Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: HELP!! Slechte gewoontes sinds parelli!

Actief Forumlid Chrissie's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004

Re: HELP!! Slechte gewoontes sinds parelli!

Nu wil ik Parelli niet afkraken ofzo hoor, maar het zou ook wel zo kunnen zijn dat Parelli niet geschikt is voor deze combinatie. Parelli heeft bij heel veel mensen een goeie invloed en ze kunnen er allemaal vrij gemakkelijk mee overweg. Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat er mensen en paarden tussen zitten die niks hebben met Parelli en waar deze "methode" niet geschikt voor is. Als het niet werkt zou ik niet stug door gaan zetten, maar kijken wat je anders kan doen en daar mee verder gaan.

Je kan dan een geheel andere weg in slaan of misschien in de toekomst toch weer met Parelli verder gaan.

Het belangrijkste is dat je het beste kiest voor jou en vooral je paard. En of dit nu iets is wat door veel anderen gedaan wordt (bekend is) of iets totaal nieuws en ongekend (wat voor jullie goed uitpakt) dat moet iedereen zelf weten. Je moet doen wat jezelf het beste aanvoelt en wat je hart je ingeeft...

Succes ermee.
    Mijn dieren zijn mijn alles.

Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Re: HELP!! Slechte gewoontes sinds parelli!

Hej een stuk van dit verhaal herken ik. Op de manege waar ik gestaan heb met Mr. T. was er een dame en haar paard, waarbij het wel leek of die 2 gewoon een "understanding" hadden.. als jij dit niet doet zal ik dat niet doen en visa versa...

De merrie wilde wel eens onverwachts bijten of trappen naar vreemden maar ook naar paarden..... volgens mij zou het in een kudde ook een leidende merrie zijn geweest.... werd door het vertoonde gedrag ook nooit bij ander paarden in de wei gelaten...... Het paard was duidelijk de leider van die 2. Maar zolang de eigenaresse dat niet aanvocht en een aantal dingen accepteerde waren en geen problemen, "gehoorzaamde" het dier en konden ze overal naar toe met z'n tweeën...

Is opzich wel heel grappig om te zien die 2, want zij is heel klein en het paard een flinke van formaat.....

Maar ik zou hier zelf niet teveel aan uitproberen, ik zou me goed laten begeleiden...
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

Albert Einstein

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten