Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: wie kan mij helpen??

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

wie kan mij helpen??

ik heb net een shetlander gekocht die door haar vorige eigenaar aan haar lot is overgelaten op een modderig weilandje..
    ze kan helemaal niks en door te weing beenbespiering zit haar achterben soms op slot dan loopt ze egt helemaal te slepen met har achterbeen
    ze heeft ook helemaal geen conditie.
    wie weet wat voor oefenningen ik met haar kan doen om haar conditie, spieren en psygisch te trainen?
    ik weet gewoon egt niet wat ik moet doen
    La Sabf - I dare you to move

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: wie kan mij helpen??

Er staat op de plaza van http://www.icelandic-horses.com een hele thread over "knie op slot". Is misschien wel interessant voor jou om te lezen, daar wordt uitgelegd wat het is en wat je eraan kunt proberen te doen.
    Verder: je paard goed voeren (maar niet té), zorgen dat ze dag en nacht op de wei/paddock kan zodat ze vrij kan bewegen, zorg dat ze paardengezelschap krijgt en ga lekker met haar wandelen, als ze dat kan tenminste.
    Heb je haar al door een dierenarts laten nakijken? Daar zou ik in elk geval wel mee beginnen.

Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004

Van die knie op slot heeft volgens mij niks te maken met te weining bespiering. Het is iets wat veel vaker voorkomt bij shetlanders. Bij Shetlanders in de groei wil de pees die de kniekapsel omsluit te kort worden en daardoor gaat een knie op slot zitten. Je zou het beste informatie kunnen vragen bij je dierarts of een andere deskundige. Ik kan je Gerry van Oossannen ook aanraden. Je zou eens contact met haar op kunnen nemen en vragen of zij je verder kan helpen (http://www.equireva.nl).

Net zoals Marja al zegt zou ik haar eerst eens door je dierenarts laten bekijken.

Ik heb zelf ook 2 shetlanders die de nodige zorg en aandacht gemist hebben. We spelen veel met elkaar, wandelen, gaan loswerken of grondwerk doen en proberen een goeie vertrouwens band op te bouwen. Je moet zelf een beetje kijken wat je pony aankan. Voor de pony is het erg belangrijk dat hij niet alleen komt te staan maar met een soortgenoot/soortgenoten. Hier zal je de pony een groot plezier mee doen en eigenlijk is dit ook iets wat een vereiste is om een pony te houden toch?

Veel plezier met je shetlander en geniet ervan. Ik hoop dat jullie nog veel plezier met elkaar zullen beleven.
    Mijn dieren zijn mijn alles.

Forumlid suus's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

bedankt voor de tips, de dierenarts ik inmiddels geweest en ze heeft spierversterkers gehad.
    ook zijn we bezig met een stukje land voor haar af te zetten.
    ze krijgt nu hooi en af en toe slobber.
    ik heb haar gister geprobeert te longeren ze snapt er niks van haha dat komt nog wel.
    La Sabf - I dare you to move

Bladwijzers

Forum Rechten