Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: Bloedend tandvlees

  1. #1
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Bloedend tandvlees

    Vandaag is een historisch dag. Borus heeft sinds ongeveer een half jaar voor het eerst weer een bit in zn mond gehad. Ik ga er nog niet mee rijden, maar het leek me geen kwaad te kunnen om hem weer wat aan dat ding in zn mond te laten wennen zonder dat hij er wat mee hoeft te doen.

    Nou zat ik dus zn mond uitvoerig te bestuderen om te kijken of het ding wel goed zat. Toen viel me op dat sommige randjes van zn tandvlees lichterlijk bloede. Eerder viel het me ook al op, maar dat was bij een tand die los zat dus ik zocht er niets achter.

    Ik heb me eerder laten wijsmaken dat bloedend tandvlees het gevolg kan zijn van vitamine gebrek. Het zou maar zo kunnen, want hij krijgt gras, gras en gras. Op internet kon ik er niets over terug vinden.

    Weten jullie misschien waar het door kan komen, en nog belangerijker - wat ik eraan kan doen?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  2. #2

    Re: Bloedend tandvlees

    Heb je de laatste tijd nog een paardentandarts bij hem gehad?

  3. #3

    Re: Bloedend tandvlees

    Poetsen met paradontax?
    Nee hoor, da's flauw. Is de kleur van de slijmvliezen wèl goed? Heeft ie misschien iets hards gegeten (ruwe stengel in hooi bijv)? Wat voer je hem?

  4. #4
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Bloedend tandvlees

    was het echt vers bloed of meer van die rode spikkeltjes?

  5. #5
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Bloedend tandvlees

    Het zijn idd meer rode spikkels dan dat het echt bloed was. De kleur van de slijmvliezen is niets mis mee. Het kan zijn dat hij wat scherps heeft gegeten maar dat moet in het land zijn geweest want ik voer niets bij. Maar zou een allesetende-fjord last hebben van een scherp takje?
    De tandarts is er al een hele tijd niet meer geweest dus die zal ik ook wel eens weer bellen.
    En paradontax vind hij vies, heeft liever Elmex sensetive.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  6. #6
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Bloedend tandvlees

    geen zorgen, dat hoort er volgens mij gewoon bij hoor! Dat krijg je als je af en toe dingen grondig bestudeert, dan zie je van alles ! Kijk maar eens in je eigen mond. Slijmvlies is heel erg goed doorbloed met een heel fijnmazig netwerk aan vaatjes.

  7. #7

    Re: Bloedend tandvlees

    Nou dat had je beter niet kunnen zeggen! Bij nadere inspectie van mijn mond valt me op dat momenteel mijn tanden wel een grote beurt kunen gebruiken en mijn tong er walgelijk geel/bruin uitziet.

    Maar iets scherps eten uit het land kan heel goed hoor. Wat denk je van een klein onschuldig braamstruiktakje?

  8. #8
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Bloedend tandvlees

    ok laat ik me geen zorgen maken dan. Ik zal de dierenarts er wel naar vragen als hij voor zn tanden komt. Dus niemand kan mn vitamine verhaal bevestigen? Dat scheelt.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  9. #9

    Re: Bloedend tandvlees

    Ik heb mijn boek over paardenvoeding nog even doorgebladerd en kon er niks over vinden...

  10. #10

    Re: Bloedend tandvlees

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Ik heb mijn boek over paardenvoeding nog even doorgebladerd en kon er niks over vinden...
    Ja dat had ik ook al gedaan
    Paard en voeding en paard en gezondheid maar er staat niks over bloedend tandvlees.

  11. #11
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Bloedend tandvlees

    Super dat jullie voor me gekeken hebben ik heb zelf geen boeken over voeding. Thnx
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  12. #12
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Bloedend tandvlees

    Maar bij mensen had ik weleens gehoord dat je tandvlees sneller kan bloeden bij vitaminegebrek.... Al moet dat dan wel een groot gebrek zijn en ik heb niet het idee dan Borus er ongezond bij loopt, toch? Dan zou je het ook aan andere dingen kunnen merken ljikt mij
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  13. #13
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: Bloedend tandvlees

    Als je je zorgen maakt over voldoende variatie in de wei en daaruit volgens vitaminegebrek dan is het misschien ene idee om een halve Pavo Summer- Fit koek bij te voren. Geen energie, eiwitten tec alleen mineralen en vitamines als aanvulling op gras.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  14. #14

    Re: Bloedend tandvlees

    Pas op met al die toevoegingen Pais. Pavo is wel goed, maar de Shetlander van Ingrid is ook weer hoefbevangen geraakt omdat zij zich contstand zorgen maakte over de vitamientjes en ging ook Pavo summerfit bijvoeren. Je hebt een sober ras, daar moet je mee uitkijken

  15. #15
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Bloedend tandvlees

    Hmmm maar ook sobere rassen hebben behoefte aan vitaminen en mineralen, en kunnen -zeker als ze ook moeten werken- wel degelijk voedingstekorten krijgen als ze van alleen maar gras moeten leven...
    Ik voer mijn IJslander daarom dan ook (minimaal) bij met muesli die sterk geconcentreerd is, zodat ik zeker weet dat hij zijn vitaminen binnenkrijgt.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •