Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Kun je met een jaarling mee doen aan een gewone cursus?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Kun je met een jaarling mee doen aan een gewone cursus?

Zoals de titel al luid, ik heb een jaarling en wil graag mee doen aan een parelli cursus. Nu is de vraag alleen is dat verstandig. De cursus bestaat uit 50% grondwerk en 50% rijden. Het rijden slaan we dan gewoon over, opzich wel fijn dat het 50 % rijden ook bij zit want ze kan zich toch nog niet zo lang consentreren. Misschien krijg ik nu reacties van dat is zonde van je geld, dat is mijn probleem en parelli en de band met je paard gaat niet over geld, dat heeft er voor mij dus ook niks mee te maken. Of ik krijg reacties van dan haal je niet het maximale uit de cursus, ook dat weet ik en vind ik niet zo heel erg, als we er maar wel wat van opsteken.

ik ben zelf al met level 1 begonnen en ze kent de eerste 5 games. Zou een cursus level 1 afsluitend level 3 beginnend dan geschikt voor ons zijn?
    Helaas zijn er nog geen grondwerk cursussen anders deden we daar wel aan mee.

Een jaar wachten vind ik ook geen optie want ik kan aan haar merken dat ze zich gaat vervelen en dan gaat ze me steeds meer uittesten. En ook wordt er altijd gezegd dat je niet te lang in level 1 moet blijven steken, we zijn en nu bijna 3 maanden mee bezig dus vandaar dat ik wel eens een cursus wil.

groetjes Elianne
    The darkest hour is befor it get light!!!

Aangemeld
    Apr 2005

Re: Kun je met een jaarling mee doen aan een gewone cursus?

Even nog voor de duidelijkheid, er staat op de parelli agenda een cursus van 16,17 en 18 december, aan die cursus zou ik graag mee willen doen en tegen die tijd is shakira al 1 jaar en 9 maanden!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Hoi Elianne,

spijtig genoeg kan je met een jaarling niet deelnemen aan een Officiële Parelli cursus, je paard moet er voor ruitermak zijn...
    Wat je wel kan doen is eventueel een paard huren van de plaatselijke manege, vaak kan dit, maar dit moet je best even navragen bij het booking office dat deze cursus organiseerd.

met vriendelijke groeten,
    Kristien

Aangemeld
    Apr 2005

ik wil het rijgedeelte wel gewoon overslaan hoor. En een manegepaard vind ik geen optie want het gaat te slotte over mijn paard en mij en daar heeft dat manege paard niks mee te maken. Weet je zeker dat ik niet mee kan aan zo'n cursus?

groetjes

Misschien kan je beter een mailtje naar Eddy Modde sturen met deze vraag.

Aangemeld
    Apr 2005

ja els, dat heb ik ook gedaan inderdaad, maar ik krijg van hun altijd een vaag antwoordt terug dat wilde ik het graag aan jullie vragen.

Kristien waarom ben je er zo zeker van dat je paard ruitermak moet zijn? ik doe toch alleen het grondwerk gedeelte mee, dus zie ik geen problemen waarom het niet zou mogen.

groetjes Elianne

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door haflingergek
    ja els, dat heb ik ook gedaan inderdaad, maar ik krijg van hun altijd een vaag antwoordt terug dat wilde ik het graag aan jullie vragen.

Kristien waarom ben je er zo zeker van dat je paard ruitermak moet zijn? ik doe toch alleen het grondwerk gedeelte mee, dus zie ik geen problemen waarom het niet zou mogen.

groetjes Elianne
    Ik zal me even verduidelijken...

De intensiteit van een cursus is te zwaar voor een veulen, de aandachtsspanne is bij zo'n jong dier nog niet van die mate dat het een halve dag aandacht kan geven.

Om volle rendement van een cursus te kunnen krijgen moet je zo wel op de grond als in het zadel de vier savvy's leren.

Om veulens op te leren in het Parelli programma dien je zelf level 3 savvy te hebben; Dit valt totaal niet te rijmen met het volgen van een level 1 cursus met een veulen.

De beste raad die we kunnen geven is dat je je veulen nog even opzij zet en zo snel mogelijk met een ouder paard door de levels te gaan...

En euh... ik ben vrij zeker van deze info, omdat wij al dikke twee jaar een Parelli booking office runnen...

groetjes,
    Kristien

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Maar Eddy had het er toch over om speciaal een grondwerkcursus te gaan geven voor jonge paarden? Ik dacht zoiets gelezen te hebben op de site...

@K10: Nu weet ik welke Kristien jij bent , ik vroeg het me steeds al af maar nu weet ik het zeker. Op het tournament was ik samen met Carla en Alie die toen jouw Parellijas nog even hebben gepast... Sorry, niet boeiend verder maar het kwartje viel ineens
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Maar Eddy had het er toch over om speciaal een grondwerkcursus te gaan geven voor jonge paarden? Ik dacht zoiets gelezen te hebben op de site...

@K10: Nu weet ik welke Kristien jij bent , ik vroeg het me steeds al af maar nu weet ik het zeker. Op het tournament was ik samen met Carla en Alie die toen jouw Parellijas nog even hebben gepast... Sorry, niet boeiend verder maar het kwartje viel ineens
    Waar de mensen mij zoal aan herkennen hé!!! hahaha

Over die grondwerk cursus weet ik niets, daar kan ze best rechtstreeks contact met Eddy over opnemen.
    Er zijn wel jonge paarden cursussen geweest, maar bij deze was het de bedoeling dat Eddy ze al Ruitermak zou maken en dat de eigenaars aansluitend een partnershipcursus zouden meedoen.

groetjes,
    Kristien

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Misschien interessant voor mensen die ook alleen grondwerk willen doen:

Barbara (ex-parelli instructrice) komt een weekend in oktober lesgeven in Arnhem. Ik meen dat dit niet een volledige dagcursus gaat worden, maar een combi van halve dag cursus (groepsles) en halve dag prive-lessen. Omdat de planning nog niet vaststaat, is het mogelijk hier dus gedeeltelijk een les 'jonge-paarden' van te maken, desnoods in twee korte sessies verspreid over de dag.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten