Wat zie jij als toegevoegde waarde van stro bijvoeren, Marjo?
Waarom niet gewoon wat meer hooi?
Wat zie jij als toegevoegde waarde van stro bijvoeren, Marjo?
Waarom niet gewoon wat meer hooi?
A lot of people talk to horses, not many listen
Als mijn paard niet te snel dik zou worden dan zou dat ook mijn voorkeur hebben Marjo.![]()
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Mijn idee erachter was om wat structuur aan te bieden ipv alleen hooi..
Mijn pony's stoppen als ze vol zitten blijkbaar..
Ik heb trouwens gewoon stro hier vlakbij uit de polder. Dus geen verweggistan spuk zeg maar.
Mogelijk als ik onbeperkt hooi zou voeren gaf ik geen stro. Alleen op natte dagen naast gras is het wel een fijne aanvulling.
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Ik weet voldoende denk ik..
krijg van die leverancier niks terug, wil zeker niets verkopen
ik heb nog heel veel stro van de kippen. ooit is goedkoop 3 balen van 50 kilo stuk kunnen kopen
tarwe stro.
Dank voor je delen !!
Ik merk dat vooral sophie stro erg lekker vind, ze kauwt er ook flink goed op. Langer als op hooi.
Ik voer ook al vrij lange tijd luzerne dat vinden ze ook heerlijk en zet minder aan.
Van gras krijgen ze zo onwijze grasbuik ondanks dat er nu niks meer inzit.
Ze staan nu (als het lukt) 4 uur per dag op het gras. Dan krijgen ze stro gemengd me hooi (geeft een uitdaging)
En 's avonds hooi waarmee ze doen tot de volgende ochtend.
Kosten zijn me helaas te hoog, ik moet kleine baaltjes hebben ivm opslag. Maar anders was het hier echt onbeperkt bijgevoerd, zeker in de winter. Koliek risico's komen meestal van te weinig drinken erbij of slecht kauwen/verteren ervan. Sommige paarden poepen vrij grote stukken weer uit en dan kunnen ze er dus niet goed mee overweg. Qua smaak is gerst favoriet tov tarwe, haver schijnt ook lekker te zijn, maar dat heb ik nog niet kunnen proberen.
Iemand trouwens ervaring met het in plastic laten wikkelen van stro?
Geen ervaring mee. Als je gewikkeld wilt zou je ook nog aan graszaadhooi kunnen denken.
Hier eten ze nog steeds graag strootjes. Graszaadhooi zou ik wel willen proberen, maar ik had mijn voordroog al besteld voor ik graszaadhooi had gevonden..
De weg met Carwyn en Scarlet
Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..
Paarden en pony's kunnen een bepaalde maximale hoeveelheid droge stof per dag opnemen. Als je pony's nu onbeperkt hooi geeft en ze worden niet te dik, dan heb je dus de kans dat als je ze stro gaat aanbieden, of bijvoorbeeld graszaadhooi, voor de structuur, dat ze toch wat af gaan vallen.
Bladwijzers