Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 35

Topic: Mijn mooiste (leer)moment van EquiDay advanced

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Re:Mijn mooiste (leer)moment van EquiDay advanced

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Ik heb een stukje van Anne Muller gezien en was erg onder de indruk van hoe zij in staat was saaie informatie over je zit, om te toveren in een boeiend verhaal. Dat zou ik ook wel willen leren zeg! Zij had denk ik van alle demo's het saaiste onderwerp, en toch kon ze ieders aandacht een uur lang vasthouden.
    Oh, dat vond ik júist één van de interessantste demo's Ik denk veel publiek met mij, de tribune zat bijna vol en iedereen was enorm aandachtig aan het luisteren en kijken. Het punt voor veel mensen is (denk ik), dat je zoveel hóórt over een goede zit, houding, benen lang, bladiebla, maar het moeilijk is om dat makkelijk en 'tastbaar' uitgelegd te krijgen. Ik hoop dat de demo voor veel mensen een eye-opener was
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb echt zitten genieten van Walter . (Ik heb Sjo nauwelijks gezien en de lessen ook niet)

Aan het einde met die bruine vond ik de savvy er echt af spatten. De handigheid, het lezen van het paard, het wachten op groen licht en dan ook GAAN, de vanzelfsprekendheid eigenlijk. Het stuk met het klappen duurde lang, maar de verandering in het paard was (voor mij) mega-interessant.
    Ik begrijp dat mensen zijn gevallen over bepaalde dingen, maar de dingen die ik gezien heb vond ik erg goed. Hoe hij Sandra timede met Shanna bijv.
    Ik vond het wel een beetje jammer (en dit is niet persoonlijk tegenover Maaike), dat Maaike meedoet met zo'n demo en dan later vertelt dat ze eigenlijk al jaren niets met dit soort grondwerk doet en er ook nul interesse in heeft. Waarom vraag je dan niet iemand met een LB-i die hier wel fanatiek mee bezig is?

Anne Muller heb ik half gezien, maar vond ik niet zo boeiend, dus ben ik met allerlei standhouders gaan praten Ze vertelde wel super leuk en het is een leuk mens om naar te luisteren, maar ik heb het verhaal misschien al te vaak gehoord.

De clickerdemo vond ik leuk dat die er was. Het verhaal vond ik goed, maar ik denk voor veel mensen niet helemaal goed te volgen. Waarom moest ze eigenlijk zonder paard komen?
    Het paard (of eigenlijk het meisje) beeldde vervolgens een groot aantal negatieve vooroordelen van clickeren uit Ik had het leuker gevonden als ze iets meer gematigd was geweest en clickergebruik als hulpmiddel had laten zien. Nu was het erg anti-parelli. Dat zet in zo'n zaal natuurlijk al geen zoden aan de dijk , maar zeker niet als je dan op een aantal punten zo de plank misslaat op horsemanship gebied.

Roos was weer leuk om naar te kijken. Ik zag je ergens heel even zo'n blik krijgen van "de klok tikt" maar precies twee seconden erna zei je: "Ik loop nu weer even weg van de trailer, het gaat er niet om of hij er nu ingaat (of zoiets)".

Liesbeth vond ik erg leuk. Goed omgegaan met vragen (of meer terechtwijzigingen eigenlijk ) uit het publiek. Ik had heel even de neiging om te vragen of die dames misschien de clinic voort wilden zetten. Ze hadden duidelijk een grote boodschap aan het publiek

www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    (en zelfs het liedje meezingen ).
    Ik zag inderdaad de hele tijd je mond bewegen en vroeg me af of je nu de hele tijd tegen Shanna aan het kletsen was.
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    2

Ik had het al in het goedemorgentopic gezet maar hier ook nog maar eens.

demo 1 horsenality met Walter Gegenschatz
    Erg leuk! Duidelijk verschil in Sjo en Maaike toen ze meer playfull en uitdagend met Sjo aan de slag ging. Don't make me pick up my stick! Walter deed dat enorm duidelijk en Maaike deed dat iets minder overtuigend na maar alsnog met groots effect op Sjo. De expressie van Sjo veranderde echt enorm. Van verveeld naar oplettend. Ook al werd Sjo wat sceptisch over terugkomen omdat zijn go ineens wat groter was dan zijn whoa. Dat valt wel weer recht te trekken. Inspiratie alom voor mij!
    Shanna en Sandra ook erg leuk! Eye opener was vooral dat wanneer je buiging naar binnen wilt je je paard om iets heen kan laten gaan zodat hij daar omheen gaat buigen. Mooie verandering daarmee in Shanna. Sandra leek erg serieus(waarschijnlijk zenuwen?) en Shanna was een mooie spiegel door ook zeer serieus kijkend mee te doen.

Demo 2 Inge Theblick
    Geen touw aan vast te knopen Er werd me toch een hoop informatie in een zachte stem het publiek ingegooid!
    Inge leek me een hele lieve vrouw en het klonk zeker alsof ze wist waarover ze het had. Ik heb een hoop termen gehoord en ook best een idee gekregen wat clickeren inhoud. Maar het verhaal over hormonen ging veel te snel. Ook het positieve en negatieve bekrachtigen en positief en negatief belonen heb ik geprobeerd te begrijpen maar dat is niet helemaal gelukt.
    Ik vond het jammer dat er gepraat werd over cortizol(geloof ik) en hoe dat nog dagen in het paard aanwezig blijft na een slechte ervaring en dat het paard daar veel stress van kan krijgen maar in het begin van de demo toen het paard duidelijk van slag was door alleen in de bak te zijn werd daar niks mee gedaan. Blijkbaar was die cortizol toch niet zo schadelijk? Of ik heb het gewoon helemaal verkeerd begrepen.
    De simulaties met het publiek. De eerste vond ik wel duidelijk maar ik heb het niet goed onthouden. De tweede was te snel en de mensen uit het publiek leken compleet verloren.
    Ik vond het mooi om te zien dat het paard een snoepje op een open hand kon weerstaan, maar minder mooi dat het paard met de oren in de nek hoofdschuddend op 1 van de helpers afkwam en daar een snoepje voor kreeg. Ook deed hij dit een keer naar de rug van 1 van de helpers die behulpzaam even opzij ging voor het paard. Als hij wel lief keek en deed was het wel echt een schatje. Wat een expressie had dat beest!

Demo 3 Anne Muller
    Dat was leuk! En duidelijk! Ik wilde echt dat ik vroeger op de manege van haar les had gehad. Ik vond het heel gaaf om te zien hoe ze wendingen op buitenteugel en been reed en dat echt alles wat ze deed doordacht was en wat betekende. Maar dat het paard ook heel goed wist wanneer hij gewoons til mocht staan en nergens op hoefde te letten. Waar hij later in de demo dankbaar misbruik van maakte. Dat werd wel weer met humor opgelost.
    De deelnemer uit het publiek vond het maar stressvol. Ik vond het interessant wat ze deed maar ik kon bij het paard en de deelnemer weinig verandering zien met mijn ongetrainde oog. Dat vond ik wel jammer. Al met al een sympathiek mens!

demo 4 Roos
    Ook weer leuk! Dit keer een veel minder zenuwachtige Roos. Met nog wel een erg schelle stem. Toch de zenuwen denk ik? Veel verschil in het paard te zien en ik vind het mooi hoe Roos de gedachtes en gedragingen van het paard steeds even treffend doorverteld.
    Ik vond er niet echt veel nieuws aan want het was eigenlijk dezelfde demo als de vorige Equiday alleen met een ander paard. In de vorige heb ik zelfs meer gezien omdat ook de kliko's nog werden gebruikt. Nu was de hele demo aan de linkerkant van de bak. Ook was ik uiteindelijk nog wel benieuwd naar wat nu precies al geprobeerd was om aan het trailerprobleem te werken maar dat vergat ik natuurlijk te vragen. Ik hoorde alleen dat er al 2 jaar Parelli met het paard werd gedaan. Ik vroeg me ook nog af waarom alles in balans moest zijn maar er daarna maar van 1 kant af een send werd gedaan voor het laden.
    In het kort, toch erg leuk om deze demo met een ander paard te zien.

demo 5 Liesbeth Jorna
    Gaaf om haar eens te zien rijden! Dat had ik nog niet eerder gezien! Ik vond het een interessante demo. Ondanks dat het haar paard niet lukte om helemaal relaxt te worden heb ik wel verschillen gezien tijdens de demo. Ook heel mooi om te zien hoe NH rij principes dressuur lichter en makkelijker kunnen maken. Vooral in het verplaatsen van voor en achterhand. Door de demo van Anne Muller zag ik bij Liesbeth nu ook een zit waarin vooral werd gegeven en niet werd genomen. Kon ik die nieuwe kennis ook gelijk toepassen! Er werd best wel veel tijd aan vragen besteed die niet allemaal even interessant waren. Volgens mij duurde de vragensessies ook wat te lang want ik zag Liesbeth nog ongerust op haar horloge kijken. In de omschrijving stond ook nog iets over een student die iets zou laten zien maar die heb ik nooit gezien.
    Ook erg leuk dus!

Demo 6 Walter springen met fun
    Nou, dat werd meer klappen met fun. Erg do it for the horse, minder do it for het publiek. Dit klapspelletje werd ook in demo 1 al gedaan en ik herinner me op de vorige Equiday ook. Ondanks dat er mooi verschil in het paard te zien was zat ik een beetje te balen. Ik had me onwijs verheugd op het springen. Hoe dit opgelost werd was ook niet echt nieuw voor mij(niet dat ik het direct nadoe ofcourse maarja.. you know what I mean ). Ik had toch het idee dat de hoge toegangsprijs voornamelijk door Walter kwam en daardoor baalde ik dat dit was wat ik kreeg.
    De rest van de dag was ook hartstikke leuk maar dan blijft dit een beetje hangen als laatste gevoel.
    Nu ik wat tijd heb gehad om even na te kauwen ben ik het niet meer eens met bovenstaande over de toegangsprijs. Als ik alles bekijk wat ik heb gezien was het de prijs eigenlijk wel waard.

De sfeer op de dag was ook erg fijn. Rustig en geconcentreerd. Omdat ik nog een beetje ziekjes was was het voor mij ook makkelijker om lang op de tribune te zitten en te kijken. Dat die ook nog eens verwarmd was dat was echt briljant!! Daar was ik zo ontzettend tevreden over. Ik had me al megadik ingepakt voor een dagje kou lijden.

De rijen voor het eten waren niet zo ontzettend lang zelfs niet in de pauzes. Voor de wc hoefde je niet te betalen en die werd goed schoon gehouden. Dat vond ik ook erg fijn.

Ik miste eigenlijk nog een Parelli kraampje. Ik wilde graag een Parelli halster proberen. Maar dat zal vanuit Equiplay opzicht wel niet gunstig zijn geweest denk ik? Al hadden ze in andere stands ook sticks en touwhalsters dus dat snapte ik dan weer niet zo. Volgens mij is de Parelli stand niet zo'n bedreiging voor Equiplay omdat ze in een andere prijsklasse zitten.

Ik vroeg me ook nog af waarom er niet meer Nederlandse Parelli instructeurs zijn ingezet om nog iets te doen. Bijvoorbeeld een pauze act waar gewoon gespeeld wordt met hun paarden. Zoals Cora ook al zei miste ik dat best wel op deze dag. Gewoon de lol en het spel bekijken zonder voice over of les element. Dan heb je het 'in de klas-gevoel' bij de demo's en in de pauzes, die dan misschien wat langer kunnen duren, kan je het plezier bekijken. Een beetje net als de spotlights alleen dan door proffessionals. De clickertraining bijvoorbeeld daar had ik best meer van willen zien maar dat was te verwarrend tijdens de demo. Ze zeiden inderdaad ook dat ze van de organisatie eigenlijk geen paard mee mochten nemen. Toen dacht ik ook van, waarom deden ze dan geen lezing ipv een demo in de grote ring.

Pauze act ideeen die ik graag zou zien;
    -Parelli instructeurs met hun paard aan het spelen/trainen
    Dat gebeurde in Duitsland op die grote paardenbeurs ook vorig jaar geloof ik. Dat waren gewoon een soort tussenstukjes waarin instructeurs de ring in kwamen en met hun paarden speelden. Dat vond ik toen het leukst van de hele show.

-Een dressuurproef in NH stijl, dus bijvoorbeeld op touwhalster/bitloos of gewoon met bit.
    Iemand die echt goed is aan het werk zien en vooral ook zien hoe een dressuurproef eruit ziet met een paard dat er plezier in heeft en hoe licht de hulpen dan kunnen zijn.

-clickertraining show off
    waar bijvoorbeeld twee paarden en trainers in de ring zijn en allebei hun kunsten laten zien

-horsenality prijsvraag
    4 paarden in de ring met een nummer en het publiek mag raden wie de rbe is of zoiets. Bij de ingang krijg je twee lootjes met hetzelfde nummer. Er staan 4 tonnen voor rbi rbe lbi en lbe en aan het einde van de dag word er een lootje getrokken uit de juiste ton en die wint een cruise rond de wereld en een paard naar keuze

-schattige kindjes die met hun pony's spelen
    ik heb persoonlijk niks met kindjes maar er zijn altijd heel veel mensen die dat schattig vinden.

Ik zag dat zo leuk in de Haras du Plessis open dag trailer dat ze zo'n karretje hadden met een shetje ervoor die het bordje 'pauze' rondreden. Te grappig!

Evi en Sandra(en back up .. weet even niet meer wie dat was) en alle vrijwilligers; Thanx voor een leuke dag!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Ik heb echt zitten genieten van Walter . (Ik heb Sjo nauwelijks gezien en de lessen ook niet)

Aan het einde met die bruine vond ik de savvy er echt af spatten. De handigheid, het lezen van het paard, het wachten op groen licht en dan ook GAAN, de vanzelfsprekendheid eigenlijk. Het stuk met het klappen duurde lang, maar de verandering in het paard was (voor mij) mega-interessant.
    Ik begrijp dat mensen zijn gevallen over bepaalde dingen, maar de dingen die ik gezien heb vond ik erg goed. Hoe hij Sandra timede met Shanna bijv.
    Ik vond het wel een beetje jammer (en dit is niet persoonlijk tegenover Maaike), dat Maaike meedoet met zo'n demo en dan later vertelt dat ze eigenlijk al jaren niets met dit soort grondwerk doet en er ook nul interesse in heeft. Waarom vraag je dan niet iemand met een LB-i die hier wel fanatiek mee bezig is?
    Nu voel ik me natuurlijk toch een beetje aangevallen . Maar wat maakt het uit dat ik er niks mee doe? (overigens doe ik natuurlijk nog wel gondwerk alleen geen figure Sjo en Shanna lieten prachtig het contrast zien tussen LBi en RBe en de verschillende strategien die je bij de verschillende paarden kan gebruiken werden mooi uitgelegd. Heel veel mensen vonden die demo heel leuk om te zien. Ik denk dan dat de demo een enorm succes is. Ongeacht of ik nu veel met de informatie zal doen. Ik denk dat jij het zonde vind omdat je liever iemand had gezien die na de demo ook wat met de informatie zou kunnen doen? Klopt dat?
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Omdat Sjozo herkenbaar is heb ik wel het één en ander geleerdvan de eerste demo. Over hoe je hem snappier maakt, maar ook waar voor mij de grens ligt. Verder legt hij duide
    Ijk en goed uit, Walter kan goed met publiek omgaan. Van Inge heb ik nauwelijks iets gezien, alleen dat meisje dat er zonder cap op klom op het iend en er bijna waar af ging, waarvan ik me afvroeg waarom.
    liesbeth en Matador zijn altijd een plezier om naar te kijken, die twee hebben zo'n schik met elkaar. Ik heb ze dit jaar al vaker grzien, maar de rust, het plezier en de ontspanning van Liesbeth, zelfs als ze het zelf een beetje spannend vindt, vind ik altijd inspirerend.
    Roos was top
    En straks meer, want de da komt eraan!
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maaike

Nu voel ik me natuurlijk toch een beetje aangevallen . Maar wat maakt het uit dat ik er niks mee doe? (overigens doe ik natuurlijk nog wel gondwerk alleen geen figure Sjo en Shanna lieten prachtig het contrast zien tussen LBi en RBe en de verschillende strategien die je bij de verschillende paarden kan gebruiken werden mooi uitgelegd. Heel veel mensen vonden die demo heel leuk om te zien. Ik denk dan dat de demo een enorm succes is. Ongeacht of ik nu veel met de informatie zal doen. Ik denk dat jij het zonde vind omdat je liever iemand had gezien die na de demo ook wat met de informatie zou kunnen doen? Klopt dat?
    Ik begrijp wel dat Sjo heel leuk is voor de demo, maar dan denk ik: er zijn wel meer typische LB-i, met mensen erbij die hier wel echt wat aan gehad hadden". Vind het dan een beetje zonde.
    Is helemaal niet tegenover jou persoonlijk verder Ik moest eigenlijk ook heel erg lachen, toen jij gelijk zei dat je er geen bal aan vond
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

@ Leonie, wat je aanvulling betreft.
    We hebben serieus overwogen om een pauze-vulling te doen met showelement. Er waren alleen diverse redenen om die NIEt te doen. Die wil ik hier best even vertellen.
    1. We wilden juist de pauzes laten besteden bij de standhouders . Die betalen ervoor om bezoekers te spreken, dus moeten we de bezoekers ook de gelegenheid bieden dat te doen. Het bleek ook wel dat dit nodig was, want je zag bij het begin van de pauze een toestroom en aan het eind een leegloop bij de stands.
    2. Dit zou zo 25 extra paarden betekenen... Dus 3x zoveel paddocks, dus extra vrijwilligers om de hele dag de paddocks te bewaken. iets wat we graag wilden voorkomen, want dat is geen fijne taak in oktober. Daarnaast, Organisatorisch is zoiets een stuk ingewikkelder dan het wellicht lijkt.
    3. We wisten tot vlak voor de EquiDay niet zeker of we gebruik konden maken van muziek, aangezien we afhankelijk waren van de muziekinstallatie van de KNHS.

Het kan dus best zijn dat we volgend jaar dezelfde beslissing nemen als dit jaar hoor. Want we hebben daar dus wel serieus naar gekeken.

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    2

Oh interessant!
    Ja meer paarden is een hoop werk inderdaad! En dat van die kraampjes is ook wel logisch.
    Ik snap waarom jullie hiervoor hebben gekozen.
    Zelf had ik graag nog wat 'lol met je knol' gezien als concentratiebreker. Maar ik was verder ook niet heel erg geinteresseerd in de kraampjes.

Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    63

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door senta
    Van Inge heb ik nauwelijks iets gezien, alleen dat meisje dat er zonder cap op klom op het iend en er bijna waar af ging, waarvan ik me afvroeg waarom.
    Ik heb dat gevraagd, maar ze vertelde dat ze nog even aan het publiek wilde laten zien dat dat paard stopt als zij eraf dreigde te vallen. Ze deed dus alsof ze ging vallen. Ik vond het een beetje een vaag verhaal
    Life begins where fear ends..

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Hahaha, ik moet daar eigenlijk wel om lachen
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair Cora's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    61
    Dagboek Berichten
    60

, zo lust ik er ook nog wel één!
    Happiness is not a destination, it is the road to travel

Forum Meubilair Nikkepik's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2010
    Leeftijd
    38
    Dagboek Berichten
    63

Zal ik dan ook meteen maar even de rest van mijn verhaal vertellen

De demo's van Walter vond ik heel interessant. Niet zozeer voor mijn paarden, want ik heb twee lbe's, maar ik vond het heel interessant om te zien hoe hij op de situatie inspeelde. Het klappen bij Alex vond ik echt for the horse. Voor Alex dan, voor Evi en Sjaf vond ik dat weer een beetje sneu.

Inge vond ik echt verschrikkelijk Ik haakte al af bij het zien van zoveel stress bij dat paard, die daar maar een beetje voor janmetdekorteachternaam in de ring was. Ook haar opmerking 'een paard zit ergens tussen een koelkast en een kind', vond ik eerder komisch dan serieus. Daarnaast vond ik al die truukjes waarna het paard meteen beloond werd met een koekje niet echt aanvullend.

Het verhaal van Anne Muller over de zit en houding vond ik erg interessant en ze vertelde het heel leuk. Wat ik wel jammer vond, was dat ze zei dat je benen het gaspedaal zijn en haar paard dan vervolgens met haar sporen een gang hoger 'duwde'. Daar zag ik niks terug van haar verhaal over zit en houding. Ook dat bit had van mij niet gehoeven, aangezien ze die best vaak nodig had als rem.

Liesbeth vond ik heel leuk! Ik heb les van haar en het is altijd leuk om je instructrice zelf bezig te zien. Matador liep werkelijk prachtig, wat een draf! Het enige minpuntje vond ik haar eigen houding. Wat voor mij ook wel weer aangaf dat het blijkbaar echt heel moeilijk is om goed te zitten en ik mij al minder slecht voel

Van de lessen heb ik niets meegekregen, omdat ik natuurlijk vrijwilligers was

Life begins where fear ends..

Najib laat mij al vanaf 16 juli 2010 stralen en met Jairoh geniet ik sinds 31 juli 2010. Sinds 15 september 2013 maakt Touria het plaatje compleet

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Wat een leuke dag was het zeg! Ik was super moe door veel werken en weinig slapen maar heb me super vermaakt en doordat ik alleen een lezing gaf kon ik meer ontspannen en meer zien.
    Anne muller heb ik gemist, liesbet vond ik niet zo fijn om naar te kijken omdat ze veel concepten door elkaar haalt en er voor mij weinig over bleef van de dressuur.
    Ik heb Walter 3 dagen mee gemaakt en ben niet daverend onder de indruk maar heb toch veel geleerd. De demo met Alex vond ik leuk om te zien maar ik voelde wel enige gene richting evi en het publiek. Super voor alex maar misschien minder interessant en minder goed voor shaf. Was dus blij om te zien dat evi naderhand nog wat nuttige tips kreeg!
    De workshop heb ik niks van gezien dus daar kan ik niks over zeggen. In de dagen in belgie heb ik gemerkt dat het belangrijk is tijdens zijn lessen duidelijk te zijn over wat je wilt. Meer een instructeur voor extroverst want dan haakt hij er fijn op in. En met het overnemen van paarden van studenten ben ik voorzichtiger denk ik. De studenten hebben er vaak weinig aan als ik het doe omdat het meer zegt over mij dan over hun relatie met hun paard. Meestal vraag ik het en probeer ik te laten zien wat de student zou kunnen, niet wat het paard zou moeten doen want dan krijg je dus inderdaad vervelende situaties.

Ik zie walter dan ook meer als een paarden trainer, daar is hij heel goed in, als instructeur denk ik dat hij beter tot zijn recht komt als het ook over horsedevelopment gaat en minder het horsemanship voor mensen gedeelte. Ik ben dus wel erg blij met alle lessen die hij heeft gegeven.

Voor de volgende equiday weer een ander, dat houd het interessant
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Actief Forumlid ali's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Dagboek Berichten
    11

Ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat Pat of Linda op een Equiday verschijnen..
    Flame en Ali's lessen

You're the only person who knows what's right for you,the only one.

And if you already know what this is, commit to it. If you don't, commit to nothing.

Bladwijzers

Forum Rechten