Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Agrobs.de

  1. #1

    Agrobs.de

    Ik was vandaag voer halen voor Sophietje..

    En daar hadden ze nieuw voersoort, altijd reuze interessant (zie titel voor site)
    Ze hadden er 3 soorten (er zijn meer soorten te koop zag ik net)

    - pre alpin aspero
    - agrobs luzernecobs
    nummer 3 ben ik vergeten hoe hij heet.
    nou is mijn duits niet heel best dus kon haar helaas er niks over vragen..


    Ben benieuwd of sommige er hier ervaring mee hebben.
    De pre alpin aspero sprak mij wel aan, ook soort luzerne.
    Ga nu checken wat het suiker gehalte is..

  2. #2

    Re:Agrobs.de

    De Aspero heb ik een tijdje gevoerd aan Okido. Geloof dat daar niet zoveel aan suikers inzaten (zo uit mijn hoofd).
    Het is met warme lucht gedroogd alpengras. (Sjiek!)

    Maar Okido at het niet.. In het begin een beetje mondjesmaat maar later friemelde ze gewoon alle muesli ertussen uit en kon ik na enkele dagen de Aspero uit dr bak scheppen. Ze at het echt niet.
    Nou is mijn merrie heel kieskeurig. Dus een paard wat luzerne gewend is zal het waarschijnlijk beter eten.

    Een stalgenootje voerde het al langer en haar paard at het met tijden goed en met tijden slecht. Haar pony at eerst al het mogelijke andere en dan pas de Aspero.

  3. #3
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Agrobs.de

    Ik heb een tijdje de Agrobs hooicobs gehad, maar Danny vond het helemaal niet lekker. Ben overgestapt op de hooicobs van Marstall, en die gingen er wel goed in!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  4. #4

    Re:Agrobs.de

    oke das best bijzonder..

    het is inderdaad best sjiek hooi om zomaar te zeggen. Ik heb nu luzerne van hartog.
    Dat vinden beide dames erg lekker en ook vrijwel weinig suikers. In de aspero zit nog minder..

    denk ga ik volgende week gewoon baal ga halen om te proberen.

    wil een soort voer dispenser gaan maken waarin ik dat combineer (de hartog en de agrobs)

  5. #5
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re:Agrobs.de

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje
    Ik heb een tijdje de Agrobs hooicobs gehad, maar Danny vond het helemaal niet lekker. Ben overgestapt op de hooicobs van Marstall, en die gingen er wel goed in!
    De Marstall Wiesencobs heb ik ook gevoerd, maar mijn jongens die echt nooit zeuren, vonden het echt vies

  6. #6
    Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Heusden
    Berichten
    886

    Re:Agrobs.de

    Ik voer de Aspero nu sinds een jaar, afgelopen week een nieuwe baal binnengekregen, maar meneer blieft het ineens niet meer.
    Voorheen had hij wel eens een dagje dat hij zn emmer niet helemaal leegde, maar nu heeft hij besloten het helemaal niet meer te willen.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

  7. #7

    Re:Agrobs.de

    Dat is ook vervelend auky, misschien wat granen of muesli erdoor mixen ?

  8. #8
    Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2012
    Locatie
    oost-groningen
    Leeftijd
    58
    Berichten
    39

    Re:Agrobs.de

    Wij voeren nu bijna een jaar de Agrobs Pre Alpin Wiesencobs en dat gaat er in als koek. Het is een poosje samen gegeven met bietenpulp en zemelen en nu mengen we er ook nog een beetje muesli en wat brok doorheen (voor de dunnetjes). Ik wel het een uur in water voordat we het geven. Ons bevalt het prima.
    Het is overigens wel zo dat ze er allemaal in meer of mindere mate aan hebben moeten wennen, nu vinden ze het erg lekker. Ongeweld krijgen ze een brokje als beloninkje of lekkertje tussendoor.

    Nog even een opmerking over de luzerne van Hartog, daar zit melasse in om het stofvrij te krijgen. De luzerne van Subli wordt met olie stofvrij gemaakt, daar zit dus geen extra melasse in.

  9. #9

    Re:Agrobs.de

    Subli vind ik niet zo'n fijn merk als ik eerlijk ben. ooit is voer van gehad en dat aten ze echt niet.
    Daily plus van pavo zit nog veel meer suiker in..

    verder zijn er niet zo heel veel merken..

    waar ik voer haal hebben ze ook st hippisch (als ik het goed schrijf) luzerne, maar stond in duits op de zak.
    Ben er nog niet achter of daar melasse in zit.

  10. #10
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re:Agrobs.de

    In praktisch alle luzernes zit melasse. Hartog en St Hippolyt beide 10 (!) procent. Marstall die ik had, bevat 5% melasse. Subli inderdaad niet, dat wordt stofvrij gemaakt met plantaardige olie, maar welke olie dat dan is ben ik nooit achtergekomen. Voor hetzelfde geld is dat goedkope sla-olie, en dat is ook totaal niet gezond. Goed voer uitzoeken, het blijft lastig...
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  11. #11

    Re:Agrobs.de

    De marstall luzerne verkopen hun helaas niet.
    Agrobs is een weide mix. Ga volgende week een zak halen om te proberen

  12. #12

    Re:Agrobs.de

    De Agrobs Luzerne cobs zijn dus wel melasse vrij?

    Het is zou jammer dat je het niet kan proberen. Ik ben zo bang dat Okido het niet eet. Ik heb al zoveel voer weg kunnen gooien.

  13. #13

    Re:Agrobs.de

    Kun je geen proefzakje aanvragen? Of misschien halen bij je leverancier? Ik heb van Equifyt altijd alles mogen uitproberen. Ideaal!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

  14. #14

    Re:Agrobs.de

    De verdeler die ik altijd had heeft daar geen proefzakje van (staat iig niet op de site). Ik zal eens mailen.
    Welke verdeler heb/had jij?

  15. #15

    Re:Agrobs.de

    hmm daar zeg je wat,, ik ga van de week mijn moeder meeslepen en dat vragen


Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •