Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 51 van de 51

Topic: Ontwormen

  1. #46
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re:Ontwormen

    Marja,
    Daar ga ik helemaal niet van uit en ik hou altijd paard even goed in gaten. Heb alleen in ontwormen meer vertrouwen dan zo mest onderzoek wat een moment opname is en waarvan men heel klein monstertje neemt en bij 4 eitjes over besmetting praat van <200. Dat is mijn ogen totaal onnauwkeurig.
    Dit jaar is heel goed gegaan en komend jaar ga ik kijken of ik hem idd minder kan ontwormen. Van dierenarts heb ik advies gekregen om paar in ieder geval 1 keer te behandelen met moxitine zodra het voor de eerste keer vriest.

  2. #47
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Ontwormen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door joram
    Marja,
    Daar ga ik helemaal niet van uit en ik hou altijd paard even goed in gaten. Heb alleen in ontwormen meer vertrouwen dan zo mest onderzoek wat een moment opname is en waarvan men heel klein monstertje neemt en bij 4 eitjes over besmetting praat van <200. Dat is mijn ogen totaal onnauwkeurig.
    Dit jaar is heel goed gegaan en komend jaar ga ik kijken of ik hem idd minder kan ontwormen. Van dierenarts heb ik advies gekregen om paar in ieder geval 1 keer te behandelen met moxitine zodra het voor de eerste keer vriest.
    Joram, waar ga je niet van uit?
    Ik kan je even niet volgen...

  3. #48
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Ontwormen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Bienie
    Niet omdat ik het er niet mee eens zou zijn of dat ik er iets verkeerd mee bedoel ofzo hoor, maar waarom neem je gewoon aan wat Sanne zegt? Dat is toch maar 1 persoon met 1 mening (gebaseerd op eigen ervaringen en gefilterd uit wat gelezen wordt op internet?). Wat nu als er morgen iemand komt die compleet het tegenovergestelde zegt en daar heel zeker van is (met eigen ervaringen etc. etc.), wat ga je dan doen?

    Dat vind ik het moeilijke eraan, je kan wel raad vragen aan mensen, maar vraag het aan 10 mensen en je krijgt 10 verschillende antwoorden... Door het maar aan 1 persoon te vragen blijft het makkelijk natuurlijk, maar dat betekent niet dat het juiste info is ... (waarmee ik niet zeg dat Sanne het niet goed zou hebben )
    Bienie, als je me goed gelezen zou hebben dan had je ontdekt dat ik niet zomaar uitga van de mening van één persoon maar dat ik mezelf reeds zeer uitgebreid heb ingelezen en dat ik ook al met verschillende dierenartsen over het ontwormbeleid heb gesproken. Ik heb vertrouwen in Sanne omdat ze onlangs is afgestudeerd en ze dus op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen, én omdat ze aangeeft dat ze zich uitgebreid in het onderwerp heeft verdiept.
    En ja, ik ben me er heus wel van bewust dat ook Sanne niet hét antwoord heeft en daarom leg ik dan ook alle informatie die ik verzameld heb naast elkaar, haal ik daar de grote gemene deler uit en stel zo mijn eigen wormbeleid samen. Iets wat m.i. iedere paardeneigenaar zou moeten doen.

  4. #49
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re:Ontwormen

    Ik ga niet van uit dat ontworming garantie is voor worm vrij paard. Ik blijf altijd alert door goed paard in gaten te houden en en zijn mest.

    De reden dat ik mijn paard dit jaar zo regelmatig ontwormt is omdat hij vorige jaar nogal worm infectie heeft gehad in najaar doordat ik toen niet zo regelmatig ontwormde. Ook heeft hij elk najaar nogal last van een dipje. Om dingen uit te sluiten had ik besloten om hem dit jaar regelmatig te ontwormen. Dipje lijkt door verharen waarbij extra bijvoeren en lijnzaad olie de oplossing lijkt.

    Volgend jaar ga kijken of ook kan met minder worm spuiten. Maar is ook afhankelijk van hoe je situatie is. Als in zo situatie zit als mij dat paard op camping staat waar misschien per jaar wel makkelijk 1000 verschillende paarden komen, en zelf met je paard ook regelmatig op vakantie ga naar andere stallen. Dan weet je gewoon dat de risco op besmetting groter is.
    En tja ook erg jammer, maar op stal hebben ze ook geen ontwormingsbeleid.

  5. #50
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    52
    Berichten
    12.757

    Re:Ontwormen

    Dank voor je toelichting, nu snap ik je.
    Het lijkt me heel vervelend om op zo'n plek te staan waar regelmatig andere paarden komen, en waar dan ook nog eens geen ontwormingsbeleid is. Eerlijk gezegd snap ik daar niks van (geen beleid).
    Waarom is dat er niet? Een ontwormingsbeleid is toch voor het behoud van de gezondheid van alle paarden op jullie stal? Is er met de andere eigenaren niets op te zetten?

  6. #51
    Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Locatie
    Havelte
    Leeftijd
    39
    Berichten
    505

    Re:Ontwormen

    Zijn ook de enige nadelen van de stal. Maar ik probeer idd wel met mijn stalgenoten af spreken. Maar in principe is ieder vrij om te doen wat die wilt.

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •