Deze avond was ik naar Vive geweest toen ze op stal stond. Toen ik aankwam lopen stond ze vlas te eten. Niet op zoek naar plukjes hooi maar echt opzoek naar schoon vlas. Het was mij niet eerder opgevallen dat ze zo vlas at. Mogelijk heeft dit te maken met het schone vlas wat de SH vandaag in haar stal heeft gedaan? Wat zouden jullie in dit geval doen? Een stalgenootje zei dat azijn over de stalbedekking strooien misschien zou kunnen helpen.
Ook viel het mij en een stalgenootje op dat ze heel fanatiek aan haar liksteen likt. Ook niet een klein beetje maar echt veel, heel veel. Lichamelijk ziet ze er wel gewoon echt super uit. Zou het zijn dat ze bepaalde mineralen of vitamines mist? De laatste keer dat ik in Den Hoek met haar was zei de DA dat haar mineraal waarde ect. goed waren. Toen voerde ik het (bijna) het zelfde.
Nu voer ik haar enkel ander half plastic bekertje Bio-ron spelt s'avonds. Krijgt ze s'ochtends en s'avonds twee keer kuil en als ik wat met haar ga doen. Daarnaast staat ze de hele dag op het land.
Heeft iemand misschien tips of ideeën?
Jara
Bladwijzers