Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: vitaminestoot?

  1. #1

    vitaminestoot?

    Hee!

    Ik geef mijn paard regelmatig een vitaminestoot in pasta vorm. Meestal nadat ik haar ontwormd heb. In de zomer doe ik dit niet, omdat ik het idee heb dat ze zelf veel uit de wei/ gras haalt.

    Lente heeft sinds 1,5 week mok (ze heeft nog nooit mok gehad, ook niet als ze in de winter in een blubberpaddock staat). ik heb het idee dat ze een verminderde weestand heeft, mede door het rare weer. Dus ik heb haar net een vitaminestoot gegeven, van equivit (zo heet het geloof ik).

    Hoe denken jullie over zo'n vitamimestoot? ik heb het idee dat het werkt en goed voor haar is, maar ben wel benieud naar jullie ervaringen en info.
    Gebruiken jullie andere 'middelen' om de weerstand te verhogen/ op peil te houden? Zo ja welke?

    alvast bedankt!
    Leef Lente Momenten!

  2. #2
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: vitaminestoot?

    Ik geef heel af en toe ook wel eens zo'n vitaminepasta, meestal als hij aan het verharen is, maar weet niet of het echt wat doet. Toen hij 5 was en een aantal keer kort achter elkaar bronchitus had gehad, heb ik hem een tijd van die homeopathische echinea force druppels van dr. Vogel (voor mensen) gegeven, die zijn ook bedoeld om de weerstand te verhogen. Ik weet niet of de druppels er iets mee te maken hebben gehad, maar hij heeft sindsdien geen bronchitus meer gehad.

  3. #3
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: vitaminestoot?

    He Roos

    Bij die van mij hoef ik echt niet aan te komen met poedertjes en rommeltjes. Hij eet alleen wat hij nodig heeft.
    Hij krijgt dus niets extra's buiten zijn hooi, meusli en wortelen.
    Mok is inderdaad een inwendig iets. Ikzelf zou een reinigingskuurtje op homeopatische basis eerst proberen.
    Pas geleden hoorde ik een tip voor de uitwendige behandeling van mok en dat is sudo-creme op de mok smeren.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  4. #4

    Re: vitaminestoot?

    hoi!

    bedankt voor jullie tips en info.

    @Spinner: Grappig dat je sudocreme noemt! Dat smeer ik na het wassen met betadine op en vandaag was ik bij Lente en haar mok is zo goed als weg! Het helpt dus echt! Ik wist echt niet wat erop moest smeren. iedereen zegt iets anders. Sudocreme leek me het fijnste middel en het werkt dus gelukkig.Wat bedoel je precies met een kuurtje op homeopatische basis?

    @Lon: dat van die echinacea klinkt ook goed. hoeveel druppels gaf jij daarvan?
    Leef Lente Momenten!

  5. #5
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: vitaminestoot?

    [quote="*Roos*"]hoi!

    bedankt voor jullie tips en info.

    @Spinner: Grappig dat je sudocreme noemt! Dat smeer ik na het wassen met betadine op en vandaag was ik bij Lente en haar mok is zo goed als weg! Het helpt dus echt! Ik wist echt niet wat erop moest smeren. iedereen zegt iets anders. Sudocreme leek me het fijnste middel en het werkt dus gelukkig.Wat bedoel je precies met een kuurtje op homeopatische basis?

    @Lon: dat van die echinacea k]

    He wat grappig dat het dus echt goed werkt die sudo-creme.
    Inderdaad iedereen zegt weer iets anders.
    Met homeopatisch bedoel ik dus een reinigingskuur van binnenuit. Je kunt zoiets via Laarakkers volgens mij ook wel verkrijgen en je schijnt in Haarlem een winkeltje te hebben met allerlei homeopatische artikelen en reinigingskuren. Ik heb het verder zelf nooit hoeven te gebruiken dus ik weet eigenlijk niet waar je het precies vandaan moet halen en hoe het precies in zijn werk gaat.
    Als je echt geinteresseert bent zou je Erik Laarakkers misschien kunnen mailen?? Hij adviseerde trouwens ook aan iemand om dus die suco-creme voor mok te gebruiken. Bij dat paard heeft de sudo-creme ook goed gewerkt!
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  6. #6

    Re: vitaminestoot?

    ja ik ben niet zo van die agressieve middeltjes. Volg liever de natuurlijke weg (of zo natuurlijk mogelijk). Sudocreme is eigenlijk voor baby's dus absoluut niet agressief. Ik ga eens een kijkje nemen op laarakkers website. ben benieuwd! Ik ga denk ik om te beginnen eens kijken hoe die echinea werkt. als dat niet aanslaat zal ik laarakker eens mailen. Thanx!
    Leef Lente Momenten!

  7. #7
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: vitaminestoot?

    Ik heb hier hetzelfde met Amon, ook mok, en ook ik heb het idee dat hij lichamelijk e.e.a. te kort is gekomen, de verhuizing en stress zullen daar zeker aan mee hebben geholpen.
    Uitwendig behandel ik hem met groene leem, en inwendig krijgt hij ook extra vitamine's.
    Na tachtigduizend remedie's aangehoord te hebben ben ik er inmiddels uit dat voor ieder paard wel weer wat anders helpt.
    Ik heb gekozen voor de groene leem omdat het onzuiverheden en troep uit het lichaam trekt. Antiseptisch werkt, en moet zeggen zie na 1 dag al iets resultaat.
    Vandaag komt mijn Native vriendin, haar oma heeft wilde mustangs getraind, en paarden gefokt, en ze heeft ontzettend veel geleerd over het houden (natural way) en genezen van paarden.
    Ik ben benieuwd wat zij ervan vindt, en hoe zij hun paarden behandelden met deze problemen. Ze weet werkelijk elke plant uit haar hoofd, de latijnse benaming en hun genezende werking. Sta elke keer weer verbaasd van haar, want naast dat ze homeopatisch werkt is ze thuis in de chinese medische wereld maar is ook nog een "gewoon" oncoloog. Dus iemand die regulier en alternatief op een fantastische wijze weet te combineren. We gaan de mok dus behandelen hoe de indianen dat al honderden jaren deden. Ben reuze benieuwd

    Sorry dat ik zo offtopic afdwaalde van je topic, ik hoop dat jij ook snel af bent van de mok, want ik kon het niet, maar ben er nu al achter dat het een ontzettende vervelende aandoening is.
    www.crystal-carving.com

  8. #8
    Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Matrei in Osttirol - Oostenrijk
    Leeftijd
    48
    Berichten
    3.203
    Dagboek Berichten
    7

    Re: vitaminestoot?

    Het winkeltje in Haarlem heet 'van der Pigge'. Superwinkeltje en hebben ook een online shop.
    http://www.dierdrogist.nl/index.php?crn ... =cat_click

  9. #9
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: vitaminestoot?

    Mn zus had vroeger een paard die vaak mok had. Sudocreme hielp perfect. Ik ken ook een pony die een of andere thee kreeg tegen mok. Scheen ook goed te helpen, maar jah, geen idee waarvan ze die thee trokken.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  10. #10
    Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Berichten
    348

    Re: vitaminestoot?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Funnygirl
    Het winkeltje in Haarlem heet 'van der Pigge'. Superwinkeltje en hebben ook een online shop.
    http://www.dierdrogist.nl/index.php?crn ... =cat_click
    Ja, die bedoelde ik.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

  11. #11

    Re: vitaminestoot?

    leuk dat jullie het adres van die website hebben! Ik ga dr ff een
    kijkje nemen, benbenieuwd. Lente haar mok is op 1 plekje na weg! Ik heb het gewassen met betadine scrub, afgedroogd en daarna sudocreme erop en het werkt perfect. Sudocreme schijnt ook een aanrader van Erik Laarakker te zijn dus dat wegt wel wat. Om haar weerstand nog op te peppen, geef ik nu echinaforce druppels/

    bedankt voor jullie reacties!

    @Amon, laat je nog ff weten hoe het is afgelopen met de 'indianenbehandeling'? Ben reuze benieuwd!
    Leef Lente Momenten!

  12. #12
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: vitaminestoot?

    Nou ik was volgens haar al goed op weg met mijn groene leem hihi, en inderdaad het verschil met drie dagen terug is enorm. Elke dag ziet het er weer beter uit.
    Wat ze zelf als plantenextract erop wilde doen was Smeerwortel. Was de bedoeling om die goed te kneuzen, zodat de sappen vrij komen en dan dat prutje op de wondjes in de koot leggen en dan afsmeren met de groene leem. Helaas lukte dat niet, Amon was zo onrustig met zijn been dat de groene leem en het propje bladeren ons om de oren vloog hihi (we waren net zo groen als hij achteraf haha ). Ik had dat kunnen oplossen met een groene leem bandage, maar aangezien ik dat niet had hebben we de sappen er gewoon op gedrukt zodat het even kon inwerken, en vervolgens alleen de groene leem erop.
    Wat ze me aanraade was een extact (bladeren koken in water en dan zeven en afkoelen) en dat te deppen. Maar had vandaag geen tijd om te struinen langs sloten i.v.m. de NH dag, dus heb het bij de groene leem gehouden.
    Ik denk dat de sucoderm een beetje zelfde effect heeft, het drogen en wondhelende wat de groene leem ook doet.
    In ieder geval ben ik blij dat we beiden resultaat boeken bij onze behandelingen en gelukkig niet hoeven te grijpen naar cortisonen en antibiotica spuiten.
    www.crystal-carving.com

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •