensen als gekker door elkaar heen te zien stappen moet toch erg lachwekkend zijn. Maar we hebben wel zin gekregen om een keer een weekend op onze vereniging te organiseren.
    Daarna gezocht waar ik mijn t-shirt kon ophalen maar niemand wist het en ik kon ook niemand met een shirt aan vinden. Ria heeft nog even op het houten paard gezeten en weer wat aanwijzingen gekregen. Hierna even taartjes bouwen en opeten en daarna richting de ring voor de paardentaal les van Janet Bos. Wat komt zij ook eerlijk over. Niet iemand die zichzelf graag hoort praten maar iemand die gewoon van de paarden geniet en andere dat ook wilt leren. Kijken en luisteren, afwachten en ontvangen. Ik wil zeker ook deze naam onthouden want haar manier van doen sprak me erg aan.
    Ook even bij de HIT-wei gekeken. De paarden waren inderdaad redelijk mager en hadden wat schaafplekken maar ik hoop dat ze eventuele stress toch snel kwijtraken en weer gaan groeien. Het idee ziet er goed uit. Alleen kan ik me voorstellen dat er paarden zijn die de etende paarden gaan lopen klieren. Mogelijk dat hier een aanpassing voor te vinden is.
    Een hele mooie video gezien van Wim Vonck? Zag er super uit, plezier en spel tussen mens en paard.
    Daarna gaan zadelen voor de Integraded cursus. Helaas een vrij grote groep wat lastiger werd doordat er een aantal mindere ruiters/paarden tussen zaten. Ik heb erg veel problemen met de stap. Aan een losse teugel is het goed maar zodra ik ze iets aanneem gaat ze hinkelpinkelen. Daar heb ik niet echt een oorzaak of oplossing voor gekregen. Gelukkig mochten we uiteindelijk aandraven en daar bleek ik dus precies op het verkleerde moment te drijven. Dat is echt een openbaring voor me . Maar gelukkig vrij eenvoudig af te leren (hoop ik). Ook moest ik minder ver uit het zadel, wat weer moeilijk te corrigeren is. In de wending moest ook mijn binnenbeen meer naar achteren en dat werkte! Nu kijken of dat morgen ook nog zo is. Ramoon ging pas lekker lopen nadat ze een keer geschrokken was voor een paard op de brug en het lijkt dan net of ze door die reactie iets loslaat zodat ze losser loopt.
    En nog even stiekem een stukje galop. Even lekker ontspannen
    Daarna met zijn allen op de volte stappen waarbij we een oefening kregen om je kleiner en groter te maken en dan het verschil in stapruimte te voelen. Daar had ik wat problemen mee omdat ik niet vrijuit kon stappen en dus ook niet echt kon oordelen.
    Daarna nog even bij de demo paardentaal en schrikparcours van Janet gekeken met een veulen en een jaarling. Zo zie je dat je niet pas bij de 3 jaar hoeft te beginnnen maar spelenderwijs al dingetje kunt doen en laten zien. Erg grappig was het om te zien dat het bonte veulen pas ergens langs ging toen hij zijn eigenaresse hoorde. Mooie reactie .

Re: Onze NH-dag Arnhem

Leuke dag gehad! Centered ridingworkshop was leuk, en ik kon de opmerkingen over ademhalen meteen 's middags toepassen in de integrated riding workshop. Toen we gingen draven begon Suus als een gek te draven, heel hard, beetje vluchtend soms. Ik dacht aan Vanda en kon heel snel bewust goed naar mijn buik ademeen. Dat was natuurlijk niet de oplossing, maar allicht helpt het Susan, dat voelde je wel. Goed op letten dus!

Birger's entree was echt spetterend, lekker sstevige muziek, knapperende show van Paul en hem. Dat paard Wim was onherkenbaar als je hem in 2002 in Munchen gezien had! Repect! Hij zag er zo relaxed en confident en lief uit! Zoals hij zoet stond te wiebelen met 4 voetjes op dat blok, schattig!

Integrated riding was eerst nogal wazig. Achterin stappoen was het devies, en dan pikte ze er af en toe iemand uit voorin. Daar verstond je als rijder dus niks van. Jammer, maar de 1 op 1 tips die je achterin kreeg van de helpers waren wel errug goed! Tips gekregen hoe ik Suus kan helpen beter linksom te draven. Zij diet dan schouders naar binnen en hoofd naar buiten. De vrouw die mij hielp zei: daarmee zal ze jouw linkerheup en schouder naar voren duwen. Als jij nou netjes in je kadertje blijft, dus schoiuders en heupen zoi houdt als de bedoeling voor linksom, dan zal ze daar zeker naar gaan zoeken en als ze die plek vindt, ben je weer in harmonie samen, dat beloont haar. EEn doe korte stuukjes, want ze moet er vertrouwen in krijgen, ze is wat onzeker (Ja lieve mensen, naast strointeigenwijs en reteslim is Susan ook behoorlijk onzeker!) Dat was echt leuk.

De komkommer en champagneglas oefening was erg grappig. Heel leuk om te voelen dat dat zo'n verschil maakt. Leuk om mee te oefenen naast het draven in 3 tempo's op mijn voorwaartse energie.

Al met al erg leuk, al was er zoveel te doen dat ik het gevoel had tijd tekort te komen, ik had ok nog even willen.... dit en dat en nog wel wat!

Leuk weer veel mensen even gesproken te hebben!

May the horse be with you!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Super dagje gehad!
    Heel veel forumleden gezien, waarvan ik nu de namen al grotendeels weer vergeten ben
    Het was soms iets TE gezellig druk bij mn standje, hierdoor heb ik van de demo's, workshops en lezingen vrijwel niets meegekregen. Ik heb tussen de hoofden door wat mooie dingetjes gezien van Birger, bij de ochtend en namiddag demo's was het iets rustiger en kon ik wat longeerwerk van John en Monya zien en een heel klein stukje van Wim's demo. (gelukkig heb ik nu ook zijn DVD dus kan thuis nog ff nagenieten)

Veel verkocht trouwens, had dat niet verwacht dus was iets te snel door mn voorraad heen. En die roze spulletjes waren wel heel populair zeg!

Volgend jaar toch maar een hele stand huren, want mn buurvrouw kwam nu een beetje in de verdrukking door al die mensen die een leuk kleurtje touwhalster wilden...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Die roze waren ook gewoon heel leuk!
    Ook al heb ik nu een blauwe haha. Ik heb hem gisterenavond meteen bij Walter gepast. Hij zit wel een beetje krap om de kaak nog, eens kijken wat ik daar aan kan doen.

Ik snap wel waarom het zo druk was bij jou Calippo, je verkoopt gewoon prima spul voor een redelijke prijs

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik vond het een hele geslaagde dag. Drukker dan verwacht en een hoop inspiratie opgedaan.
    Verder weer wat bekende en nieuwe gezichten gezien.
    De sfeer was in ieder geval super en ik kon het niet nalaten toch nog even een andere kleur touwhalster te halen bij Eveline (overigens blij dat ik de maat nog even geruild had voor een COB, want dat bleek de juiste keuze geweest te zijn)

Ik heb geprobeerd tussen alle hoofden door toch nog wat foto's te maken en heb alles hier even gedumpt.

Foto's NH Dag

Foto's kun je opslaan op je pc door erop te klikken met de rechtermuisknop en op te slaan naar harde schijf.
    Als er mensen zijn die bepaalde foto's in de hoogste resolutie en kwaliteit willen dan kan dat, stuur dan even een mailtje naar nienke@miu-nefer.nl met de foto nummers.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

O, ik had helemaal niet gehoord dat we achterin moesten rijden. Wat stom van me! Ik deed mee met IR op een klein koffievosje. Fabiola was niet echt voorwaards maar wel heel braaf. De workshop vond ik heel leuk, maar zou de volgende keer kiezen voor een veel kleinere groep. Het was een beetje vol in de bak en er was een heel groot verschil in niveau. Er waren mensen die voor de vijfde keer op een paard zaten en ook mensen die met een eigen paard al heel ver waren.

Op zich was ik blij dat Myra niet mee was, want die was echt gillend gek geworden in zo`n paddockje.
    Het was alleen wel jammer dat ik nu met een manege paard het grondwerk deed, want dat paard had ik twee minuten vast en toen moest ik hem met vier benen op die frisbees proberen te zetten. Dat was nogal een onmogelijke opgave, maar het was wel erg grappig dat hij ze constant wegschopte. De medewerker die met me meeliep had ook een beetje haast, waardoor ik helemaal geen tijd had om iets echt te proberen. Het was wel een ongelofelijk leuk paard, een grote zwart bonte ruin. De Tteam demo werdt ook met hem gedaan geloof ik. Tijdens de rondleiding liep hij ook steeds mee met de groep.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Allereerst petje af voor de organisatie! Las elders dat deze dag ruimschoots kan tippen aan menig betaald evenement, en daar ben ik het volledig mee eens!!
    Ook ik heb bèst genoten gister! Niet zozeer van Birger... ik vond hem niet grappig, weinig nieuws meldend en inderdaad niet zo heel erg 'leuk' met zijn paard...soort foute Pat cloon (Pat vertelt hetzelfde, maar beeldender en met meer humor ...VIND IK... )...sorry... Des te meer genoten van Anja! Geweldig om haar lichaamstaal te zien en superzoet inderdaad hoe dat grote kasteel zijn uiterste best voor haar deed en stond te wankelen op zijn kistje!!!
    Heb ook heel erg genoten van Wim... inderdaad verbaal niet de meest onderhoudende, maar wat hij liet zien vond ik des te indrukwekkender! Ben zelf erg voorstander van goed gymnastiseren van paarden en vond het daarom extra leuk om te zien, dat dit dus niet altijd op de 'normal' manier hoeft, maar best gecombineerd kan worden met een wat natuurlijkere manier van omgaan met je paard!
    En wb de stal (veel discussie in verschillende topics hier...) ...ik denk dat de voordelen ruimschoots opwegen tegen de (tijdelijke) nadelen!

Actief Forumlid Mara's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Een heel leuke en leerzame dag.
    Zo te lezen waren er veel forumleden, maar jammer dat ik er maar enkele heb ontmoet.
    Had graag Trea eens gesproken over haar Tinkers, ze was er wel hoorde ik.
    Ik vond het indrukwekkend wat Birger allemaal met zijn paardje kon,
    maar Anja met Wim vond ik eerlijk gezegd veel leuker om naar te kijken.
    Echt fijn samen spelen vond ik dat.
    Nou ja, ik heb veel info opgedaan, veel gezien en laat het even op mij inwerken.
    Centered riding vond ik een leuke workshop. Stof tot nadenken en oefenen, met Zachte ogen! Dit was voor mij een echte eye-opener.
    Hoe vaak zit ik niet ernstig en gespannen mijn best te doen op mijn tinker?
    Met vastgehouden adem? Pffff.
    Meer lachen en ontspanning , wie weet?
    En dat mooie groen/gele touwhalster, dat had ik eigenlijk toch moeten kopen, leuk hoor al die kleurtjes; word je hebberig van.
    Oja, ook het boek van Pat Parelli ( nederlands) kun je kopen.
    Weet iemand of de vertaling goed leesbaar en de moeite waard is?
    Groetjes,
    Yvonne

Ongemerkt hebben we toch een aantal dingen samen gedaan. Centered riding met MafHaf en Kokopelli. En met integraded dus ook met MafHaf. En Calippo heb ik natuurlijk ook gezien en zij mij ook, tenminste iig mijn paard. Ik stond aan het einde van de dag te wachten om iets te vragen, de kraam was nog steeds gezellig druk terwijl alle anderen al bijna thuis waren, en had mijn paard mee.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb het ook SUPER naar me zin gehad. Veel forumleden ontmoet, leuke demo's! Die van Birger vond ik toch wel het leukst. Gaaf paard, die Paul!
    Ik vond die Equilibre lachwekkend, en dat is niet erg als compliment bedoeld. Het paard deed presies waar hij zelf zin in had. Heel leuk, maar ik vraag me af wat ze met dr paard doet als ze ermee langs een 80km/h weg rijd en haar paard is van plan om over te steken. Maar ieder zn ding natuurlijk.
    De clickerdemo van Inge teblick vond ik in het begin wel aardig om te zien. Maar de combi clickeren-parelli zie ik niet echt zitten.
    Wim Vonck vond ik erg mooi om te zien, maar hij had het leuker kunnen presenteren, met wat meer uitleg. Hij vertelde dat het rijden met touwhalster op langere termijn voor rugproblemen kon zorgen. Naast me zaten 2 parelliers die helemaal beledigd waren haha...
    Ik vond de hit-stal echt geweldig. De paarden moeten gewoon even wennen, that's all. Tijdens de rondleiding bleek ook dat er echt veel zorg aan ze word besteed en ik weet zeker dat we volgend jaar een stel gelukkige manege paarden treffen.
    Na de Wim Vonck demo zijn we weer naar huis gegaan. Ik heb echt een super gezellige dag gehad en ben erg blij dat ik toch ben gekomen Complimenten voor de organisatie! Er was echt van alles wat te zien en heb me geen moment verveeld.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

hoe was de demo van claudia rosel gegaan?? ik ben zelf niet geweest was op een wedstrijd hier in de buurt aan het kijken en nu was ik benieuwd of daar ook pics van gemaakt zijn en hoe mensen dat hebben ervaren??
    groetjes fabske

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Ha dan heb ik dus met DendroFleur en Mafhaf Centered riding gedaan. Had nog geen tijd om een bandje bij Eveline op te halen, dat bandje is toch wel een perfect systeem hoor.

Ik weet niet of ik volgend jaar nog een workshop doe, enerzijds vondt ik het echt onwijs leuk, maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik ontzettend veel gemist heb. Was af en toe echt racen, of om een workshop te halen of om op tijd terug te zijn voor een demo. Door Birger kwamen we in het nauw voor de lunch dus tijdens Birger toch maar gaan eten, bleek later dat het eten tot 14.00 kon, had dus toch nog op mijn gemakkie naar zijn scheurwerk zonder optoming kunnen kijken.

Paardentaal vondt ik heel grappig om te doen. Alleen beetje plankenkoorts, had een hele rits met publiek whahaha hellup
    In het begin was ik teveel aan het luisteren hoe en wat ik moest doen waardoor mijn houding niet duidelijk genoeg was. Op een gegeven moment deed ik een live down, en een stap naar achteren. Het gouden moment hihi, daar kwam "mijn" paardje toch zo op me afgewandeld en bleef vanaf dat moment lekker aan me geplakt. Was dus erg leuk om te doen.

Kortom ik vondt het prima georganiseerd, heel veel te zien en te doen. En dan nog eens gratis intree, dus voor nog veel meer mensen bereikbaar. Want in deze dure tijden heeft het woord gratis wel een magische klank gekregen hoor
    www.crystal-carving.com

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door fabske
    hoe was de demo van claudia rosel gegaan?? ik ben zelf niet geweest was op een wedstrijd hier in de buurt aan het kijken en nu was ik benieuwd of daar ook pics van gemaakt zijn en hoe mensen dat hebben ervaren??
    groetjes fabske
    Ik heb haar alleen zien losrijden, en dat zag er heel goed uit.

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ik heb ook wel veel forumleden gezien, maar alleen Fam Eveline Maaike en Karianne gesproken. Ik had geen idee dat jij dat was met IR Dendrofleur! Achteraf wel grappig. Amon en Funnygirl heb ik wel gezien en DEef ook, maar ja ik ben er dan toch niet van om te zeggen; 'ja ik ben dus van dat forum, en jullie ook'. Heb nog wel even 'je' pony geaaid hoor, Brenda. Voor de duidelijkheid, een grote roze fleecetrui was ik.
    Mijn vriendin was mee en die heeft een pony die vroeger van Vanda Oosterhuis was, dus die heeft een tijdje met haar staan praten. Wat een leuk mens is dat zeg, ze wist nog precies welke pony het was en hoe oud hij nu is, terwijl het al 8 jaar geleden is dat hij werd verkocht.
    Het meisje dat naast Eveline stond deed aan telepatie met paarden en Bachbloesem therapie, dat was wel interessant. Ze kwam inderdaad een beetje in de verdrukking, maar aan de andere kant was er wel weer veel aanloop daardoor.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Hee, wat grappig dat je me gezien hebt! Klein meisje, met klein hondje en donkerroze trui...
    Ik kan me niet echt een grote roze fleecetrui herinneren.
    Iedereen heeft veel meer forumleden ontdekt dan ik!
    Misschien had ik toch meer met mijn bandje omhoog moeten lopen en met m'n neus boven andermans polsen moeten hangen. Ik was meer met de demo's bezig en met hond, die zich uiteindelijk nogal verveelde...
    DondroFleur, had jij een appaloosa mee? Die is me helemaal niet opgevallen!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten